شناسهٔ خبر: 100888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در تعطیلات تیرماه صحن علنی +تصاویر

سیدمهدی موسوی‌نژاد/2 روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش «نماینده» روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي را در دوهفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:


نشست هم اندیشی نماینده مردم دشتستان با ورزشکاران شهر آبپخش

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات ورزشکاران شهرآبپخش اظهارداشت: شهر آبپخش ظرفیت خوبی در تربیت و پرورش جوانان و خلق استعدادهای آنها در زمینه های مختلف ورزشی دارد.

وی افزود: باید از این ظرفیت ها واستعدادها به خوبی استفاده کرد تا ورزش شهرستان در جایگاه خوب و ارزشمند خود بایستد.

موسوی نژاد درمورد شرایط جذب اعتبار و مشکلات کشور درخصوص تخصیص اعتبارات ابرازداشت: کشوردرشرایط خاصی ازلحاظ کمبود اعتبارات و منابع قرار گرفته است وتلاش خواهیم کرد تا اعتبار خوبی برای حوزه ورزش شهرستان تخصیص یابد.

وی درمورد زیرساختهای انجام شده در حوزه ورزش شهرستان بیان داشت: اقداماتی که قبلا انجام گرفته و نیمه تمام مانده است باید در اولویت اجرایی و تخصیص اعتبار قرار گیرد و مشکل ورزش مربوط به یک منطقه نیست در همه جاها وجود دارد.

نماینده دشتستان درخانه ملت با بیان اینکه زیرساختهای ورزش در روستاها باید تامین شود افزود: تا کنون جلسات فروانی درخصوص ورزش برگزار کرده ایم و سعی و تلاش در برطرف کردن مشکلات ارائه نیز انجام گرفته است.

وی تخصیص اعتبار به شهرستانها ازنگاه دولت را به اولویت ها دانست و گفت : درسال گذشته دشتستان یکی از شهرستانهایی بود که بیشترین جذب اعتبار را دربین بقیه استانها داشته است.

موسوی نژاد درخصوص افزایش سهمیه مناطق محروم اذعان داشت : درسالجاری با تلاش و پیگیری بسیار توانستیم میزان درصد سهمیه اعتبار مناطق روستایی را از ۲ درصد به ۳درصد افزایش دهیم.
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

سخنرانی نماینده مردم دشتستان در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر آبپخش

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی ضمن عرض قبولی طاعات وعبارات نمازگزاران اظهارداشت: سربلندی روزه داران دراین ماه با پایبندی به تعهدات که کمک به مستمندان، فقرا و نیازمندان است حاصل میشود.
وی درخصوص پتروشیمی دشتستان افزود: درابتدای پیگیری احداث پتروشیمی که در دولت هشتم مصوب شده بود متوجه شدیم که نام آن پتروشمی گناوه دشتستان است یعنی درمنطقه یک پتروشیمی احداث شود و آنهم درگناوه بهمین اسم که اعتراض و تذکر بسیاری درمجلس و کمیسیون به وزیر و رییس پتروشیمی کشور مطرح کردم.
موسوی نژاد درادامه تاکیدکرد: با جلسات فراوان توانستیم مسئولین و وزرا را متقاعد کنیم که درگناوه و دشتستان پتروشیمی های جداگانه ای احداث شود.
وی درخصوص پیگیریهای بعدی درخصوص پتروشیمی بیان داشت: عده ای با طرح اینکه دشتستان منطقه ای نا امن است شرکت سپهر انرژی سرمایه گذار بخش خصوصی را از فعالیت و انجام کار پشیمان کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سال قبل در دیدار با وزیر صنعت قبل مشکل سرمایه گذار پتروشیمی دشتستان را مطرح کردم ودرجلسه ای با رییس پتروشیمی کشور ابلاغیه سرمایه گذار پتروشیمی دشتستان که صندوق بازنشستگی نفت بود را گرفتم.
وی در خصوص مکان احداث پتروشیمی ابرازداشت: بخش خصوصی چندین جا در شهرستان را برای احداث پتروشیمی درنظر گرفته که طبق شرایط خاص و موقعیت سنجی خودشان مکان احداث را تعیین خواهند کرد.
وی مشکل آب شرب را در بی مدیریتی مسئولین در نحوه توزیع آب دانست و اذعان داشت: باید توزیع آب شرب بصورت یکنواخت و با عدالت انجام گیرد نه اینکه در یک روستا چند روز آب نباشد و در جای دیگر آب قطع نشود.
نماینده دشتستان درخانه ملت درادامه بیان داشت: جلسات و تذکرهای فراوانی به وزیر نیرو ارائه شد که مشکل آب شرب شهرستان حل شود و ایشان تعهد کرده اند که شبکه آب را تقویت کنند واین کاراز چند روز اینده عملیاتی میشود.
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد
 

 

