شناسهٔ خبر: 172177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تقوی:

دولت جدید از مدیران «پشت‌ میز نشین» استفاده نکند/ رئیسی با احیای «جهاد سازندگی» موافق است

تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم کار جهادی در دولت جدید و پرهیز از پشت میز نشینی، از موافقت رئیس جمهور با احیای «جهاد سازندگی» در جلسه چندی قبل با نمایندگان مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم و با یادآوری مهمترین اولویت‌های پیش روی دولت جدید، اظهار داشت: دولت جدید با مشکلات زیادی روبروست و رئیس‌جمهور محترم نیز از این مشکلات به خوبی آگاه بوده و به مهمترین آنها اشاره کرده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین مشکلی که در حال حاضر در سطح کشور و پیش‌روی دولت جدید وجود دارد، وضعیت اقتصادی نابسامان و معیشت سخت مردم است که باید برای تدبیر آن اقدام اساسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اقتصاد ما با بیماری‌های مختلفی درگیر است، تأکید کرد:‌ این بیماری‌های اقتصادی باید با نسخه‌های طبیبان حاذق این عرصه رفع شود. امروز تورم افسارگسیخته بیش از ۴۰ درصدی و گرانی کالاهای اساسی به زندگی مردم فشار می‌آورد و مسأله نقدینگی نیز به بلای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

تقوی ادامه داد: از سوی دیگر، کسری بودجه و بدهی دولت به بانک مرکزی نیز از دیگر مشکلاتی که آقای رئیسی و دولت وی باید آن را به عنوان یک اولویت دنبال کنند و تمام همت خود را بر مسائل اقتصادی کشور متمرکز کنند تا این حوزه‌ها قدری ترمیم شود.

تلاش برای رفع تحریم‌ها، باید با توجه به منافع ملی باشد

وی با تأکید بر اینکه این مشکلات اقتصادی با یک جلسه و نشست و برخاست قابل حل نیست و حل آنها زمان می‌برد، گفت:‌ بخشی از این مشکلات هم ناشی از نوع روابط سیاسی ما با دنیا است که در این رابطه دولت جدید باید بداند که چگونه با دنیا مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توضیح این نکته افزود: آقای رئیسی گفته است که از هر عاملی که بتواند تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را برطرف کند، استفاده می‌کند که البته این اقدام باید با قید توجه به منافع ملی باشد.

لزوم بکارگیری ظرفیت ۱۲ هزار گروه جهادی برای حل مشکلات کشور

تقوی با تأکید بر اینکه دولت جدید باید بر ظرفیت‌های داخلی به ویژه نیروهای خلاق و متخصص کشورمان تکیه کند، به موضوع کار جهادی که مورد تأکید رئیس‌جمهور است، اشاره کرد و گفت:‌ باید در دولت جدید از بکارگیری افراد پشت میزنشین پرهیز شود و اعضای کابینه و دیگر مدیران پاشنه‌ها را بکشند و در صحنه حاضر باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ جوانان مبتکر و خلاق بسیاری داریم که این روحیه و توان را دارند و می‌توان برای حل مشکلات کشور از آنها استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جلسه چندی قبل جمعی از نمایندگان مجلس با آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در آن جلسه تأکید کردیم که دولت جدید باید یک دولت جهادی باشد و پیشنهاد کردیم که در دولت جدید نهاد مقدس «جهاد سازندگی» احیا شود؛ چرا که مردم خاطرات شیرینی از این نهاد انقلابی دارند و امروز هم می‌توان نیروهای جهادی را در عرصه‌های مختلف و با تخصص‌های گوناگون در این نهاد سازماندهی کرد و به مناطق محروم و یا کمتر توسعه‌یافته فرستاد.

تقوی ادامه داد: بر اساس آمارها، امروز بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی در سراسر کشور داریم که می‌توان ظرفیت آنها در قالب احیای جهاد سازندگی بهتر از قبل سازماندهی کرد و برای رفع مشکلات مردم به کار گرفت.

رئیسی وعده داد که «جهاد سازندگی» را احیا می‌کند

وی تصریح کرد: پس از این پیشنهاد، آقای رئیسی از این موضوع استقبال کرد و وعده داد که جهاد سازندگی را احیا می‌کند؛ ما نیز امیدواریم که پس از استقرار دولت، هر چه سریع‌تر لایحه احیای جهاد سازندگی را به مجلس بیاورند تا از ظرفیت فوق‌العاده گروه‌های جهادی برای اصلاح زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ما نیز به همراه عده‌ای از نمایندگان از مدت‌ها قبل، طرح پیشنهادی احیای جهاد سازندگی را آماده کرده‌ایم و به مرکز پژوهش‌ها داده‌ایم و بر روی آن کار شده است. این طرح بگونه‌ای طراحی شد که به تشکیلات اداری کشور چیزی اضافه نشود، بلکه از ظرفیت نیروهای موجود بهره گرفته شده و سازماندهی شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه اولویت ما این است که دولت خودش برای احیای جهاد سازندگی لایحه بدهد، تصریح کرد: آقای رئیسی می‌تواند از طرح آماده شده توسط نمایندگان و کار کارشناسی صورت گرفته در مرکز پژوهش‌ها، برای تدوین یک لایحه مناسب و ارائه آن به مجلس استفاده کند.

نظر شما