شناسهٔ خبر: 164284 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دانشگاهها بافت های شهری را مورد تعرض قرار داده‌اند

نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران توسعه نواحی نوآوری را موجب فرسودگی و خردگی بافت ها برشمرد و گفت: ایجاد این نواحی بافت های مسکونی را تبدیل به بافت های دانش بنیان و تجاری کرده است.

به گزارش «نماینده»، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر در تذکری به شهردار تهران در خصوص توسعه روز افزون شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهر تهران گفت: در گذشته مال‌ها و بورس‌های تجاری بافت‌های شهری را مورد تعرض قرار می‌دادند امروز دانشگاه‌ها بافت‌های شهری را مورد تعرض قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نگرانی طرح توسعه دانشگاه شریف، تهران، و ... داشته‌ایم، ابراز داشت: با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی، هر نوع طرح توسعه در پایتخت منوط به نظر این شورا است و با توجه به این مهم، شهرداران منطقه ۲ و ۶ باید نسبت به عقد قراردادهای خود با دانشگاه‌ها در این زمینه بازنگری جدی داشته باشند.

نژادب هرام با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها فرصت کم نظیری برای شهر تهران است اما نباید به تبدیل به عارضه شود، خاطرنشان کرد: نواحی نوآوری موجب فرسودگی و خردگی بافت‌ها شده و بافت‌های مسکونی را تبدیل به بافت‌های دانش بنیان و تجاری کرده است.

نظر شما