شناسهٔ خبر: 116857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی موضوع حضور و نفوذ هیأت‌های خارجی در ایران با حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی

سیدمحمود علوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع حضور و نفوذ هیأت‌های خارجی در ایران با حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش «نماینده» منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان مجلس حضور یافت، اما نمایندگان سؤال‌کننده به جلسه کمیسیون نیامدند.

وی افزود: در ادامه این جلسه، موضوع حضور هیأت‌های خارجی که اخیراً رفت و آمدشان به ایران زیاد شده و موضوع نفوذ و اهداف آنان از این رفت و آ‌مدها با حضور آقای وزیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه اطلاعاتی ما امروز از اشراف و بلوغ لازم برای کنترل این نفوذها برخوردار است، یکی از وظایف مجلس و دولت در این زمینه این است که از نظر تأمین اعتبارات لازم و حمایت از سربازان گمنام امام زمان (عج) باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا ان‌شاءالله در دوران پسابرجام نیز دستگاه اطلاعاتی ما بتواند از عهده این مهم برآید.

حقیقت‌پور همچنین با بیان اینکه همچنین در این جلسه آقای علوی درباره اقدام تروریستی دزفول نیز مباحث خوبی را مطرح کرد، یادآور شد: باید بدانیم حضور هر جریان خارجی در کشور حتماً منجر به نفوذ نخواهد شد و ما باید بین این دو تفکیک قائل شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اشراف اطلاعاتی که دوستان ما در وزارت اطلاعات دارند، به راحتی می‌تواند حضور و نفوذ جریانات خارجی را از هم تفکیک کند و روی جریانات نفوذی به کشور تسلط داشته باشد.

نظر شما