شناسهٔ خبر: 182201 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ناکارآمدی سازمان ملل در تداوم آتش بس غزه برای افکار عمومی جهان عیان شده است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ناکارآمدی سازمان ملل برای همگان عیان شده و به همین دلیل دامنه این جنگ در صورت تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی فراگیر خواهد شد و دودمان خود اسرائیل را خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی ، با اشاره به آغاز حملات جدید رژیم صهیونیستی پس از آتش بس 4 روز در غزه و به شهادت رساندن زنان و کودکان غیر نظامی، عنوان کرد: ادامه جنگ غزه ناشی از کم کاری شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با وجود موضع گیری های دبیر کل سازمان ملل مبنی بر ضرورت پایان یافتن جنگ غزه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلام، اقدامات محدود صورت گرفته در سازمان ملل اکتفا کردن به موضع گیری برای پایان جنگ را ناکافی دانست و افزود: ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانگر ناتوانی سازمان ملل در ختم قائله ای است که اسرئیلی‌ها آن را آغاز کرده و ایالت متحده آمریکا و هم پیمانانش از آن حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به همین جهت آینده منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و قطعا رژیم صهیونیستی که اینگونه به نقض فاحش حقوق بین الملل اقدام کرده در کانون آسیب پذیری جدی نیز قرار خواهد گرفت.

مقتدایی یادآور شد: نیروهای مقاومت و ملت‌های منطقه در کنار دولت‌های اسلامی و کشورهای آزادی خواه با محوریت افکار عمومی جهانی بر ضد صهیونیست‌ها متحد شده اند و با توجه به اینکه ناکارآمدی سازمان ملل نیز برای همگان عیان شده، دامنه این جنگ در صورت تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی فراگیر خواهد شد و دودمان خود اسرائیل را خواهد گرفت. آتشی که رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده، خانه آن‌ها را خواهد سوزاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی امیدها از سازمان ملل نا امید شود، نوعی اقدام غیر مترقبه قابل پیش بینی بوده و به نظر می‎رسد اکنون افکار عمومی جهانی برای وارد آوردن ضربه کاری به رژیم صهیونیستی آمادگی لازم را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما به سازمان ملل و کسانی که در عرصه سیاست خارجی مؤثرند این است که رسالت سازمان ملل هرچه زودتر پیاده سازی و عملیاتی شود تا همین امروز خسارات و تلفات انسانی در جنگ غزه که نشان از بی عملی سازمان ملل دارد، پایان یابد.

نظر شما