روستاهای دشتستان به امکانات ورزشی مجهز شوند

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در جمع ورزشکاران آبپخش ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات ورزشکاران شهر آبپخش اظهار داشت: شهر آبپخش ظرفیت خوبی در تربیت و پرورش جوانان و خلق استعدادهای آنها در زمینه‌های مختلف ورزشی دارد.
وی افزود: باید از این ظرفیت‌ها و استعدادها به خوبی استفاده کرد تا ورزش شهرستان در جایگاه خوب و ارزشمند خود بایستد.
موسوی‌نژاد در مورد شرایط جذب اعتبار و مشکلات کشور در زمینه تخصیص اعتبارات ابراز داشت: کشور در شرایط خاصی از لحاظ کمبود اعتبارات و منابع قرار گرفته است و تلاش خواهیم کرد تا اعتبار خوبی برای حوزه ورزش شهرستان تخصیص یابد.
وی درمورد زیرساخت‌های انجام شده در حوزه ورزش شهرستان بیان داشت: اقداماتی که قبلا انجام گرفته و نیمه تمام مانده است باید در اولویت اجرایی و تخصیص اعتبار قرار گیرد و مشکل ورزش مربوط به یک منطقه نیست و در همه جاها وجود دارد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزش در روستاها باید تامین شود افزود: تا کنون جلسات فراوانی در ارتباط با ورزش برگزار کرده‌ایم و سعی و تلاش در برطرف کردن مشکلات نیز انجام گرفته است.
وی تخصیص اعتبار به شهرستان‌ها از نگاه دولت را به اولویت‌دارها دانست و گفت: در سال گذشته دشتستان یکی از شهرستان‌هایی بود که بیشترین جذب اعتبار را در بین بقیه استان‌ها داشته است.
موسوی‌نژاد در زمینه افزایش سهمیه مناطق محروم اذعان داشت: در سال‌جاری با تلاش و پیگیری بسیار توانستیم میزان درصد سهمیه اعتبار مناطق روستایی را از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش دهیم.

 

وضعیت توزیع آب شرب در دشتستان عادلانه نیست

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در جمع مردم آبپخش اظهار داشت: شهرستان دشتستان و منطقه آبپخش از مناطق مهم کشاورزی در استان و کشور به‌شمار می‌رود و بیشترین میزان خرمای کشور نیز در این محدوده تولید می‌شود.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال اخیر کشاورزان و تولید کنندگان خرما در شهرستان دشتستان با مشکلات و معضلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و این مشکلات روز‌به‌روز بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت آب کشاورزی از دغدغه‌هایی است که همواره همراه این قشر است، ابراز داشت: افزایش قیمت آب بهای نخیلات از مشکلاتی است که در روزهای گذشته به کرات اعتراض کشاورزان را به دنبال داشته است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت توزیع آب شرب در شهرستان دشتستان اعتراض کرد و اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و مشکلات موجود از مدیران آبفای استان انتظار داریم نسبت به توزیع صحیح و عادلانه آب و رفع مشکلات مردم اهتمام ورزند.

 

 

پیام نماینده مردم دشتستان بمناسبت سالروز شهادت دکتربهشتی و فرا رسیدن هفته قوه قضاییه

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد در پیامی سالروز شهادت آیت الله دکتربهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.
 متن پیام بدین شرح میباشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
هفته قوه قضابیه، هفته بزرگداشت بزرگ مردان مسند قضاوت و یاد آور شهادت معمار بزرگ قوه قضاییه حضرت آیت الله شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از نخبگان نظام نوپای جمهوری اسلامی بر دست اندر کاران بزرگوار حوزه قضاوت گرامی باد. امر خطیر قضاوت و حکمیت از ارکان دوام و قوام یک نظام و حکومت می باشد. حکومت و حکمت و حکمیت سه مقوله جدا نشدنی و وابسته به همدیگر می باشند و تنها افراد حکیم می توانند بار مسئولیت حکومت و حکمیت را به دوش بکشند. نقش تردید ناپذیر مجموعه قوه قضاییه در تثبیت تظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست. اقتدار قضات و اتقان آنان در صدور رای های حساس اول انقلاب که مجرمین آنان دستشان به خون ملت مظلون ایران اسلامی آلوده بود، و هنوز باقی مانده های رژیم ستمشاهی در ارکان نظام احساس قدرت می کردند و به بازگشت طاغوت بزرگ امیدوار بودند، امید مستکبرین داخلی و حامیان  خارجی آنها را به یأس تبدیل نمود. درایت و تیز بینی بنیان گذار کبیر جمهوری اسلانی حضرت امام خمینی (ره) در انتصاب قضات متعهد و متخصص، یکی از جلوه های جاودان رهبری و مدیریت بحران آن پیر روشن ضمیر است.
اکنون با توجه به معضلات و مشکلات حقوقی و قضایی در حوزه های مختلف خصوصا حوزه های اقتصادی، حجم فشارها و تهمتها بر عزیزان شاغل در حوزه قضا بسیار سنگین و حساس می باشد، برخی معضلات و پرونده های اقتصادی دارای ریشه سیاسی و با هدف انحراف از مسیر توسعه اقتصادی و مخالفت با دستورات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی است. توجه به این نکته اوح حساسیت زحمات عزیزان قوه قضاییه را نشان می دهد.
اینجانب ضمن عرض ارادت مجدد به ساحت مقدس شهید بزرگوار حضرت آیت الله بهشتی که هم در تدوین قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی و هم در تاسیس و تحکیم قوه قضاییه تا سرحد نثار جان خود فداکاری نمودند، و بزرگداشت یاد و خاطره دیگر شهیدان مظلوم قوه قضاییه مثل شهید قدوسی و شهید لاجوردی، به سهم خود از تلاشهای شبانه روزی و فداکارانه همه دست اندر کاران مسند قضاوت تقدیر فراوان نموده و از خداوند حکیم و احکم الحاکمین توفیق اجرای عدالت، عمل به حق، قبولی طاعات و عبادات و سربلندی دنیا و آخرت را برای آن عزیزان خواستارم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید مهدی موسوی نژاد(نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی)

 

دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتستان (افزایش حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد/ پیگیری وام مددجویان برای ساخت مسکن)

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتستان اظهار داشت: مسئولین کمیته امداد وظیفه سنگینی در رفع محرومیت و پیگیری مشکلات مردم دارند و خالصانه برای مردم تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کمیته امداد در حل مشکلات مردم کمبود اعتبارات است افزود: باید در تامین اعتبارات این نهاد اهتمام ورزیم.
موسوی‌نژاد در ارتباط با افزایش حقوق مستمری بگیران نیز ابراز داشت: طرح جامعی را برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران در مجلس آماده و منابع آن‌را مشخص کرده‌ایم چون دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد بسیار کم است.
وی گفت: یارانه‌بگیران مشمول کمیته امداد به اندازه دیگر افراد در جامعه یارانه می‌گیرند که این موضوع را با رئیس جمهور مطرح و پیگیر آن هستیم.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری راه‌اندازی دفتر نمایندگی کمیته امداد در بخش بوشکان و ارم خبر داد و تصریح کرد: بخش ارم و بوشکان از مرکز شهرستان دور بوده و مردم محروم زیادی در این بخش‌ها ساکن هستند که با احداث دفتر نمایندگی کمیته امداد در این دو بخش گام موثری در حل مشکلات مردم محروم برداشته خواهد شد.
وی تاکید کرد: به‌زودی طی جلسه‌ای با رئیس کمیته امداد کشور موضوع راه‌اندازی دفترنمایندگی در بخش‌های ارم و بوشکان و کمبود نیروی انسانی را مطرح و پیگیری خواهم کرد.

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکزبوشهر(راه اندازی دفتر خبری صدا و سیما در دشتستان)

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکزبوشهرضمن پیگیری راه اندازی دفترخبری درشهرستان دشتستان اظهارداشت: با انعکاس بیشتر رویدادها در این دفتر روند توسعه شهرستان شتاب بیشتری می‌گیرد.
 موسوی نژاد با بیان اینکه کار رسانه انعکاس مسائل و مشکلات مردم با ادبیات محترمانه و اخلاق مداری است تاکیدکرد: اگر رسانه ملی در ارائه خدمات حاکمیت کوتاهی کند و دیدگاهها و مشکلات مردم را انعکاس ندهد رسانه نیست.
وی تصریح کرد: دفاتر خبری صداو سیما می‌توانند برای شناسایی و انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات و نیز فراهم کردن زمینه‌های توسعه و آبادانی هر منطقه بسیار مؤثر باشند.
رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشوریکی از عمده ترین کار صداو سیما رامعرفی چهره های نخبه و مقام آور استان بوشهردرکشور دانست وگفت: رویکرد برنامه های صدا وسیما با فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته باشد.
وی استقلال رسانه ای را یکی از مزایای راه اندازی دفتر خبری صداوسیما درشهرستان دانست وابرازداشت: استان بوشهر قابلیتهای بسیاری دارد که متاسفانه این قابلیتها کامل وخوب معرفی نشده اند.
وی اذعان داشت: این قابلیتها یا احصاء نشده اند یا در انعکاس آن ضعیف عمل شده است وقابلیتهای استان بوشهر در رسانهای ملی بجز نیروگاه اتمی و پارس جنوبی چیز دیگری مشاهده نشده است.
نماینده دشتستان با بیان اینکه پیگیر راه اندازی دفترخبری صداوسیما دردشتستان هستیم گفت: اعتبار لازم برای احداث دفترخبری در دشتستان را بزودی جذب خواهیم کرد تا درآینده ای نزدیک شاهد راه اندازی آن باشیم.

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران دشتستان با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و نماینده دشتستان

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دشتستان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود.
وی به مشکلات متعدد کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان این شهرستان مربوط به نحوه دریافت تسهیلات و قوانین نظام بانکی است و باید تلاش شود که بانک کشاورزی خدمات مناسب‌تری به کشاورزان این شهرستان ارائه کند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به خسارت وارد شده به کشاورزان این شهرستان در جریان سیلاب‌های سال گذشته اشاره کرد و افزود: این خسارت‌ها هنوز جبران نشده است و کشاورزان چشم‌انتظار هستند.
وی به ممنوعیت کشت در اراضی منطقه شبانکاره اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث متضرر شدن کشاورزان می‌شود و باید اعتبارات مناسبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد اضافه کرد: عمر و قامت بالای نخیلات مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و باید اعتباراتی برای جایگزین کردن نخیلات جدید به کشاورزان تخصیص یابد.
وی همچنین از عدم پرداخت بیمه خشکسالی محصولات تولیدی شهرستان دشتستان انتقاد کرد و ادامه داد: تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی اختلافاتی در زمینه بیمه کردن نخیلات دارند که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌ و همکاری وزارت جهادکشاورزی برای خرید خرما از کشاورزان، افزود: احداث کانال‌های پایین دست سد رئیسعلی دلواری برای افزایش کیفیت محصولات ضروری است.
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد
گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد
گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

