شناسهٔ خبر: 183065 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاصله بین قیمت واقعی با نرخ جهانی کالاهایی مانند فولاد بسیار است زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است.

به گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی درباره اینکه برخی واحدهای تولیدی مانند تولیدکننده فولاد مواد اولیه خود را ریالی دریافت می‌کند اما محصول نهایی را دلاری به فروش می‌رساند، گفت: این کالاها یا باید براساس قیمت تمام شده بعلاوه سود به بازار ارائه شود یا براساس قیمت‌های جهانی که دولت قیمت جهانی را پیش گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاصله بین قیمت واقعی این کالاها با نرخ جهانی بسیار است زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است در شرایط که این موضوع یک فرصت است و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم نه تنها صادرات انجام نمی‌دهیم بلکه کالاها را نیز به قیمت جهانی به مردم می‌فروشیم.

وی اضافه کرد: فاصله بین قیمت جهانی و قیمت واقعی این کالاها به جیب دولت می‌رود زیرا دولت صاحب فولاد، سیمان، پتروشیمی و... است البته منظور از دولت فقط دولت فعلی نیست همه دولت‌ها همین سیاست را دنبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید تصمیم مشخصی در این زمینه اخذ کند؛ یا این کالاها به قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد یا اگر قرار است به قیمت جهانی به دست مردم برسد حقوق و دستمزد نیز باید جهانی باشد.

نظر شما