شناسهٔ خبر: 107001 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر امتناع کنند

وزیر نیرو گفت: هفته دولت یک شعار تبلیغاتی نیست.

به گزارش «نماینده»، حمیدچیت‌چیان در شورای اداری شهرستان رزن اظهار کرد: هفته دولت صرفا نام‌گذاری نمادین نیست بلکه هفته دولت به این دلیل نام‌گذاری شده که تمام دولت‌مردان از بالاترین حد تا پاییین‌ترین باید بدانند که از این دو شهید تاثیر بپذیرند.

وی به همزمانی سفر دولت تدبیرو امید با هفته دولت به استان همدان اشاره کرد و گفت: هفته دولت یادآور نام وخاطره شهیدان رجایی و باهنر است که این دو شهید مظهر ایمان، اخلاص، صداقت، فداکاری و مردمی بودن هستند.

چیتیان ادامه داد: درهفته دولت باید خود را محک بزنیم که آیا در مسیر این دو شهید قرار داریم یا نه و اگر اذره ای از این مسیر جدا شده شده ایم هلاکت درآن است و باید سریع به مسیر این دو شهید برگردیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مسایل و مشکلات مطرح شده در خصوص رزن اشاره و اضافه کرد: مسائل مربوط به وزرای دیگر را به آنها اطلاع خواهم داد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مدیران وزرات نیرو در حوزه صنعنت آب و برق در استان همدان اقدامات خوبی انجام داده‌اند عنوان کرد: بخش برق استان همدان و شهرستان رزن وضعیت پایداری دارد.

وی به فعالیت نیروگاه بزرگ و عظیم شهید مفتح در استان همدان اشاره و تصریح کرد: این نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات قدرت تولید در استان فعالیت می‌کند و این در حالی است که حداکثر پیک مصرف استان همدان ۷۴۰مگاوات است.

چیت‌چیان ادامه داد: از نظر ظرفیت‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع کارهای خوبی در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاها و شهرهای استان همدان تحت پوشش شبکه برق هستند تصریح کرد: وضعیت برق استان همدان پایدار و مناسب است.

چیت‌چیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه آب شهری اقدامات اساسی و خوبی از سوی شرکت آبفا در این منطقه انجام شده است گفت: با اقدامات شرکت آبفا در زمینه آب تا ده‌ها سال دیگر مردم شهرهای این منطقه به لحاظ تامین آب شرب مشکلی ندارند.

وی به تصفیه‌ خانه فاضلاب رزن نیز اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب رزن با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد که به لحاظ محیط زیستی و جلوگیری از آلودگی منابع آب بسیار موثر است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه سد شنجور در مراحل پایانی کار قرار دارد تصریح کرد: این سد تا پایان سال‌جاری آبگیری و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد :سد شنجور سالانه پنج و نیم میلیون متر مکعب آب تنظیم می‌کند که از حیث توسعه اقتصادی منطقه تاثیرات خوبی خواهد داشت.

وزیر نیرو یکی از راه کار های جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی را افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد کشاورزان باید روشهای آبیاری را تغییر داده و از آبیاری تحت فشار در مزارع استفاده کنند.

چیتچیان به کشاورزان توصیه کرد به جای کشت بهاره از کشت پاییزه استفاده کنند و گفت: کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر امتناع کنند.

نظر شما