در مطالعه طرح احداث کانالهای پایین دست سد رییس علی دلواری تسریع شود

نماینده مردم دشتستان دربازدید از کانالهای سد بخش شبانکاره اظهارداشت: برای افزایش کیفیت محصولات احداث کانالهای پایین دست سد رئیسعلی دلواری ضروری است و باید در مطالعات طرح تسریع شود.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی به دعوت از نماینده دشتستان روز چهارشنبه از ظرفیتهای کشاورزی، دامداری، صنایع تولیدی، تبدیلی و بسته بندی خرما و کانال های آبیاری شهرستان دشتستان بازدید کرد.
نماینده دشتستان نیز گفت: کشاورزان در این شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه اند که بخشی از آن به تسهیلات و قوانین نظام بانکی مربوط است.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد اضافه کرد: بانک کشاورزی باید در این شهرستان که به کشاورزی معروف است بیشتر با کشاورزان مدارا کند.
وی یادآور شد: در بحث سیلاب، کشاورزان دشتستانی خیلی خسارت دیدند که جبران نشده است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزارت جهادکشاورزی در خرید تظمینی خرما بیان داشت: برای افزایش کیفیت محصولات احداث کانالهای پایین دست سد رئیسعلی دلواری ضروری است و باید در مطالعات طرح تسریع شود.
موسوی نژاد اضافه کرد: بیمه خشکسالی محصولات تولیدی شهرستان عمدتا پرداخت نشده است و در خصوص بیمه کشاورزان نیز اختلافاتی بین جهاد کشاورزی و تامین اجتماعی در خصوص کشیدن حصار باغی وجد دارد که لازم است، رفع شود.

 

حضور سیدمهدی موسوی نژاد در مراسم مقابله قرآن در برازجان

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی ماه رمضان را ماه محبت، عشق و ایثار دانستند و بیان داشتند : در این ماه ضمن قرائت قرآن، روزه گرفتن و انجام اعمال این ماه باید محبت، عشق و ایثار را در جامعه رواج داده  و به جوانان و نوجوانان  نیز ایثار و فداکاری را بیاموزیم.
وی ماه مبارک رمضان را فرصتی ویژه برای مردم و به ویژه جوانان عنوان کردند و خطاب به حضار حاضر در مراسم گفت: باید از این ایام با برکت به بهترین نحو ممکن برای خودسازی درونی و معنوی خویش استفاده کنند.
موسوی نژاد خاطر نشان کرد : قرائت قرآن در این ایام سفارش شده است که بنا بر فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) خواند یک آیه برابر است با ختم قرآن و خوب است که انسان علاوه بر این که برای شب زنده‌داری و لیالی ماه مبارک رمضان برنامه ریزی می کند از تلاوت قرآن کریم بی بهره نباشد.

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد
 

 

دیدار عمومی نماینده مردم دشتستان

 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد
 

 

حضور نماینده مردم دشتستان در مسابقات فوتسال جام رمضان دشتستان

 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

حضور نماینده دشتستان درمراسم سخنرانی مسجد فردوس برازجان
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

افتتاح کانون تابستانه درسعدآباد با حضور نماینده دشتستان
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

سخنرانی درنمازجمعه سعدآباد و بررسی مشکلات باحضور مسئولان استان وشهرستان

موسوی نژاد درخصوص اعتبارات سال گذشته بخش سعداباد بیان داشت: درسال قبل ۹ میلیاردو ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار به بخش سعدآباد اختصاص داده شد که براساس اولویتهای بخشداری بوده است.
وی لازمه راه اندازی دفتر بیمه در بخشها را وجود ۲۶۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی ومستمری بگیر آن عنوان کرد و تاکیدکرد: در بخش سعدآباد ۱۶۰۰ نفر بیمه شده تامین اجتماعی و مستمری بگیر وجود دارد.
نماینده دشتستان یکی از مشکلات مطرح شده دراین جلسه را اشتغال جوانان عنوان کرد و بیان داشت: دراینده ای نزدیک یک واحد پلی استتال پتروشیمی در دشتستان راه اندازی میشود که بخش عمده ای از مشکلات بیکاری جوانان را برطرف خواهد کرد.
وی مشکل اب شرب مردم را ازدیگر مشکلات مطرح شده دراین جلسه عنوان کرد و ابرازداشت: جلسات فراوانی با وزیر نیرو برای حل مشکل اب شرب برگزار کردیم و بازرسان وزارت نیرو برای بررسی مشکل اب نیز به شهرستان امدند و بررسیهای لازم را انجام دادند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت اعتبار خوبی برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته است که با اجرای ان گام بزرگی در اصلاح شیوه آبیاری نخیلات برداشته شده است.
نماینده مردم دشتستان درخانه ملت برطرف کردن نیازهای اساسی شهرداری سعدآباد را یکی از ضروریتها دانست و تصریح کرد: با تامین نیازهای شهرداری عملیات آسفالته کردن خیابانها و کوچه ها نیز انجام خواهد گرفت.
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

دیدار امروز صبح حجت الاسلام موسوی نژاد با وزیرنیرو برای حل مشکل اب شهرستان

نماینده مردم دشتستان درخصوص این دیدار ابراز داشت: مهمترین مسئله استان بوشهر در حال حاضر اب است که مشکلات زیادی برای مردم استان بوجود آورده است.
وی افزود: در سرکشی و بررسی مشکلات روستاها مشکل آب شرب یکی از دغدغه های جدی مردم بوده است.
موسوی نژاد خاطر نشان کرد: جلسات متعددی برگزار شد وبازرسان وزارت نیرو برای بررسی مشکل آب چند وقت پیش به شهرستان امدند.
به گفته نماینده دشتستان وزیر نیرو درجلسه امروز تصریح کرد: جلسه شورای آب با موضوع راهکارهای حل مشکل آب برگزار شده است.
موسوی نژاد درخصوص نتیجه دیدار خود با وزیر نیرو ابرازداشت: وزیر نیرو آقای مهندس میدانی معاون آب این وزارتخانه را برای حل مشکل آب فردا یکشنبه به استان بوشهر میفرستد.

