شناسهٔ خبر: 183095 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصویب طرح تشکیل سازمان سپند، گفت: امیدواریم با تشکیل این سازمان شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن باشیم.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نظارت‌ها و جلساتی که با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع داشتند نسبت به تقویت و توسعه پژوهش، علوم و فناوری در حوزه های دفاعی و امنیتی ذیل موسسات تابعه وزارت دفاع به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص دولت هم پیشنهاداتی ارائه کرد و در کمیسیون امنیت ملی با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه به منظور طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین سازمانی با عنوان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی شکل گرفت، بیان کرد: این سازمان به همت شهید فخری‌زاده و با هدف دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی در حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آن و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور شالوده شکن و پرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدهای نوین و نوپدید شکل گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصویب این طرح در صحن علنی امروز مجلس، تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این سازمان شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن باشیم.

نظر شما