شناسهٔ خبر: 46956 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روانبخش :

دستگاه سیاست خارجی در برابر غرب منفعلانه عمل می‌کند

قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در حالی که ملت ایران به دنبال عزت خویش است، دستگاه سیاست خارجی در برابر غرب منفعلانه عمل می‌کند و این اقدامات با توجه به زحمات چندین سال گذشته در موضوع انرژی هسته‌ای قابل تامل است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تبیین سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان، اظهار داشت: فرمایشات رهبری انقلاب درباره خوشبین نبودن به مذاکره با غرب سابقه طولانی دارد، ایشان در سالهای ۸۲ تا ۸۳ و در دولت خاتمی نیز تعلیق برنامه‌های هسته‌ای را به مصلحت نمی‌دانستند اما امسال در حرم امام رضا(ع) فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم تا به این ترتیب به دولت جدید در عرصه مذاکره میدان لازم داده شود تا مشخص شود آمریکا و غرب جز دشمنی با ملت ایران برنامه دیگری ندارند.

وی ادامه داد: دولت جدید طوری به مردم القاء کرد که اگر با آمریکا مذاکره صورت گیرد تمام درهای اقتصادی جهان به روی ما گشوده خواهد شد و در برنامه‌های انتخاباتی نیز تاکید کردند هم به دنبال چرخیدن سانتریفیوژها هستند و هم چرخ زندگی مردم، اما در عمل اتفاق دیگری افتاد.

روانبخش با بیان اینکه نگاه دولت جدید به بیرون است، تصریح کرد: با وجود اینکه رهبری انقلاب بارها بر خوشبین نبودن به مذاکره تاکید کردند این اقدام یعنی اعتماد به غرب در دولت تدبیر و امید صورت گرفت و دیدیم که گستاخی ها و لفاظی‌های نظام سلطه بیشتر از قبل شد.

* رهبری فرمودند مذاکره کنید تا اگر فایده ای دارد مشخص شود

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) به تبلیغات سنگین غرب علیه ایران اشاره کرد و اضافه کرد: نظام سلطه اینطور تبلیغ کرده بود که ما اراده‌ای برای همکاری و تنش زدایی با غرب نداریم، رهبری فرمودند مذارکره کنید تا اگر فایده ای برای ملت ایران دارد مشخص شود و دیدیم که تنها فایده مذاکره، آشکار شدن چهره واقعی آمریکا برای بخش‌های کوچکی از جامعه که هنوز در دشمنی غرب تردید داشتند بود و در عمل ما صاحب هیچ چیزی نشدیم.

روانبخش در ادامه به عدم پیشرفت مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: غربی ها همان خواسته‌های قبلی خود را مطالبه می کنند و ما در یک اقدام نابرابر تقریبا برنامه های هسته ای خود را تعلیق کرده ایم و غرب زحمات چندین ساله دانشمندان هسته ای ما را تحت تاثیر قرار داد و آنها را زد.

وی تصریح کرد: هم اکنون آمریکا در برنامه‌های مشروع دفاعی و نظامی ایران دخالت می کند و با این روند در قدم بعدی به سراغ مسئله سوریه ، حزب الله  و حقوق بشر خواهد رفت زیرا به دلیل نامتوازن بودن اقدامات متقابل، چیزهایی که غرب در گذشته جرات بیان کردن آن ها را نداشت را اکنون مطرح می‌کند.

* امیدواریم روحانی به حرف خود عمل کند

روانبخش با بیان اینکه مردم انتظار دارند به خواسته آنها مبنی بر حفظ عزت و اقتدار آن‌ها توجه شود، گفت: رئیس‌جمهور محترم در جمع مسوولان وزارت اطلاعات گفت اگر پرچمی در کشور وجود داشته باشد آن پرچم ولایت فقیه است و هر پرچمی در برابر رهبری بلند بشود باطل است ، به این ترتیب ملت اننتظار دارد به فرمایش رهبری مبنی بر خوشبین نبودن به مذاکرات توجه شود.

وی تصریح کرد : انفعال در دستگاه دیپلماسی موج می زند. در حالی که راه حل درون کشور وجود دارد، دولت سراغ راه حل را خارج از مرزهای کشور می‌گیرد و این آفت بزرگی است.

روانبخش با انتقاد از برخی اقدامات دستگاه سیاست خارجی، اظهار داشت: وزیر خارجه کشورمان مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت که لبخند صهیونیست ها را به دنبال داشت و در قدم بعدی متاسفانه وزیرخارجه خانم آلمان بدون روسری وارد کشور شد و دیگری هنگام دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عرف دیپلماتیک را رعایت نکرد تا مشخص شود انعال گسترده ای درون دستگاه سیاست خارجی وجود دارد.

* فرزندان نهضت آزادی و اصلاحات به دنبال ساخت تصویر مثبت از آمریکا

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه حامیان ساخت تصویر مثبت از آمریکا بی آبرو شده اند، گفت: ملی گرایانی که در ملی بودن آن ها تردید وجود دارد به همراه اصلاح طلبان که فرزند نهضت آزادی هستند سال ها به دنبال ساخت تصویر قابل قبول و مهربان از آمریکا بوده اند و هستند اما چون ملت ایران در حافظه تاریخی خود جنایات آمریکا را از یاد نمی‌برد شکست خورده اند و اکنون درمانده شده اند و به دنبال پایگاه اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: بصیرت ملت ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست؛ برخی ملت ها در شناخت سیاسی ضعیف هستند اما مردم ایران اقدامات خصمانه آمریکا را در یاد دارد.

روانبخش رهبری انقلاب را عامل اصلی شکست حامیان آمریکا خواند و بیان کرد : دولت اصلاحات خیلی تلاش کرد چهره آمریکا را در اذهان عمومی تلطیف کند ؛ رگه هایی از دولت اصلاحات نیز داخل دولت اعتدال وجود دارد که همواره با وجود مقدس رهبری معظم انقلاب تلاش این گروه ها به جایی نرسیده است و دیدیم که مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی ۲۲ نشان دادند همچون کوهی استوار پشتیبان ولایت فقیه هستند.

* توجه به سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبری راه رسیدن به اقتصاد درون زا

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری انقلاب به دستگاه اجرایی کشور، اظهار داشت: در صورتی که دولت و مجلس به طور کامل برنامه اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند به خودکفایی کامل خواهیم رسید و مشکلات معیشتی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروهایی که درون کشور وجود دارند ظرفیت عظیمی برای تحول اقتصادی هستند و اگر به این استعداد ها توجه شود و درعمل بکار گرفته شوند اقتصاد از آسیب به دور خواهد ماند.

روانبخش در پایان تصریح کرد : اگر منتظر خارج از کشور باشیم هیچ اتفاقی بوجود نمی‌آید؛ باید راه حل را درون کشور جست و جو کنیم و بدانیم هر وقت استقلال اقتصادی و سیاسی را اولویت قرار داده ایم، موفق بوده ایم و نباید منتظر کمک کشورهای بیگانه باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما