شناسهٔ خبر: 178587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تصمیم کانادا برای تحریم فرماندهان سپاه خوش‌رقصی برای رؤسای آمریکایی‌شان است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اعلام ممنوعیت دائمی ورود فرماندهان سپاه به کانادا از آنجایی که آنها هیچگاه تصمیمی برای سفر به این کشور نداشتند، اقدامی مضحک و فاقد پشتوانه عقلی است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی با اشاره به اعلام ممنوعیت دائمی ورود فرماندهان سپاه به کانادا از سوی نخست وزیر این کشور، گفت: اظهارات جاستین ترودو، بسیار مضحک و فاقد پشتوانه عقلی است چرا که فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاری با کانادا ندارند که قصد سفر به این کشور را داشته باشند و ممانعت از ورود آنها باعث ایجاد مشکل شود.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: اساسا حوزه مأموریت و وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباطی با کشور کانادا ندارد از این رو این تصمیم به یک لطیفه مضحک شباهت دارد.

وی در ادامه اعتنا کردن به این خبر را نیز دارای ضرورت ندانست و افزود: پرداختن به تصمیم و اقدامی که مبنای عقلی، دیپلماتیک و مدیریتی ندارد، ضرورتی نداشته چرا که چه مقامات کانادا این اقدام را انجام دهند و چه ندهند، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این کشور نمی رفتند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان دلیل این تصمیم را صرفا همراهی با مسئولان آمریکایی و ابراز وفاداری به سیاست های استکباری این کشور دانست و خاطرنشان کرد: کانادا قصد دارد هم پیمانی خود به نظام سلطه را اثبات کند که این بیانگر عدم استقلال سیاسی آنها است که وقتی کشوری حیات خود را در هم پیمانی با قدرت های بزرگ و زورگو بداند یعنی اراده ای از خود ندارد./

نظر شما