شناسهٔ خبر: 183042 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

عمویی: «وعده صادق» به تمامی اهداف خود دست یافت/ هدف عملیات سپاه کشتار و ضربه به مناطق شهری نبود

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: عملیات «وعده صادق» واکنشی در جهت دفاع مشروع از امکان دیپلماتیک و شخصیت‌های حقوقی کشورمان بود که در حمله دمشق مورد آسیب قرار گرفتند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : عملیات «وعده صادق» واکنشی در جهت دفاع مشروع از امکان دیپلماتیک و شخصیت‌های حقوقی کشورمان بود که در حمله دمشق مورد آسیب قرار گرفتند.

وی افزود : هدف این عملیات احیای بازدارندگی بود. طی این عملیات موثر، بازدارندگی تقویت شد تا مجددا رژیم صهیونیستی برای اقدامات بعدی محاسبات غلط نکرده و عملیات بزرگتری انجام ندهد.

عمویی اظهارداشت : در این عملیات، در کنار سامانه‌های پدافندی و چند لایه رژیم صهیونیستی، سامانه‌های آمریکا و فرانسه و انگلیس هم وارد میدان شدند، ولی نتوانستند مانع موشک‌های ایران شوند.

وی افزود: ایران با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله کرد تا نشان دهد سامانه‌های پدافندی با هزینه‌های چند صدمیلیون دلاری در مقابل حملات متعدد ناکام بوده و بازدارندگی ایجاد نمی‌کند.

عمویی ابرازداشت : وقتی تعداد بالایی موشک به سمت سامانه‌های صهیونیستی حرکت می‌کند هزینه‌های اقتصادی بالایی ایجاد می‌کند و بعد از مدتی پس از ناکارآمدی و گیج شدن سامانه، زمینه برای شلیک موشک اصلی فراهم می‌شود و پایگاه هوایی مورد حمله قرار می‌گیرد.

وی افزود: راهبرد رسانه‌ای تقلیل عملیات در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته، ولی باید گفت هدف از شلیک موشک‌ها و پهادهای متعدد، گیج کردن سامانه‌ها بود که به اهداف خود هم رسیدند.

عمویی اظهارداشت : ایران به دنبال کشتار وسیع و ضربه به نقاط شهری و حساس نبود؛ دو نقطه خاص هدف ما بود که به اهداف خود رسیدیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : پیام روشن ایران این بود که اگر اقدام دیگری صورت بگیرد، توانایی ضربات موثرتر و بزرگ‌تر را دارد و این معنای بازدارندگی است.

نظر شما