شناسهٔ خبر: 41193 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرمسئول روزنامه بهار به اوین منتقل شد

همسر مدیرمسئول روزنامه بهار خبر بازداشت سعید پورعزیزی را تأیید کرد و گفت: وی امروز به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش «نماینده» معصومه شهریاری، همسر سعید پورعزیزی در گفت‌و‌گو با فارس خبر بازداشت سعید پورعزیزی را تأیید کرد و اظهار داشت: صبح روز پنجشنبه (نهم آبان‌) احضاریه‌ دادسرا بر اساس شکایت مدعی‌العموم به دفتر روزنامه‌ بهار فرستاده شد، ‌از آنجایی که هر کسی می‌داند که روز پنجشنبه کادر اداری همه‌ روزنامه‌ها تعطیل است، بنابراین احضاریه به‌دست آقای پورعزیزی نرسید.

 

وی افزود: صبح امروز، مدیرمسئول روزنامه بهار بدون اطلاع از رسیدن چنین احضاریه‌ای به دفتر روزنامه رفت و درپی تماس تلفنی که ساعت ۱۱ صبح با او گرفتند، به دادسرا احضار شد. پس از رفتن به دادسرا، وی بازداشت شد و به اوین انتقال یافت.

 

شهریاری با بیان اینکه طی تماس تلفنی آقای پورعزیزی مقرر شد که وثیقه‌ای برای آزاد شدن وی از بازداشت تهیه شود، بیان داشت: این در حالی است که درباره‌ مبلغ وثیقه هیچ اطلاعی به ما داده نشد.

 

روزنامه‌ «بهار» اول آبان و در آستانه عید غدیر مقاله‌ای موهن علیه امامت امام علی(ع) را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد که با واکنش گسترده مردم و بخصوص اندیشمندان حوزه و دانشگاه مواجه شد. در نهایت هیئت نظارت بر مطبوعات با برگزاری جلسه ای حکم به توقیف این روزنامه داد و پرونده را به دادگاه فرستاد.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۹:۳۶میثم 1 0

    با سلام . آیا خود علی که به قول ما خلافتش غصب گردید با مخالفین غدیر چه کرد آیا در حکومت علی کسی را که غدیر را قبول نداشت و در زمان خلفا راشدین با آنها بود  آیا مجازات کرد  و ما در تریبون ها همیشه میگوییم چرا در فرانسه و آلمان اگر در مورد قضیه هلوکاست پرسیده شود  مجازات دارد  و ما به آن می گوییم نقض آزادی بیان در این کشورها  اما چرا زمانی که کسی میخواهد در مورد اعتقادات خودمان تحقیق کند میشود وهابی مگر کرسی های آزاد اندیشی طبق دستور رهبر انقلاب واجب نیست و بعد اینکه من خود تحقیق کردم در مورد ازدواج دختر علی با خلیفه دوم و دیدم 40 روایت در کتاب شیعه و 72 روایت در کتاب اهل سنت موجود می باشد آیا من این تحقیق را کرده ام باید بروم زندان اوین ؟ و اگر اشتباه میکنم جوابم را بدهید چرا زندان ما در حکومت به اصطلاح......
                                
  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۰:۰۲مسعود ابراهیمی 0 1

    با سلام
    دوست عزیز در جواب شما باید گفت:
    اولا اینکه یک شخص عقیده ای متفاوت و غیر همسو و حتی متناقض با عقیده ما داشته باشد ما حق نداریم با آن برخورد نماییم.
    اما این را مدنظر قرار دهید، مسئله ای همچون «ولایت همه جانبه امام علی(ع)» که با ادله عقلی و نقلی اثبات شده است، اگر قرار  است خدشه ای بر آن وارد شود می بایست با اطمینان و با دلیل متقن این خدشه وارد شود.
    نه اینکه صرف یک ادعا، که متعاقبا به گفته مدیرمسئول همین روزنامه مغالطه امیز بوده(نه دلیل مند)، نباید بدون پشتوانه علمی و تاریخی اینطور در سطح جامعه منتشر شود.
    ابتدا باید تحقیق شود، اگر به یک نتیجه مستحکم و مستدل رسد منتشر گردد. چه بسا منشا بصیرت و اگاهی هم شود.
    هم اکنون کم نیستند افرادی که آشکارا ولایت فققیه را قبول ندارند که این برمی گردد به نحوه استنباط آنان و بکارگیری شیوه هایی متفاوت در اصول استنباطشان که آشکارا در حال فعالیت هستند و حکومت اسلامی هم آنان را زندانی نمی کند.
    حکومت اسلامی کسی را زندانی می کند که با دلایل واهی و با اهداف و مقاصد سیاسی سعی در تشکیک در اذهان عمومی را دارد.
    علی علیه السلام و همه ائمه نیز با مخالفان با منطق و دنبال حقیقت مناظره منطقی می کردند، اما با آنان که با اهداف سیاسی و با مغالطه گری سعی در تشکیک اذهان امت داشتند به شدت برخورد می کردند.
                                

نظر شما