 

افتتاح اداره آموزش و پرورش آبپخش

موسوی‌نژاد بر لزوم استقرار ادارات در بخش‌های ۶گانه دشتستان تاکید و تصریح کرد: همزمان با ارتقا یک منطقه باید استقرار ادارات نیز انجام بپذیرد زیرا نیاز مردم است و فلسفه توسعه و ارتقا هم همین است که نیازهای اولیه زندگی تامین شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انگیزه خدمت در مسئولین بخش آبپخش به صورت ویژه وجود دارد گفت: در نظام جمهوری اسلامی کسی حق ندارد سلایق فکری یا حزبی خود این را در امر خدمتگزاری دخالت بدهد و همه باید تلاش کنیم که خدمت خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.
وی در خصوص بکارگیری نیرو در مجموعه های آموزش و پرورش نیز گفت: تمام استخدامی ها در سطح سازمان های دولتی باید با مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شود و استخدام لازم پس از طی مراحل قانونی و آزمون ها بلامانع است.
موسوی‌نژاد یادآور شد: رسیدگی به مشکلات مردم باید در دستور کار مسئولان و متولیان امور قرار گیرد و در این زمینه نباید کم‌کاری و اهمالی صورت گیرد.

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد
 

 

پیام نماینده مردم دشتستان بمناسبت فرارسیدن شبهای قدر وشهادت حضرت علی (ع)

متن پیام بدین شرح میباشد:
 بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود خداوند بر میهمانان سفره نورانی الهی در ماه پر فیض رمضان، بهار عارفان و عاشقان سیر و سلوک معنوی، و سپاس بیکران از ذات اقدس ربوبی که یک بار دیگر سعادت درک ماه مبارک رمضان را به ما عنایت فرمود.   دهه سوم ماه مبارک رمضان، روزهای اوج عنایت پروردگار مهربان به بندگان روزه دار و مهمانان بزرگوار خود می باشد.
آنان که معنویت ماههای رجب وشعبان را درک کرده اند و  بیست روز از ماه مبارک رمصان را با روزه سپری کرده اند، اکنون آماده درک فیوضات لیلة القدر می شوند. موهبت شب قدر اگر منحصر در یک شب مشخص بود، قدر آن ناشناخته می ماند به همین دلیل اراده خداوند بر آن تعلق گرفت که شب خاصی را به عنوان لیة القدر معین ننماید و آن را در بین دهه آخر رمصان مخفی بدارد.
از طرفی، درجات و مراتب عرفانی طی شده به وسیله عارفان روزه دار تعیین کننده شب قدر آنان است، ممکن است کسی آن چنان در طی مراحل تقرب به خداوند موفق باشد که شب نوزدهم، لیلة القدرش باشد. امید آن که ما از این دست روزه داران باشیم. لیالی قدر، شب معراج حضرت مولی الموحدین امام علی ابن ابیطالب صلوات الله علیه و علی ابنائه المعصومین می باشد.
او که در کعبه پا به عرصه خاک گذاشت، در خانه خداوند نیز قدم به کنگره افلاک گذاشت و با شهادت در محراب، زیباترین شکل تکامل انسان کامل را در ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشت. او اسم جمع الهی و نمونه اکمل و اتم خلیفة الله بر روی زمین بود. بشریت ناقص از درک علو درجات او عاجز بود و حدود پنج بهار بیشتر نتوانست، عدالت او را تحمل کند.
جهل انسان های متحجر با به شهادت رساندن او فرزندانش حهانیان را از شکوه عظمت و معنویت آنان محروم کرد و تأخیر در ظهور آخرین منجی عجل الله تعالی فرجه الشریف، تاوان این گناه نابخشودنی بشریت جاهل است. اکنون که بحمد الله بارقه های آگاهی و شناخت نورانیت الهی در جوامع بشری رو به افزایش می باشد و جهان بی صبرانه منتظر فرج و گشایش عقده های دیرین مردم خداجو می باشد از خداوند بزرگ بی صبرانه و ملتمسانه می طلبیم که در ظهور حضرت حجت ارواحنا له الفداء تعجیل فرمایند.
اینجانب ضمن تسلیت شهادت حضرت مولای متقیان علیه افضل التحیة والثناء؛ از همه اقشار خدا جو و روزه داران صافی ضمیر می خواهم که با حضور باشکوه خود در مراسم معنوی شبهای قدر، از صمیم دل و سویدای جان، ظهور حضرتش را خداوند کریم مسئلت نمایند و رمضان خود را با شرکت وصف ناپذیر و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس که روز حمایت از مظلومان و ستمدیگان مستضعف جهان اسلام است، با زیباترین وجه به پایان برسانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید مهدی موسوی نژاد (نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی)

 

بررسی مشکلات حوزه آب دشتستان با برگزاری جلسه و بررسی میدانی ازمحلات برازجان با دعوت از معاون آب وزیر نیرو

