شناسهٔ خبر: 123749 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش نماینده مردم ورامین به قتل دختر شش ساله افغانستانی

سید حسین نقوی حسینی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به قتل دختر شش ساله افغانی در ورامین واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، با اشاره به محکومیت قتل "ستایش قریشی" دختر شش ساله افغانستانی گفت: این حادثه دل مردم ایران به ویژه ساکنین مردم ورامین را به در آورد.
 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مدت‌های مدیدی میزبان اتباع کشور دوست و  و برادر افغانستان بوده است، تاکید کرد: دولت و مردم ایران همواره در طی رنج هایی که بر ملت افغانستان روا داشته شد در کنار آنها بودند و رنج های این ملت برای ما همچون رنج بر ملت خودمان است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از لزوم برخورد قاطعانه با قاتل دختر شش ساله افغان سخن گفت و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و ما طبق قوانینمان با قاتل ستایش قریشی برخورد خواهیم کرد.


نقوی حسینی همچنین خاطر نشان کرد: برای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و دختر افغانستانی وجود ندارد و به همین دلیل ما قاطعانه پیگیری این پرونده هستیم تا مسبب این قتل به سزای عمل ننگین خود برسد.


نقوی حسینی در پایان تصریح کرد :درباره اینگونه حوادث ما کاملا  موضوع مذکور را مطابق جمهوری اسلامی پیگیری می کنیم و هیچ تفاوتی بین اتباع ایرانی و افغانی برایمان وجود ندارد.
 

شایان ذکر است: ستایش بیست و دوم فروردین گم می‌شود و پدر و مادرش که اهل افغانستان هستند، همه جا را به دنبال دخترک زیر و رو می‌کنند، پلیس هم ردی از دخترک نمی‌یابد. تا اینکه فردای روز گم شدن ستایش، پلیس می‌گوید ردی از او گرفته است. اما پدر ستایش با پیکر آسیب دیده دخترش مواجه شده می‌شود، پسر 17 ساله همسایه، ستایش را بعد از تجاوز با چاقو به قتل می‌رساند و پیکرش را در وان حمام می‌اندازد و رویش اسید می‌ریزد؛ شبیه صحنه‌ای از سریال «بریکینگ بد» که در سوپرمارکت‌های شهر به فروش می‌رسید. پسر 17 ساله در از بین بردن جنازه موفق نیست و از دوستش کمک می‌خواهد و این دوست هم پدرش را در جریان می‌گذارد و خبر به پلیس و کلانتری محل داده می‌شود و حالا پسرک دستگیر شده است.

 

نظر شما