شناسهٔ خبر: 107666 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تماس تصویری موبایل بلاتکلیف است

گوشی43 مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی گفت: تاکنون در حوزه اپراتورهای مجازی، پنج تا شش متقاضی جدی داشتیم که مذاکرات‌مان با آنها در حال انجام است.

به گزارش «نماینده»، سید مجید صدری در نشست خبری به مناسبت اعطای مجوز آزمایشی ارائه خدمات نسل چهارم به اپراتور سوم ارتباطی درباره تعرفه‌های ارائه خدمات نسل چهارم رایتل گفت: علی‌رغم اینکه خدمات نسل چهارم نسبت به تکنولوژی‌های گذشته کیفیت بیشتری دارد اما تلاش می‌کنیم تعرفه‌های آن مانند قبل باشد. به زودی و احتمالا بعد از مهرماه قیمت بسته‌های رایتل با قیمت کمتری در اختیار مشترکان موبایل قرار می‌گیرد.

*نسل چهارم رایتل فعلا در سه شهر ارائه می‌شود*

وی افزود: تاکنون حدود ۷۰۰ سایت LTE نصب کرده‌ایم و مصرف روزانه دیتای ما ۱۰۰ ترابایت می‌شود.

مدیر عامل اپراتور سوم ابراز کرد: با دریافت این مجوز به صورت پایلوت، خدمات نسل چهارم را در شهرهای تهران، کرج و کیش آغاز می‌کنیم.

*امتیاز مجوز رایتل یک ماه دیگر معلوم می‌شود*

او در پاسخ به این سوال که چه رقمی برای دریافت مجوز نسل‌های بالاتر ارتباطی پرداخت کرده‌اید؟، گفت: این رقم قرار است که بررسی شده و ظرف یک ماه آینده اعلام شود.

*درخواست رومینگ دیتا را به رگولاتور دادیم*

مدیر عامل رایتل درباره رومینگ دیتای این اپراتور با دیگر اپراتورها عنوان کرد: درخواست خود را به رگولاتوری داده‌ایم تا بتوانیم با دو اپراتور دیگر رومینگ دیتا داشته باشیم.

*۵-۶ متقاضی MVNO داشتیم*

وی درباره همکاری با اپراتورهای مجازی نیز گفت: تاکنون در این حوزه پنج تا شش متقاضی جدی داشتیم که مذاکرات‌مان با آنها در حال انجام است.

*زمان واگذاری سیم‌کارت‌های فورجی رایتل هنوز معلوم نیست*

صدری با بیان اینکه قرار نیست قیمت سیم‌کارت‌های نسل چهارم ما گران‌تر از سیم‌کارت‌های کنونی شود، اذعان کرد: در ارتباط با زمان واگذاری این سیم‌کارت‌ها باید بگویم که اکنون در مرحله آزمایشی خدمات نسل چهارم هستیم و روند تجاری‌سازی این خدمات بعد از دریافت مجوزهای لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: برخی سیم‌کارت‌های ما که پیش از این واگذار شده بود قابلیت اتصال به خدمات نسل چهار را دارد؛ لذا سعی می‌کنیم ظرف ۱۰ روز آینده لیست نقاطی که در آنها امکان دسترسی به خدمات این نسل وجود دارد را اعلام کنیم.

*بعد از تحریم‌ها شرایط برای جذب مشاور خارجی تسهیل می‌شود*

مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی درباره جذب سرمایه‌گذار خارجی برای این اپراتور گفت: تاکنون در این زمینه با چند گروه مذاکره کرده‌ایم که قطعا پس از پایان یافتن تحریم‌ها شرایط ما برای جذب شریک خارجی مناسب‌تر می‌شود.

*رایتل در حال مذاکره برای مشخص شدن جریمه‌هایش است*

صدری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه میزان جریامی که برای رایتل در ارتباط با تأخیر در پوشش جاده‌ای و جمعیتی توسط وزارت ارتباطات و طبق پروانه این اپراتور در نظر گرفته شده، چه میزان است؟، گفت: در حوزه جمعیتی که شامل جریمه نمی‌شویم اما با این حساب در حال مذاکره هستیم تا پس از مشخص شدن رقم قطعی نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم.

وی درباره اینکه آیا برای پرداخت جریمه هم باید مذاکره کنید، گفت: برای مبلغ جریمه اینگونه نیست که بخواهیم با مذاکره به نتیجه برسیم اما در برخی موارد برای داشتن یا نداشتن پوشش جاده‌ای در برخی مسیرها اختلاف نظرهایی وجود دارد که قرار است بررسی‌های مجددی در این زمینه صورت گیرد.

*تماس تصویری همچنان بلاتکلیف*

مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه وضعیت تماس‌های تصویری به کجا رسید؟، گفت: ما پیوست و درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مرکز ملی فضای مجازی ارائه کرده‌ایم اما همچنان منتظر اعلام نظر دستگاه‌های مربوطه در این زمینه هستیم.

*برای رجیستری گوشی هر کاری می‌کنیم*

او درباره آمادگی رایتل برای مواجه شدن با طرح رجیستر کردن گوشی‌های هوشمند گفت: برای اینکه جلوی قاچاق گوشی گرفته شود براساس وظایفی که به ما محول شود، هر کاری حاضریم انجام دهیم.

*وای‌فای رایتل رایگان نیست*

صدری در ارتباط با اجرای طرح وای‌فای عمومی توسط اپراتور سوم نیز عنوان کرد: برای وای‌فای عمومی هم چند نقطه را در نظر گرفته‌ایم که به صورت آزمایشی خدمات خود را ارائه کنیم تا بدین ترتیب مشترک بتواند با پرداخت هزینه‌هایی کمتر از ADSL از این خدمات استفاده کند.

وی درباره رایگان بودن این خدمت همچون همراه اول و ایرانسل گفت: وضع مالی همراه اول و ایرانسل خوب است که رایگان ارائه می‌دهند.

نظر شما