شناسهٔ خبر: 39734 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

تقدیر از برنامه‌های ماه رمضان صدا و سیما

حدادعادل: آنان که قبل از انقلاب را ندیده اند، قسمت خالی لیوان را می بینند

حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: در این دنیای ظلم‌آلود قدر دینداری، معنویت و اسلام را بدانیم، دنیا از بی‌دینی و بی‌خدایی زیان بسیاری میبیند.

حدادعادلگزارش تصویری

 

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم،  غلامعلی حداد عادل در مراسم تقدیر از برنامه‌های برگزیده ماه رمضان و تابستان صدا و سیما گفت: از آذرماه سال ۵۸ به صدا و سیما آمدم و معاونت سیمای رسانه ملی را برعهده داشتم. افرادی همانند من که قبل از انقلاب را دیده ایم و امروزه پیشرفت‌های سازمان صدا و سیما را می‌بینیم از پیشرفت‌های پس از انقلاب این رسانه بیشتر خوشحال می‌شویم؛ اما جوانانی که آن دوران را ندیدند قسمت خالی لیوان را می‌بینند و گلایه می‌کنند.

 

حداد عادل اضافه کرد: زمانی که در آموزش و پرورش بودم به دنبال این سوال رفتم که چه چیزی انسان را می‌سازد؟ من در آن زمان به ۳ عامل اصلی خانواده، مدرسه و جامعه معتقد بودم، اما اگر امروز بخواهم کتابی در این زمینه بنویسم آن را به چهار فصل نقش حکومت، جامعه، آموزش و پرورش و رسانه تقسیم می‌کنم. رسانه امروز در ساختن جامعه نقش بی‌بدیلی دارد.

 

حداد عادل خطاب به عوامل تولید کننده برنامه‌های مناسبتی افزود: کار شما در ماه رمضان از جنس کاشت و داشت خداشناسی، اعتقادات، خداترسی، ایمان، اخلاق و قرآن است که روز زمان برداشت آن فرا خواهد رسید.

 

وی گفت: سخن همانند ویروسی است که گوینده آن را در حالی فراموش می‌کند که اثرش در شنونده باقی مانده است و سریال‌های ماه رمضان با نکات خود توانستند تاثیرات بسزایی را در مردم به وجود بیاورند.

 

حداد عادل با بیان اینکه تولید برنامه‌های جذاب و هنری که آلودگی در آن نباشد کار دشواری است، خاطرنشان کرد: در این جهان رسانه‌ای، جمهوری اسلامی ایران موفق شد تا این کار را به ثمر بنشاند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این دنیای ظلم‌آلود قدر دینداری، معنویت و اسلام را بدانیم و دنیا از بی‌دینی و بی‌خدایی زیان بسیاری می‌بیند.

 

حدادعادلسالک: استکبار جهانی به دنبال از بین بردن بنیاد خانواده اسلامی است

حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ۲۵ درصد از گوش و ۷۵ درصد چشم مردم اخبار و اطلاعات برنامه تلویزیون را دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: هر انسانی که با ۳ عنصر اندیشه الهی، کسب ملاکات اخلاقی و عمل صالح زندگی کند هیچگاه از ما جدا نمی‌شود و لذا نقش رسانه در ارتقای اندیشه دینی و رشد ملاکات اخلاقی نقشی اساسی است.

 

سالک عنوان کرد: بیش از ۶۸ هزار رسانه مختلف و ۴۸ هزار سایت از وهابیت و فرقه‌های نوظهور وجود دارد که به دنبال از بین بردن بنیاد خانواده و نابودی تفکر و اندیشه اسلامی است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از تقویت جمهوری اسلامی در استحکام بنیاد خانواده بسیار رنج می‌برد و رسانه ملی باید تلاش کند که نقش‌های اصلی خود را در تقویت بنیاد خانواده به خوبی ایفا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: دست به دست هم دهیم تا جامعه را از طریق فیلم، تلویزیون و نمایشنامه ارتقا بدهیم.

نظر شما