نماینده مردم دشتستان در حاشیه بررسی وضعیت بحران آب شهرستان دشتستان بیان کرد: آب آشامیدنی شهرستان دشتستان استان بوشهر از چاه های کازرون و چشمه ساسان تامین می‌شد که به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کمی بارش در استان فارس، این چاه‌ها کم آب شده و کاهش ورودی آب دشتستان را به همراه داشته است.
وی بیان داشت: میزان آب توزیعی در شهرستان، طولانی بودن زمان قطعی آب و افت فشار مردم شهرستان بویژه شهرهای پرجمعیت را ناراضی کرده است.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد تاکیدکرد: هوای درون لوله ها مورد دیگر شکایت مردم است که بدلیل به حرکت درآوردن دور کنتور و افزایش میزان بهای آب هزینه های سنگینی بدون مصرف آب به خانوارها تحمیل می کند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بی ابی در بخشهای بوشکان و ارم مردم را دچار مشکلات عدیده ای کرده است و چون بیشتر نقاط این دو بخش از چاه ها و چشمه ها برای آب شرب استفاده میکردند که بارش کم باران بیشتر چشمه ها را کم آب و یا خشک کرد.
وی درخصوص نا متعادل توزیع شدن آب در شهر برازجان گفت : میزان سهیمه ورودی برازجان کاهش پیدا کرده ولی این کاهش آنقدر نیست که بعضی محلات برازجان گاها چندساعت آب در ۴۸ ساعت نداشته باشند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس درادامه خاطر نشان کرد: اگر یکی از عوامل کم آبی در برازجان فرسوده شدن شبکه های توزیع است که با هزینه و تامین اعتبار حل خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است آب گیری در برازجان انجام بشود باید متوازن و روی ساعت خاصی تنظیم شده و به مردم اعلام گردد.

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

 

سخنرانی نماینده مردم دشتستان درمراسم اولین و دومین شب قدر در مسجد امام حسین (ع) برازجان



گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

 

سخنرانی نماینده مردم دشتستان درمسجد رحمت شهرآبپخش
 

 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

سخنرانی نماینده مردم دشتستان درجمع فرماندهان سپاه دشتستان

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد در نشست صمیمی فرماندهان و مسئولین سابق و کنونی سپاه دشتستان که در سپاه ناحیه حضرت جوادالائمه (ع) این شهرستان برگزار شد حضوریافت و سخنرانی نمود.
نماینده مردم دشتستان با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: از همه اقشار خداجو و روزه‌داران صافی ضمیر می‌خواهم که با حضور باشکوه خود در مراسم معنوی شب‌های قدر، از صمیم دل و جان، ظهور حضرتش را از خداوند کریم مسئلت کرده و رمضان را با شرکت وصف‌‌ناپذیر و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس که روز حمایت از مظلومان و ستمدیدگان مستضعف جهان اسلام است، با زیباترین وجه به پایان برسانند.
وی  در خصوص مذاکرات هسته ای تاکید کرد: مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته ای و توافقات احتمالی خطوط قرمز را مشخّص کرده اند و با رهنمودهای خود تیم مذاکره کننده را در مسیر درست هدایت کرد.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: آمریکاییها در توافق با ما با خط و نشان کشیدن در مورد تحریمها میخواهند راه را برای رسیدن به مقاصد شان فراهم کنند.
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری با فرمایشات اخیر خود خطوط قرمز را برای تیم مذاکره کننده هسته ای مشخص نمود که نباید آنها از حقوق مردم اسلامی ایران کوتاه بیایند که با اینکار خون شهدا پایمال خواهد شد.
موسوی نژاد با اشاره به این که ما از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: احتمال این که تیم مذاکره کننده ما و ۱+۵ به یک توافق برسند زیاد است ولی این توافق باید با رعایت خطوط قرمز باشد.

 

سخنرانی نماینده مردم دشتستان دراولین یادواره شهدای عالیشهر

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یک دوره تاریخ صدر اسلام را برای ما تداعی می کند و تمامی ارزش های یک جامعه آرمانی را با دو عنصر شهادت حسینی و انتظار مهدوی در خود جای داده است و هر کسی که بخواهد انقلاب اسلامی را آنطور که مورد نظر امام خمینی (ره) بود، مطالعه کند، بهترین زمان انقلاب را می توان همین دوران دفاع مقدس یاد کرد.
وی با ابراز تأسف از غفلت برخی متولیان فرهنگی از دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: متاسفانه دفاع مقدس ما هنوز مورد بی مهری و غفلت خصوصا از جانب متولیان فرهنگی جامعه قرار گرفته و می گیرد، در حالی که این پروسه زمانی به یقین مورد غفلت دشمنان ما نیست و آنها با دقت روی نقاط قوت و ضعف آن فکر و مطالعه می کنند.
موسوی نژاد افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری تاکنون یک هزارم هم روی مقوله دفاع مقدس کار نشده است و ما نتوانسته ایم فرهنگ دفاع مقدس را آنطور که شایسته و بایسته است به نسل های پس از آن منتقل کنیم.
وی اضافه کرد: با این وجود به برکت خون شریف حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و ایام محرم و صفر  هر سال این نقیصه تا حدودی برطرف می شود، ولی این چیزی از بار رسالتی که بر دوش ما و مسئولان جامعه است کم نمی کند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این که یکی از جذاب ترین راهکارهای مهم برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس مطالعه رمان هایی از خاطرات رزمندگان جنگ است اظهار داشت: بحمد الله با حمایت های مدبرانه مقام معظم رهبری چندسالی است رونق گرفته است و ما باید به تاسی از رهبر عزیزمان که به فرموده خود ایشان ساعت هایی از آخرین لحظات روز را به این امر اختصاص می دهند، این مساله را ترویج کنیم.
وی افزود: متولیان امر فرهنگ و بانیان خیر و ائمه جماعت و دیگران می توانند در ادارات، مساجد یا پایگاههای بسیج و دیگر عرصه ها این کتاب ها را تهیه و ترویج کنند و امیدواریم که بتوانیم ذره ای از دینی که از شهدا و هزاران جانباز بر گردن ماست را ادا کنیم.
 

