شناسهٔ خبر: 108547 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعتراض یک مستندساز به باشگاه «استقلال»: تحصن می‌کنم

محبوبترین بازیکن استقلال 43 نوید نامور از مشکلات ساخت مستند جدید که قرار بود با حمایت باشگاه ورزشی استقلال تهیه شود می‌گوید واینکه این باشگاه به لحاظ مالی از او حمایت نکرده است و در طول ۱۵ ماه گذشته نتوانسته است مشکل را در باشگاه حل کند چون هیچ کس جوابگو نیست.

به گزارش «نماینده»، نوید نامور، کارگردان و مستند ساز است که تاکنون ساخت مستندهایی مثل «چند قطره خون» و «تیام» را در کارنامه هنری خود دارد.

مستند «تیام» درباره ی دختر بچه 5 ساله ای بود که یکی از بستگان او در چشمش آهک ریخته بود. حال نوید نامور به دلیل بعضی اتفاقات که در ساخت مستند جدید خود با او همراه شد، با مشکلات عدیده ای رو به رو شده است.

این کارگردان درباره ی این مستند جدید که قرار بود برای باشگاه استقلال تهیه شود گفت: از تیرماه سال گذشته و بنا به قراری که با باشگاه استقلال داشتیم، مقرر شد که یک مستند 10 قسمتی را در طول یک فصل فوتبالی بسازیم. این مجموعه قرار بود به صورت ماهیانه یک مستند و درباره ی ستاره های باشگاه، اخبار داخلی آن و گزارش ماهانه هیئت مدیره باشد. در صحبتی که با اسپانسر باشگاه داشتیم، این طرح مورد استقبال واقع شد و آن ها به ما گفتند که فیلم نامه این کار را بنویسید و برای اولین قسمت از آرش برهانی شروع کنید.

وی ادامه داد : در حالی که همه چیز کار برای من جدی بود، تا آبان ماه هیچ خبری ندادند. در همین هنگام از یکی دیگر از ارگان ها برای من سفارش کار آمد اما آن را رد کردم. بعد از دریافت سفارش کار به اسپانسر باشگاه گفتم که سفارش دیگری دارم و از شما به زور کار را نمی خواهم. در صورتی که نمیخواهید الان بگویید تا بروم اما ایشان گفتند که کار مال توست. ماجرا ادامه یافت تا در بهمن ماه به من گفتند که یکی از اعضای  باشگاه با ساخت این مستند مخالفت کرده و هم چنین در پاسخ به این که دلیل این مخالفت چیست؟ گفتند که ما نیاز به دلیل گفتن نداریم. تمام این اتفاقات باعث شد که من علیرغم تعهد خود، در فشار مالی سختی قرار بگیرم و حتی در برهه هایی مجبور به مسافر کشی شوم.

این کارگردان و مستند ساز درباره ی ماجرای نامه به وزارت ورزش گفت: در اردیبهشت ماه امسال نامه ای به وزیر محترم ورزش زدم و ماجرا را شرح دادم. ایشان نیز دستور پیگیری سریع را به حراست وزارتخانه اعلام کردند. در حالی که دستور مستقیم وزیر پای این نامه بود. مسئولان باشگاه و عوامل وزارت ما را تا مرداد ماه معطل کردند و در اوایل مرداد جلسه ای را با حضور آقایان هدایت پور، ترابی و جمشیدی به عنوان نمایندگان حراست وزارت ورزش برگزار کردیم. هم چنین جلسه در حضور مدیر عامل باشگاه استقلال و در محل وزارت ورزش برگزار شد و افشارزاده گفت که پروزه برگردانده شود. در این جلسه مقرر شد که پروژه ساخت مستند را به من برگردانند و در طرف مقابل نامه ای را به وزارت ورزش و جوانان مبنی بر توافق بین من و باشگاه زدند. اما با پایان یافتن پیگیری وزیر و آرام شدن اوضاع ماجرا به حالت اولیه برگشت و هنوز هم هیچ کسی جوابگوی من و گروهم نیست.

نامور درباره ی هزینه ساخت این مستند گفت: من در ابتدا برای این کار اسپانسر داشتم اما در جلسه وزارت ورزش به باشگاه گفتیم که برای این کار، اسپانسر بگیرید تا هزینه های من را تامین کند و مابقی پول اسپانسر و هم چنین فروش این محصول را به باشگاه واگذار می کنم تا برای آن ها در آمدزایی نیز داشته باشد. به نظرم این درآمد زایی می توانست حتی میلیاردی نیز باشد. اما با این وجود و پس از گذشت یک ماه و نیم خبری نشده است و در روزهای اخیر بهرام افشار زاده مدیرعامل باشگاه خبر از برگزاری جلسه ای دیگر داد. جلسه ای که نه دلیل برگزاری آن و نه زمان آن معلوم نیست. سوال این جاست که اگر نامه توافق به وزارت ورزش زده شده است، دلیل برگزاری جلسه دوم چیست؟ آن ها به وزیر نامه زدند تا ایشان را از پیگیری منصرف کنند در حالی که من را در جلسات می چرخانند.

او خطاب به گودرزی گفت: آقای وزیر این ها افراد شما هستند و اسپانسر و مدیر عامل باشگاه را شما تعیین کرده اید. اما همین افراد به شما دروغ می گویند. به شما اعلام تعهد می کنند اما تعهدات شان را در برابر یک هنرمند اجرا نمی کنند. من اگر با ساختن فیلم «تیام» و «چند قطره خون» پشت حقوق هم وطنان خود ایستادم، صد برابر آن برای حقوق خودم تلاش می‌کنم. من یک‌شنبه به نشانه اعتراض جلوی وزارت ورزش و جوانان می نشینم تا آن ها جواب من را بدهند و من را به حقم برسانند. تعهد به این باشگاه باعث شد تا من فرصت های دیگری را از دست بدهم و در شرایط سختی قرار بگیرم اما آن  ها فقط من را معطل کردند. شاید مسئولان باشگاه بگویند که فرصت ندارند. چه طور برای یک بازیکن که با مصاحبه خود همه ایران را زیر سوال برد فرصت جلسه اضطراری داشتند اما برای من وقت ندارند؟

نوید نامور در انتها گفت: من 15 ماه صبر کردم تا این جریان رسانه ای نشود و در باشگاه حل شود اما هیچ کس جوابگو نیست و من چاره ای جز این ندارم.  

نظر شما