شناسهٔ خبر: 111785 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هاشمی:

مسئولان حادثه حج را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری کنند/از ظرفیت مجالس اسلامی استفاده شود

سیدمهدی هاشمی431 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مسئولان اجرایی و قضایی حادثه حج را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری کنند، گفت که از ظرفیت مجالس اسلامی استفاده شود.

به گزارش «نماینده» سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با ابراز تاسف از حادثه اخیر منا و کشتار حجاج گفت: بی‌کفایتی آل سعود در اداره مراسم حج بر همگان مسلم و مبرهن است؛ معتقدم که علاوه بر بی‌کفایتی، ضعف مدیریت مقام مسئولان سعودی باعث شده تا به این قبیل مسایل دامن زده شود و در حج امسال ما شاهد تکرار آن باشیم.

وی افزود: تکرار این قبیل اتفاقات بر این نکته تاکید دارد مدیریت عالیه‌ای از کشورهای اسلامی نظارت بر انجام مناسک حج را برعهده داشته باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ما باید از حوادث رخ داده در حج درس عبرت بگیریم، اظهار داشت: مسئولان ارشد اجرایی کشور ما باید در برنامه‌ها و مناسبت‌های این چنینی موضوع مدیریت بحران را چه در خارج و چه در داخل کشور از مسئولین مربوطه مدیریت بحران به عنوان پیوست اجرایی کارهای آنان مطالبه کنند.

هاشمی خاطر نشان کرد: مسائل فعلی کشور عربستان از جمله جنگی که با آن درگیر شده همگی دلایلی بر بی‌کفایتی آنها در حاکمیت این کشور و مدیریت اعمال حج است که هم سران کشورهای اسلامی و هم اجلاس سران مجالس کشورهای اسلامی باید حوادث اخیر حج را بررسی و راه چاره‌ای برای آن بیندیشند.

وی در پایان گفت: مسئولین اجرایی و قضایی ما باید حادثه اخیر حج را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری کنند و اجازه ندهند که خون حجاج ضایع شود و حقوق آنها را از این طریق مطالبه کنند.

نظر شما