 

دیدار عمومی نماینده مردم دشتستان
 

 

راهپیمایی مردم برازجان در روز جهانی قدس
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادگزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد پیش از خطبه های نمازجمعه برازجان

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد ضمن حضور در اهپیمایی روز قدس، پیش از خطبه های نماز جمعه برازجان سخنرانی نمود.
نماینده مردم دشتستان اظهارداشت : درود بر مردمی که در همه عرصه ها حضور پیدا می کنند و دین خود را نسبت به اسلام ادا می کنند.
وی افزود : حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز قدس جای تحسین دارد و حضور در این راهپیمایی کمترین اثری که دارد خاریست در چشم دشمنان و کسانی که بر علیه اسلام قیام می کنند.
موسوی نژاد گفت: یکی از رسوایی های ننگین مدعیان حقوق بشر شکل گرفتن غده سرطانی اسرائیل است.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد : وقتی آنها می گویند حافظان حقوق بشر هستیم، سوالی که در اذهان ملت ها پیش می آید این است که شما برای مردم سوریه، فلسطین و یمن چه کرده اید؟ مگر اینها انسان نیستند؟ این چه حقوق بشری است که چنگ اندازی به حقوق مردم را تامین می کند و تامین کنند حقوق مردم مظلوم نیست؟
وی افزود: چرا کسانی که که مدعی حقوق بشر هستند حامیان فلسطین را تروریست می خوانند؟ تروریست آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل است زیرا هر جا که ظلم حکومت می کند و بوی خونریزی می آید پای این دو غاصب در میان است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دفاع از فلسطین دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است و همه مسلمان جهان باید برای دفاع از حقوق فلسطین بسیج شوند و در مقابل ظالم هراسی نداشته باشند.
موسوی نژاد اظهار داشت: رژیم اشغالگی اسرائیل وجودش در منطقه فقط بخاطر این است که نظام جمهوری اسلامی  و جنبش های اسلامی و عدالت خواه را در نطفه خفه کند که این آرزو را به گور خواهند برد.
وی افزود: دفاع نکردن از مظلومین، محرومین و مردم فلسطین باعث میشود که خاکریز بعدی مبارزه علیه ظالمان کشور ما باشد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس بیان داشت: کشور های غربی با فناوری هسته ای ما کاری ندارند بلکه هدف آنها پیشرفت و توسعه نکردن نظام جمهوری اسلامی است تا ما نتوانیم کشور خود را اداره کنیم، آنها می خواهند اعتقادات و باورهای شیعه  وجود نداشته باشد.
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

بررسی مشکلات مردم شبانکاره با حضور نماینده مردم دشتستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص مشکلات آب شرب تاکیدکرد: مشکل آب شرب مربوط به کل کشور است و مسئولین و مردم با هم باید تابستان را بسر کنند تا انشالله در سال جدید شاهد بارندگی و حل مشکل آب شرب باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که در روستاها و بخشها برای کمک به حل معضل کم آبی میباشد چاه های کشاورزی و احیاء دوباره آن میباشد که چاه ها را کف کشی کرده و اب ان را کلر زده و بهداشتی و قابل مصرف میکنند.
وی افزود: یکی دیگر از راهکارها احداث پمپاژ است که یکی در شبانکاره و دیگری در روستای چهاربرج بزودی راه اندازی خواهد شد.
نماینده مردم دشتستان درخانه ملت درخصوص سوال یکی از مردم شبانکاره در مورد تخصیص زمین برای احداث ساختمان تامین اجتماعی در شهر شانکاره بیان داشت: اعتبار برای خرید زمین ساختمان تامین اجتماعی را پیگیری خواهم کرد تا بزودی شاهد احداث ساختمان آن باشیم.
وی در مورد پیشنهاد کشاورزان شبانکاره که نوبت سهمیه آب محصولات را تغییر داده و درتاریخهای اعلامی خودشان تخصیص یابد گفت : کشاورزان این پیشنهاد و دیگر پیشنهادی که دارند را برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه ارائه دهند تا مشکل آنان برطرف شود.
 

گزارش اقدامات حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد

 

