شناسهٔ خبر: 41872 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حدادعادل به مناسبت روز مجلس به "نماینده" گفت:

کلیدی ترین توصیه رهبر انقلاب به مجلس حفظ تقواست

حدادعادل 1

دکتر غلامعلی حداد عادل در گفت و گویی که به مناسبت روز مجلس با خبرنگار "نماینده" انجام داد، درخصوص شایع ترین آفت هایی که ممکن است دامنگیر نمایدگان شود، اظهار داشت: این آفت ها دو دسته اند یکی "اخلاقی و شخصی" و دیگری "کاری" است.

وی افزود: آفت های شخصی مانند این است که نمایندگان به سمت قدرت طلبی منحرف شوند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسیر چرب و شیرین دنیا شوند و از مسیر مردمی و معنوی خارج گردند.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد:  ازدیگر نمونه های آفات شخصی این است که فرد از این قدرتی که در سایه نمایندگی مردم به دستش می افتد به عنوان اهرمی برای قدرت و ثروت خود استفاده کند.

حداد عادل ادامه داد: دسته دوم آفات کاری اند. بطور مثال ممکن است یک نماینده آن قدر در کارهای جزئی و مراجعات مردمی غرق شود که وظیفه قانون گذاری که کار اصلی اش است را از یاد ببرد و برعکس این هم صادق است.

وی با بیان اینکه بخشی نگری هم از دیگر آفات کار نمایندگان است، افزود: در آن زمان است که فرد مسائل کلی مملکت را در حوزه ای که علاقه دارد خلاصه می کند و مسائل را در مقیاس ملی نمی بیند، دیگر اینکه فرد بدون توجه به محدودیت های کشور و اقتضائات حاکمیتی و برنامه ریزی های دراز مدت اصرار داشته باشد در منطقه خود هرطوری که به رای آوردن مجددش منتهی شود، کار کند.

حدادعادل درپاسخ به این سوال که چرا بسیاری از تاریخ نگاران انقلاب معتقدند مجلس هفتم نقطه عطفی در مسیر مجالس بعد از انقلاب بوده، گفت: به تعبیر رهبری این دوره مجلس نهالی بود که در میان سنگلاخ رویید اما خب این دوره مجلس به همان اندازه که طرفدارانی دارد مخالفانی هم دارد و نمایندگان گروه قبل از ما همیشه جزو مخالفان مجلس هفتم اند و هر گاه فرصت می کنند این دوره را متهم کرده و زیر سوال می برند .

وی ادامه داد: ازخصوصیات آن مجلس بخصوص در یک سال اول می توان به پاکی و سالم بودن آن اشاره کرد نه به این معنا که بقیه مجالس ناپاکند. این پاکی در سال اول بخوبی احساس می شد و ما آماده شده بودیم به مسائل کلان و اصلی کشور بپردازیم اما بعدها اتفاقاتی افتاد که ما نتوانستیم به آنچه می اندیشیدیم عمل کنیم، با این حال به طور کلی این مجلس از نظر مالی و اخلاقی سالم بود وصرفه جویی هم در آن لحاظ می شد.

رییس مجلس هفتم در ادامه خاطر نشان کرد:مجلس دوره هفتم بی عیب هم نبود و دیدگاه ها نیز در این خصوص مختلف است به عنوان نمونه ممکن است آنچه را ما صرف جویی می نامیم، عده ای عیب بنامند و برعکس آن عمل کنند.

رییس فراکسیون اصولگرایان همچنین درخصوص کلیدی ترین توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس در دوره های اخیر گفت: مقام معظم رهبری در همه دیدارهایی که با نمایندگان دارند آنها را به "تقوا" دعوت می کنند که این توصیه را تا کنون به زبان های مختلف بیان داشته اند؛ ایشان در خیلی از سال ها نمایندگان را به" تدبر و تامل" در قرآن دعوت کرده اند، سالی به "بی اعتنایی به دنیا" و سال دیگر به اینکه" شما این دوره 4 ساله عمرتان را وقف خدا کنید" و یک سال توصیه به این می کنند که "با دولت با واقع بینی برخورد کنید" و "محدودیت ها و مشکلات دولت را ببینید".

وی ادامه داد:رهبر معظم انقلاب همواره به حفظ توازن و هماهنگی بین قوا وخصوصا مجلس و دولت سفارش می کنند و "به فانی بودن این نوع امتیازات و گذرا بودن این دوره ها" اشاره داشته اند، ایشان همچنین بارها تاکید کرده اند که " این فرصت ها مانند برق می گذرد و خوش به حال کسی که در این فرصت منحرف نشود و خدمت کند."

نظر شما