شناسهٔ خبر: 116345 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین مدل خودروی جگوار/تصاویر

جگوارC-X75 جگوار کارز، شرکت خودروسازی چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر وایتلی، کاونتری، در کشور انگلستان قرار دارد.

به گزارش «نماینده»؛ جگوار در سال ۱۹۲۲ تحت نام سوالو سایدکار کمپانی، توسط ویلیام لیونز تاسیس شد. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم به جگوار تغییر نام داد. در ۱۹۳۴ اتومبیل‌های تولید شده توسط شرکت جگوار، ابتدا با نام اس‌اس و اندکی بعد تحت نام اس‌اس جگوار، به بازار عرضه شدند. [۳] این شرکت در ۱۹۶۶ به بریتیش موتور هولدینگز فروخته شد.

 

دو سال بعد، در ۱۹۶۸ جگوار با لیلاند موتورز ادغام گردید و شرکت جدید بریتیش لیلاند نام گرفت. شرکت خودروسازی جگوار در سال ۱۹۷۵ توسط دولت انگلیس، ملی اعلام شد. سال گذشته این شرکت خودروساز انگلیسی از ماشین مفهومی C-X۷۵ پرده برداری کرد. کمپانی تولید کننده ماشین های لوکس انگلیسی اعلام کرد که شروع به تولید C-X۷۵ کرده است. اما تنها ۲۵۰ نسخه از این ماشین زیبا تولید شده است که موتور هیبریدی داشته و ۴ سیلندر دارد.

 

این ماشین دارای موتور الکتریکی نیز می باشد و سرعت آن تنها در ۳ ثانیه به ۶۰ مایل در هر ساعت می رسد. این خودرو فوق العاده هم دارای فرمان در سمت چپ و هم سمت راست می باشد و به این طریق به سراسر جهان ارسال خواهد شد. علاوه بر آن، مشتریان می توانند رنگ آن و طراحی داخلی این خودرو را خودشان انتخاب کنند.

 

نظر شما