شناسهٔ خبر: 38211 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

گفت و گوی اختصاصی/ معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود (عج):

تحرکات اخیر تکفیری ها برای جبران شکست در سوریه است

فوادیان معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود با اشاره به این که تحرکات اخیر تکفیری ها برای جبران شکست این جریان ها در سوریه است، گفت: رشد روز افزون اسلام خواهی در آن ها هراس ایجاد کرده است.

محمدرضا فوادیان معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود (عج)، در گفت و گو با خبرنگار «نماینده» در پاسخ به این سوال که چرا تکفیری ها چنین اقداماتی را علیه شیعیان انجام می دهند، گفت: جریان سلفی گری تکفیری و جریان سلفی جهادی از درون وهابیت شکل گرفته است و وهابیت خود راجع به این تناقضاتی که امروزه شکل گرفته احساس خطر می کند؛ سلفیون و وهابیون می گویند هرچه در عهد رسول الله (ص) بوده همان جایز و بقیه شرک است، خب قطعا در زمان رسول خدا بلندگو نبوده چرا هم اکنون آنها از این وسیله استفاده می کنند.

فوادیان ادامه داد: این اتفاقات، چهره خشن وهابیت است که در قالب تکفیر و حرکت های مسلحانه جهادی شکل گرفته و خود وهابیت هم به آنها اعتراض دارد. وهابیت برای نجات خود به دنبال پیدا کردن موضوعی است تا تکفیری ها را مشغول خود کند وو برای همین جاهای دیگری را به آنها نشان داد تا از عربستان به جاهای دیگر سرازیر شوند و هم اکنون می بینیم این ها آمده اند در سوریه جمع شده اند.

معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود (عج) در توضیح علل بروز این رفتارها اظهار کرد: امروزه تکفیری ها از اقصی نقاط عالم - از چچن و لیبی و یمن و عربستان - یک جا جمع شده اند و ضربات غیر قابل تحملی را از سوری ها دیده اند لذا به خاطر شفای دلشان حرکات خشنی مانند آنچه در مصر رخ داد انجام می دهند.

وی با بیان اینکه هرچه این جنایات بیشتر می شود نشانه زبونی و ضعف تکفیری هاست، تصریح کرد: شیعه هراسی را غیر از تکفیری ها صهیونیست ها هم در دستور کار دارند و فقط از طریق کارهای خشن نیست که برضد شیعیان اقدام می کنند بلکه ابزارهای دیگری نظیر هالیوود هم در این مبارزه مورد استفاده قرار می گیرد.

فوادیان در پاسخ به این سوال که چرا در دوره کنونی حجم این حملات زیاد شده است، بیان کرد: رشد روزافزون اسلام ستیزی به خاطر این است که اسلام خواهی فراوان شده است؛ هرچه ملت ها به حقایق اسلام پی می برند دشمنان اسلام احساس خطر بیشتری کرده و بیشتر از این قبیل کارها می کنند. امروزه شاهد این هستیم که ملت ها از استضعاف فکری بیرون می آیند و پی به حقانیت مکتب شیعه می برند.

معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود (عج) در خصوص احتمال متاثر شدن کشورمان از این اقدامات خاطرنشان ساخت: با توجه به امنیت بالایی که در کشور وجود دارد بعید است این حرکات به ایران برسد، همچنان که شاهد بودیم «ریگی» پس ازمدت کمی فعالیت در ایران نابود شد.

برچسب‌ها:

نظر شما