شناسهٔ خبر: 48131 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

برگی از خیانت های وزیر دفاعی که فرار کرد / کاهش خدمت سربازی به یک سال !

35 سال پیش در چنین روزهایی وزیر دفاع وقت که از سوی مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت به این سمت منصوب شده بود از کاهش نیروهای ارتش خبرداده و گفت : خدمت سربازی یک ساله می شود.

نماینده - در حالی که کشور با بحران های عدیده ای از بحران کردستان گرفته تا دست اندازی های عراق روبرو بود این عمل وزیر دفاع وقت بسیار مشکوک به نظر می رسید.

با گذر زمان تیمسار احمد مدنی که بعدها به استانداری خوزستان رسید و در آن سمت نیز پرونده سیاهی از خود به یادگار گذاشت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

انتشار اسناد لانه جاسوسی نشان داد که او با سفارت آمریکا در ارتباط بود.

در این نوشتار قصد بررسی هر آن چه در پرونده احمد مدنی وجود دارد نیستیم و تنها می خواهیم برگی از تاریخ را مرور کنیم برگی که اگر نبود همت فرزندان وطن و رهبری امام در جنگ تحمیلی هشت سابه مشخص نبود بر سر این ملک و ملت چه ها می آمد ...

******

12 اسفند 1357 تیمسار دکتر مدنی وزیر دفاع ملی که به سیستان و بلوچستان بود گفت :خدمت وظیفه عمومی یک سال شد.

وی با اعلام این خبر ادامه داد : لایحه لغو وظیفه عمومی خانمها و کاهش دوره نظام وظیفه به یکسال از تصویب هیات دولت گذشت و برای تصویب نهایی به شورای انقلاب تقدیم شد .

3 روز بعد از این سخنان مدنی در اظهاراتی دیگر گفت : به دنبال طرحی هستیم که بر اساس آن نفرات ارتش کاهش خواهد یافت !

مدنی در این مصاحبه گفت : مشغول بررسی و مطالعه طرحی هستیم تا شمار افراد ارتش را کاهش دهیم و برنامه ای تدوین خواهد شد که جوانان در طول یک سال خدمت وظیفه فقط به چپ چپ و به راست راست تمرین نکنند بلکه با فنون و حرفه نظیر کشاورزی ، صنعت و سایر نیازهای اجتماع آشنا شوند و پس از اتمام خدمت جذب بازار کار شوند .

***

حال باید تاریخ قضاوت کند اگر این روند ادامه می یافت ایران اسلامی در طول جنگ تحمیلی و در برخورد با اشرار وابسته به شرق و غرب به چه بحران عظیمی گرفتار می شد؟

نظرات مخاطبان 3 2

  • ۱۳۹۲-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۹علی اصغر گلی مرزونی 0 4

     با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تلاش برادران بیسچی و ارتشی و سپاهی و تلاش شبانه روزی و هچون استوار در مقابل کشور های بیگانه ایستاده اند و این جوانان جمهوری اسلامی در هر ساعات شبانه روزی آمادگی فراوان داشته و دارند خدمت مقدس سربازی از 2 سال به 1 سال کاهش یابد
                                
  • ۱۳۹۲-۱۲-۱۶ ۱۸:۴۴یاسر 1 4

    خیلی بی  ربط بود
                                

نظر شما