سخنرانی نماینده مردم دشتستان در مراسم جشن گلریزان درشهر برازجان

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ابرازداشت: در دین مبین اسلام تاکید بسیار زیادی بر روی کمک به همنوعان شده و باید در راستای کمک به نیازمندان و فقرا و افراد بی‌سرپرست بیش از گذشته اهتمام ورزیم.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خیران خاطرنشان کرد: خیرین شرکت‌کننده در امر آزادسازی زندانیان غیرعمد باید طی برنامه‌هایی مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند تا این فرهنگ در جامعه همه‌گیر و نهادینه شود و سازمان‌های مردم‌نهاد باید وارد عمل بشوند.
موسوی‌نژاد افزود: انگیزه کمک در جامعه موقعی زیاد می‌شود که زوایا و برنامه‌هایی که برای زندانیان و خانواده‌های آنها در اجتماع می‌افتد را همه بدانند و تا مردم در این چنین مسائلی ورود نکنند آسیب‌های اجتماعی حل نخواهد شد.
وی گفت: دستگاه‌های قضایی اگر قرار است کسی را مجازات کنند به تبعات آن بیندیشند و تبعات اجتماعی منطبق با آن را بررسی کنند.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد انگیزه بیشتر در بین خیران تاکید کرد و اظهار داشت: باید خیران انگیزه بیشتری داشته باشند تا بیشتر و مستمرتر مشارکت کنند.
موسوی‌نژاد ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه جشن گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد گفت: نگاه مردم و خیران را باید به گونه‌ای تغییر داد که بدانند، کمک کردن به زندانیان چه آثار مثبتی در زندگی فردی و اجتماعی فرد و خانواده زندانی دارد.
دو میلیاردو ۵۶۰میلیون ریال توسط خیرین، دستگاه های اجرایی و دولتی و بخش های خصوصی به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دشتستانی در جشن گلریزان رهایی شهر برازجان جمع آوری و تعهد شد.
http://۸pic.ir/images/۰۹u۴۵nserlmmuhgkfwul.jpg
http://۸pic.ir/images/za۰n۸x۳eau۵mmdkkrbm۱.jpg
http://۸pic.ir/images/۸۴۴۷۵ylsfdy۰bsa۴gqfa.jpg
http://۸pic.ir/images/vqap۸۲rw۲۳phjifpr۵xt.jpg
http://۸pic.ir/images/qg۷m۵۱۷yiylg۹m۰nxqo۸.jpg

 

سخنرانی نماینده دشتستان درمورد اقتصاد مقاومتی و بررسی مشکلات روستای تنگ فاریاب

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اکثریت مردم اقتصاد مقاومتی را بعنوان مقادمت اقتصادی شناخته اند که اشتباه است.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد استراتژیک یا راهبردی که راهبرد آن در حوزه اقتصاد باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه بیان داشت : در اقتصاد مقاومتی باید ظرفیتهای داخلی کشور را بسنجیم و منظبق بر داشته هایمان ظرفیت ها و استراتژیک ها را در حوزه اقتصاد تعریف و بکار ببریم.
وی تاکید کرد: یعنی طوری از ظرفتیها و داشته هایمان استفاده کنیم که با چشم انداز تعریف شده نیز در آینده به اهداف تعیین شده برسیم.
موسوی نژاد بیان داشت: در دنیا هیچ کشوری باندازه ایران ذخایر هیدروکربنی مثل نفت و گاز ندارد که تا چندین سال آینده از نعمت آن بهره مند خواهیم بود.
وی گفت: نباید اقتصاد دولت را به نفت متکی کرد بلکه باید نفت را تبدیل به مواد دیگری کنیم تا هم اشتغال ایجاد شود هم به فروش نفت متکی نشده باشیم.
نماینده دشتستان در ادامه خاظرنشان کرد: با اینکار هم به محصولات پتروشمی دست پیدا کرده ایم و هم در موقع تحریم کشورهای دیگر به این محصولات نیاز دارند و زمینه صادرات آن فراهم است.
وی درخصوص مشکلات روستای تنگ فاریاب اظهرداشت: مشکل افت برق روستا را با اعزام کارشناس اداره برق به روستا در هفته جاری پیگیری خواهیم کرد تا مشکل برق برطرف شود.
موسوی نژاد در ادامه مشکلات روستا افزود: چشمه آب روستا و جلوگیری از استفاده غیرمجاز از آن را پیگیری خواهم کرد و در مورد احداث سد نیز با شورا و دهیار اولویت سالجاری روستا را به بخشدار بدهند تا در کمیته برنامه ریزی از ان دفاع کنم و اعتبار آن تخصیص یابد.
 

 

بررسی مشکلات روستای رودفاریاب با حضور نماینده دشتستان

نماینده مردم دشتستان ضمن عرض قبولی طاعات و با ابراز خسرندی از حضور دربین مردم روستای رودفاریاب اظهارداشت: روستای رودفاریاب شرایط تبدیل شدن به منطقه گردشگری را دارد و با اهتمام مسئولین این مهم نیز انجام خواهد شد.
وی افزود: در سال قبل یکدستگاه ترانس برای رفع عیب روستا نصب شد و برای برطرف کردن مشکل افت ولتاژ نیز کارشناسان برق در هفته آینده برای بررسی و رفع مشکل افت ولتاژ به روستا خواهند آمد.
موسوی نژاد در خصوص مشکل اب روستا ابرازداشت : سطح آب چا هها پایین رفته و واین مشکل در همه جای کشور وجود دارد که یکی از راهکارهای آن ایجاد سدهای آبخیز داری است.
وی بیان داشت: مشکل اینترنت برای بخش ارم درحال مرتفع شدن است و پیگیر حل آن هستیم.
عضوکمیسیون انرژی مجلس درمورد درخواست بعضی از مردم روستای رودفاریاب درخصوص ارتقاء به دهستان گفت: دولت اجازه ارتقاء روستاها و بخشها را نمیدهد که بدنبال تصویب آن در مجلس هستیم که با تصویب آن کار ارتقاء روستاها و شهرها فراهم شود.
وی درپایان خاطر نشان کرد: مسئولین شورا و دهیار مصوبات جلسات را با دفتر نماینده پیگیری نمایند.

نظر شما