شناسهٔ خبر: 103014 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افتخاری در نطق میان‌دستور:

دولت به وعده خود درباره بهبود شرایط اقتصادی کشور عمل کند

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جمع بندی مذاکرات وین باید موجب وحدت و همدلی شود گفت: دولت به وعده خود درباره بهبود شرایط اقتصادی کشور عمل کند.

به گزارش «نماینده» ، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود در سخنانی اظهار داشت: ضمن عرض ادب به شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و نیز گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و تجلیل از عزیزانی که در این عملیات خوش درخشیدند صحبت‌هایی بیان می‌کنم.

وی با اشاره به جمع بندی مذاکرات وین افزود: مذاکرات هسته‌ای به پایان رسیده است که ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات تیم مذاکره کننده انتظار می‌رود اولاً همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند توافق نامه با دقت مورد بررسی نخبگان قرار گیرد. از این رو فراکسیون حمایت از نخبگان و مخترعان از باب عمل به فرامین رهبر انقلاب این توافق را مورد بررسی قرار داده که دومین جلسه آن نیز با حضور اعضای ارشد تیم مذکره کننده هسته‌ای بررسی خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در این جلسه کارشناسان و نخبگان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و دیدگاه‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت.

افتخاری با بیان اینکه باید کار را در بررسی جمع بندی مذاکرات وین به پایان برسانیم، گفت: باید این کار صورت گیرد تا مجلس با لحاظ دیدگاه‌های مخالف و موافق برای تصمیم گیری نهایی از حجت لازم برخوردار باشد و بدیهی است که تصمیمات مجلس تنها در چارچوب اختیاراتش است که طبق قانون به آن عمل خواهد کرد. اما در نهایت شورای عالی امنیت ملی است که براساس مصالح عالی نظام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه اظهار داشت: نظام با قطب نمای رهبری و با صبر و شکیبایی امت ولایت مدار موضوع را به سرانجام نیکو رسانیده است که این همان نرمش مقتدرانه است و دوی امدادی است که همه در آن شریک هستند که باید سبب وحدت و همدلی و نه انشقاق میان ملت گردد که این آرزوی دیرینه دشمنان است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید براینکه مذاکرات هسته‌ای و نتایج به نفع یک گروه خاص مصادره شود، افزود: نظارت مستمر و هوشیاری در ادامه راه ضروری است، زیرا عملیات مرصاد نیز نشان دهنده آن است که اگر دشمن و حریف به ظاهر پای آتش بس می‌ایند و یا توافقنامه رسمی امضا می‌کنند باز هم همچنان که حضرت آقا فرمودند قابل اعتماد نیستند و هر لحظه ممکن است همچون غزوه احد، در اوج فتح مسلمین  از همان راه و به بهانه های مختلف هجمه های خود را گسیل کنند

افتخاری با تأکید براینکه باید بیدار باشیم و از اقدامات و تصمیمات شتاب زده و غیرکارشناسی در رد یا تأیید موافقتنامه بپرهیزیم گفت: نکته دیگر این است که ملت شریف ایران پس از دو سال وعده‌های دولتمردان انتظار دارند که به فرض آنکه توافقنامه نهایی شود تدابیری اندیشیده شده باشد تا با بازشدن مرزها و ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور و بازگرداندن دارایی‌های بلوکه شده و موارد دیگر وضع اقتصادی کشور بهبود یابد.

وی در همین زمینه افزود: لازم است ملاحظات لازم جهت اولویت بخشی به کشورهای دوست در جهت سرمایه گذاری و نیز جلوگیری از مهاجرت بیشتر نخبگان به خارج کشور و توجه به انتقال تکنولوژی به داخل، ایمن سازی کشور در برابر آسیب‌های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی ناشی از حضور بیشتر بیگانگان و شرکت‌های آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با تأکید براینکه انتظار می‌رود در حرکت جهادی و با عزمی ملی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام در جهت سرعت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی اشتغال و ازدواج جوانان توجه شود گفت: باید به توسعه زیرساخت‌ها و تقویت فناوری و نیز مسائل فرهنگی اقدامات لازم از سوی دولت انجام شود.

افتخاری ضمن تقدیر از تلاش دولت و وزارت دفاع به دلیل تهیه تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان افزود: این سند با همکاری فراکسیون دفاع مقدس مجلس تهیه وتدوین شده است. سپاس دیگر بنده به دلیل تدوین و ابلاغ اسناد و راهبردهای مرتبط با عفاف وحجاب است که از سوی وزارت کشور انجام گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرایی کردن قانون عفاف و حجاب اقدامات مقتضی را با قید تسریع و فوریت انجام دهند. و فرصت از دست رفته را جبران کرده و نیز انتظار می‌رود ریاست محترم جمهور سند راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی را دستور داده و آن را ابلاغ نماید.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنانش به توجه دولت نسبت به تحصیل رایگان حافظان قران و بیمه آنها و فرزندان شاهد اشاره کرد و گفت: لازم است دولت نسبت به بنیاد خانواده و نیز ایجاد سازمان مستقل و توانمند و پاسخگوی سینمای کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما