شناسهٔ خبر: 146784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هنیه خواستار اتخاذ موضع یکپارچه جهان اسلام علیه صهیونیست‌ها شد

اسماعیل هنیه 43 رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با «سعد الدین عثمانی» نخست وزیر مراکش خواستار اتخاذ موضع واحد و یکپارچه کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تلفنی با سعد الدین عثمانی نخست وزیر مراکش گفتگو کرد.

اسماعیل هنیه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به عثمانی و عموم مردم مراکش، از موضع دولت و ملت این کشور در قبال ملت فلسطین و مسئله قدس و همبستگی آنان با مردم غزه تقدیر و تشکر کرد.

هنیه در این گفتگو به تشریح آخرین تحولات فلسطین، پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، تلاش‌ها و توطئه‌ها برای نابودی حق بازگشت و شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد که تمامی این مسائل می‌طلبد که موضع عربی و اسلامی واحد و یکپارچه‌ای اتخاذ شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مراکش با توجه به روابط تاریخی که با مسئله فلسطین و قدس دارد، نقش بارزی در مقابله با این اقدامات و توطئه‌ها که هویت عربی و اسلامی قدس را هدف قرار داده است، ایفا کند.

اسماعیل هنیه همچنین خواستار امدادرسانی پزشکی فوری مراکش به مجروحان تظاهرات‌های بازگشت در نوار مرزی غزه شد.

هنیه بر ضرورت پیگیری قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد غزه تاکید کرد.

نخست وزیر مراکش هم ضمن تمجید از روابط خوب کشورش با فلسطین، بر موضع ثابت این کشور در قبال قدس و شکستن محاصره غزه تاکید کرد و گفت ملت فلسطین پیشگام امت اسلامی برای مقابله با خطرات و تهدیدات پیش‌روی مسئله فلسطین است.

سعدالدین عثمانی با اشاره به اینکه پادشاه، دولت و ملت مراکش موضع واحدی در زمینه حمایت از ملت فلسطین دارند، تاکید کرد که با جدیت تمام خواسته‌هایی را که هنیه مطرح کرده است، پیگیری خواهد کرد.

نظر شما