شناسهٔ خبر: 113242 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ماندن کواچ بهتر از انتخاب سیچلو است

کواچ کارشناس والیبال ایران گفت: اگر قرار باشد سیچلو را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم، بهتر است کواچ بماند و به کارش ادامه دهد.

به گزارش «نماینده»، میرمصطفی شجاعی درخصوص برگزاری دوره مربیگری درجه ۳ به میزبانی تهران اظهار داشت: در این کلاس‌ها مربیان می‌توانند اطلاعات خود را ارزیابی کرده و از دانش روز مدرسان خارجی هم استفاده کرد. دوره مربیگری درجه ۳ دوره بسیار خوبی بود و اکثر مربیان سطح اول والیبال ایران در این کلاس‌ها حضور داشتند. توانستیم تبادل اطلاعات کنیم و مربیان مختلف موضوعات خاصی را در کلاس‌ها ارائه کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم به جایگاهی برسیم که دیگر به مربی خارجی نیاز نداشته باشیم و یا اینکه بتوانیم مربی‌های ایرانی را به کشورهای خارجی برسند. کشورهایی مانند عراق و تونس که والیبال چندان مطرحی ندارند این روزها مربی و مدرس به کشورهای دیگر اعزام می‌کنند، اما برای ما چنین شرایطی فراهم نمی‌شود. فدراسیون والیبال باید ارتباطات خود را افزایش دهد تا دیگر شاهد بیکار بودن مربیان بین‌المللی در کشور نباشیم.

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی والیبال ایران در سطح بالایی قرار دارد، سطح مربیان هم باید به همان اندازه بالا برود؛ البته فدراسیون موظف است ارتباط‌های لازم را برقرار کند، اما مربیان هم نباید به همین کلاس‌ها اتکا کنند، بلکه باید دانش خود را به روز کنند و در میدان‌ها عملی از آنها استفاده کنند.

شجاعی درخصوص عملکرد تیم ملی والیبال در جام‌جهانی ۲۰۱۵ عنوان کرد: اگر قرار باشد مربی را تغییر دهیم و یک مربی در حد کواچ بیاوریم، بهتر است که کواچ بماند و به کارش ادامه دهد، اما اگر اهداف بزرگی داریم باید مربی بسیار بزرگی هم بیاوریم. کواچ سابقه مربیگری در تیم‌های ملی را پیش از حضور در ایران نداشت.

وی گفت: در باشگاه‌ها دامنه فعالیت مربی محدود است، اما تیم ملی برای یک مملکت و ملت است. مربی باید تمام شرایط را مدیریت کند و تسلط داشته باشد. با نتایجی که کواچ کسب کرده است، نمی‌توان گفت که وی موفق بوده و به همین دلیل فدراسیون باید دست به کار شود و بهترین تصمیم را بگیرد. اگر قرار است مربی بزرگی بیاید بهتر است این کار صورت بگیرد، اما شنیده‌ام حرف از سیچلو است و اگر قرار باشد سیچلو بیاید، بهتر است که کواچ بماند، چون این دو مربی باهم فرقی نمی‌‌کنند.

شجاعی با بیان اینکه سیچلو کمک مربی بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: سیچلو به تازگی سرمربی تیم ملی قطر شده است که حرف زیادی برای گفتن در آسیا هم ندارد. انتخاب سیچلو اشتباه است و اگر قرار باشد وی بیاید بهتر است تغییری ایجاد نکنیم.

نظر شما