شناسهٔ خبر: 38126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

فصل تازه‌ دشمنی کاخ سفيد با دولت قانونی دمشق

57 افسر آمريکايی برای آموزش تروريست‌ها وارد سوريه شدند

در پی توافق کشورهای حامی تروريست‌ها در نشست دو روزه به اصطلاح دوستان سوريه در دوحه برای ارسال کمک‌های بيشتر به مخالفان سوری 57 افسر بازنشسته ارتش آمريکا وارد سوريه شدند.

به گزارش مجلس ایران به نقل از کیهان، در نشست دو روزه دوستان سوريه در دوحه آمريکا و برخي کشورهاي غربي به همراه ترکيه، قطر و عربستان متعهد شده‌اند که ميزان کمک‌هاي خود را به مخالفان مسلح در سوريه و گروهک تروريستي وابسته به جريان القاعده افزايش دهند.
در همين رابطه 57 افسر بازنشسته ارتش آمريکا با يک فروند هواپيماي «سي 130» آمريکا در استان‌ هاتای ترکيه فرود آمده و برای فرماندهي عمليات تروريست‌ها از طريق ريحانلي در ترکيه وارد سوريه شدند اين هواپيما همچنين حامل يک سري تجهيزات مخابراتي براي کمک به تروريست‌ها بوده است.
منابع آگاه خبري در اين رابطه اعلام کردند طي هفته‌هاي گذشته چندين بار ديدارهايي بين مخالفان سوری با هيئت آمريکايي متشکل از افسران و فرماندهان نظامي آمريکا در اردن برگزار شده و در اين نشست‌ها نظاميان آمريکايي از فرماندهان گروه‌هاي تروريستي مسلح در سوريه خواسته‌اند تا نقشه دقيق پراکندگي مناطق شهري، شهرک‌ها و روستاهاي سوريه را در اختيار آنان قرار دهند و همچنين مناطقي را که تروريست‌ها بر آنها تسلط دارند مشخص سازند. اين منابع افزودند، هيئت مخالفان سوري متشکل از افسران جدا شده از ارتش سوريه و برخي از فرماندهان گروه‌هاي مسلح سوري نقشه نظامي را در اختيار فرماندهان آمريکايي قرار داده‌اند.
آنها همچنين نقشه برخي از پايگاه‌ها و نقاط نظامي ارتش سوريه را ارائه داده و از افسران آمريکايي خواسته‌اند تا جنگنده‌هاي ناتو اين مناطق را بمباران کنند.
کارشناسان نظامي سوريه اعلام کردند ورود افسران آمريکايي به سوريه براي کمک به تروريست‌ها به مثابه دخالت نظامي مستقيم در امور سوريه و اعلان جنگ به اين کشور است.
اين کارشناسان اظهار داشتند که رزمايش اخير آمريکا و اردن در مرزهاي سوريه و انتقال تجهيزات نظامي پيشرفته به مرزها، آموزش تروريست‌ها در ترکيه و اردن توسط نظاميان آمريکايي و چراغ سبز باراک اوباما براي ارسال سلاح بيشتر به تروريست‌ها مؤيد اين حقيقت است که برخلاف ادعاي مقامات آمريکايي غربي‌ها در تدارک حمله نظامي گسترده به سوريه هستند.
اين در حالي است که ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه طي سخناني هشدار داد که کشورهاي غربي نبايد تصميم عجولانه‌اي درباره ارسال تجهيزات نظامي براي گروه‌هاي مخالف مسلح در سوريه اتخاذ کنند. همزمان روزنامه فلسطيني المنار فاش کرد اسرائيل به درخواست آمريکا براي مخالفان حکومت سوريه سلاح‌هاي سنگين ارسال کرده است.
به گزارش فارس، المنار فلسطين افزود: طرح تسليح مخالفان سوري با هماهنگي کامل ميان تل‌آويو-واشنگتن و فرماندهان سازمان اطلاعات ترکيه صورت گرفته و موشک‌هاي ضد تانک و ميا‌ن‌برد و سلاح‌هاي سبک از جمله تفنگ‌هاي دوربين‌دار با کيفيت و دقت بالا به سوريه ارسال شده است.
اين روزنامه همچنين به نقل ازمنابع آگاه تاکيد کرد که تعدادي از کشورهاي عربي با همکاري واشنگتن براي تروريست‌هاي مستقر در سوريه خودروهاي زرهي سبک ارسال خواهند کرد که از طريق مرز ترکيه وارد سوريه خواهد شد.يک تروريست کويتي نيز از اجراي مرحله اول اعزام 12 هزار تروريست اهل کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج‌فارس به سوريه خبر داد. وي افزود، اين افراد با حمايت مالي قطر سازماندهي و از طريق خاک ترکيه به سوريه اعزام مي‌شوند.
عمليات ارتش در مناطق مختلف سوريه
ارتش سوريه پس از به کنترل در آوردن مرکز تجمع گروه‌هاي مسلح در حومه دمشق به سمت محله تشرين پيشروي کرد و پس از درگيري با تروريست‌ها تعدادي از آنان را به هلاکت رساند و يامجروح کرد.
نيروهاي ارتش همچنين محل تجمع تروريست‌ها و دو انبار اسلحه و مهمات را در حومه شهر حمص منهدم و تعدادي موشک‌هاي ضدزره و مقاديري مواد منفجره را مصادره کردند.
ارتش موفق شد ده‌ها تروريستي را که داخل اين دو انبار بودند به هلاکت برسانند.
يگان ديگري از نيروهاي ارتش نيز دو مخفيگاه تروريست‌ها و اسلحه و مهمات آنها از جمله تيربارهاي سنگين را در روستاي ضبعه در حومه شهر تدمر در استان حمص منهدم کردند.
ارتش سوريه فرمانده عربستاني جبهه النصره در شهر حلب و پنج نفر از همراهانش را بازداشت کرد. دو تن از اين افراد قطري و يک تن مصري و فرد ديگر از اتباع ترکيه است.
اين فرمانده عربستاني چند روز پيش دستور اعدام نوجوان 15 ساله سوري را به اتهام واهي توهين به پيامبر در مقابل چشمان والدينش صادر کرد. در حالي که اين نوجوان سوري صرفا مخالفتش را با اجراي دستورات تروريست‌ها ابراز داشته بود.
همچنين بر اثر يک حمله انتحاري که روز يکشنبه در دمشق رخ داد دست‌کم 5 تن کشته و 10 نفر ديگر مجروح شدند.
وائل الحلقي نخست‌وزير سوريه با محکوم کردن اين انفجارها آن را نتيجه شکست و ناکامي گروه‌‌هاي تروريستي در سوريه دانست.

نظر شما