شناسهٔ خبر: 118291 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

با معرفی شرکت ها برای فروش کالا از سوی دولت مخالفیم

ایرج ندیمی 4 ایرج ندیمی گفت: دولت باید بانکها را ادغام کند و ما نیاز به این همه بانک نداریم.

به گزارش «نماینده»، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فروش کالاهای خاص توسط دولت به عنوان تسهیلات و بسته اقتصادی دولت گفت: بسته اقتصادی دولت را می توان اینطور تعریف کرد که دولت می خواهد به افراد از راه تسهیلات کمک کند و همچنین به تولیدکنندگان داخلی نیز کمک کند اما اینکه بیاید و شرکت های خاصی را معرفی کند با آن مخالفیم.

وی افزود: دولت به جای معرفی شرکت ها سه شرط داشتن استاندارد و کیفیت و قدرت عرضه و سوم اینکه انتخاب را باید به خود مشتری دهیم را بگذارد. دولت نباید بگوید کالای خاصی را مردم بخرند و به نظر می رسد دولت اشتباه کرده و بر اساس پیگیری های ما ادعا کرده اند که لیست متمم خواهند دشت اما ما نیاز به لیست متمم نداریم. باید همه کالاهای ایرانی فروش پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: دولت باید بگوید مبدا تولید و واقعی بودن خرید و فروش و داشتن استاندارد است و نباید اسم شرکت خاصی را برای فروش کالا اعلام کند.

وی همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر گذر از رکود بیان داشت: ماانواع سنجش ها و پیمایش ها و امارها را داریم و در شرایطی می گویید ما از این منبع به فلان اطلاعات رسیده ایم و یا در شرایطی از نقطه ای به فلان نقطه رسیده ایم آقای روحانی اگر منظورش عبور از رکود بود لایحه موانع تولید را به مجلس نمی داد. این لایحه معنی اش این است رکود واقعی را معتقد است باید مدیریت کند و نظر ایشان زمان خاصی در مورد رکود بوده است.

ندیمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تخطی بانکها از کاهش نرخ سود بانکی گفت: بانک ها در مورد نرخ سود نباید ورود کنند زیرا بانک ها سیاستگذار نستند و بانک نمی تواند در مورد نرخ سود صحبت کند زیرا ملک شخصی آنها نیست بانکها باید مصوبات شورای پول و اعتبار را تبعیت کنند و اینکه اگر بانکی گوش نمی دهد و نرخ سود را پایین نمی آورد باید بر آن نظارت کرد. دولت باید از قدرت خود استفاده کند و بانکها را ادغام کند و ما نیاز به این همه بانک نداریم.
 

نظر شما