شناسهٔ خبر: 101346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوثری:

مجلس محدودیت در دسترسی به موشک‌ بالستیک نمی‌پذیرد/ مقابل محدودیت‌ها خواهیم ایستاد

کوثری43 عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس محدودیت در زمینه دسترسی به موشک‌های بالستیک را که سلاحی متعارف است نخواهد پذیرفت.

به گزارش «نماینده» محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که در بندی از آن به محدودیت ۸ ساله جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به موشک‌های بالستیک اشاره شده، گفت: این تنها یکی از آن مواردی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید چه در متن نهایی توافق با ۱+۵ و چه در پذیرش قطعنامه شورای امنیت به دقت روی آن کار شود.

وی با تاکید بر بررسی دقیق بند به بند توافق نهایی و نیز قطعنامه شورای امنیت درباره مسئله هسته‌ای ایران اظهار داشت: معایب و محاسن این دو متن به طور قطع و یقین توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هیچ عنوان اینگونه محدودیت‌ها را نمی‌پذیرد و به دقت حقوق مردم و کشور را پیگیری خواهد کرد.

کوثری همچنین تصریح کرد: موشک‌های بالستیک دیگر در زمره تسلیحات هسته‌ای قرار نمی‌گیرد بلکه جزء سلاح‌ متعارف است و ضروری است بندهای مربوط به آن مورد اصلاح قرار گیرد.

نظر شما