شناسهٔ خبر: 112338 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

وقتی فوتبال احساس می شود+عکس

ورزشگاه فوتبال43

به گزارش «نماینده»، با کمک سگش به ورزشگاه می رود و روی صندلی که برایش در نظر گرفته شده است می نشیند. او هیچ علاقه ای به گوش دادن سخنان افرادی که در کنار او نشسته اند ندارد. حتی دوست ندارد آنچه را که در زمین اتفاق می افتد از کسی بپرسد چرا که با چشم دل از شرایط زمین خبردار می شود. این حکایت هوادار روشن دلی است که رسالت راستین فوتبال را نه با چشم بلکه با قلب درک کرده است.

 فوتبال الهام گر بسیاری از مردم برای لذت بردن از زندگی است. دنیای توپ تور هیجان و حس زیبایی به بیننده آن می دهد. این رشته سراسر هیجانی کارکردی دو گانه دارد تا جایکه هم باعث شادی می شود و هم غم را به دنبال دارد. هم احساس افتخار به بیننده و هوادار آن می دهد و هم باعث سرخوردگی و احساس ناکامی و ناامیدی او می شود. این درباره هر رشته ورزشی صدق می کند اما داستان فوتبال جدا است و این را هر کسی می داند.

گاهی اوقات انسان برای از بین بردن درد و اندوه خود به فوتبال پناه می برد و در این هنگام است که واقعیت خود را برای مدت کوتاهی هم فراموش می کند. بعضی از فوتبال به عنوان ابزاری برای کینه توزی استفاده می کند. چنین افرادی به غایت تعصب دارند و در طرفداری از تیم محبوب خود مبالغه و غلو می ورزند در چنین حالتی دنیای سحرآمیز فوتبال به وسیله ای برای اذیت کردن احساسات دیگران تبدیل می شود و حتی باعث می شود تا کار به جاهای باریکی هم کشیده شود و نمونه های بسیاری در این زمینه وجود دارد که نیاز به بازگو کردن و شاهد آوردن نیست.

هوادار نابینای فوتبال

چنین نگرشی به فوتبال کاملا مخالف با رسالتی است که این رشته ورزشی دارد. فوتبال برای لذت بردن و فرو رفتن در خلسه روحی است و اذیت کردن و تعصب چهره آن را لکه دار می کند. در این عکس والاترین معانی عشق در فوتبال به تصویر کشیده شده است تا جایکه این مرد نابینا اما روشن دل اصرار دارد که بازیهای تیم محبوبش را از نزدیک نگاه کند. او با کمک سگش به جایگاهی که برایش در نظر گرفته شده است می رود و با قلبش بازی تیم محبوبش را نگاه می کند.

او به تنهایی می نشیند و هیچ علاقه ای به گوش دادن سخنان افرادی که در کنار او نشسته اند ندارد. حتی دوست ندارد آنچه را که در زمین اتفاق می افتد از کسی بپرسد. بازی به صورت مستقیم برای او پخش می شود اما این قلبش است که حوادث را برای او ترجمه می کند. او روشن دل اگر چه که تاریم چشم است.

وقتی از این هوادار فوتبال پرسیده شد که چرا با این شرایط به ورزشگاه می آیی، اینگونه پاسخ داد: می دانم با احساسم شرایط زمین را درک کنم.

این نمونه بسیار بارزی از عشق به فوتبال است که باید در بین هواداران این رشته ورزشی انعکاس یابد تا به جای تعصب و اذیت کردن دیگران به فکر لذت بردن از دیدن فوتبال باشند. آنها باید تعصب و نژاد پرستی را ترک کنند و با قلب های پاک و بینای خود به فوتبال نگاه کنند تا این رشته ورزشی رسالت خود را در میان مردم برقرار سازد و به جامعه محبت و آرامش را که رسالت راستین آن است هدیه دهد.

نظر شما