شناسهٔ خبر: 48704 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در حاشیه گفت و گوی خاتمی با سالنامه شرق:

حالا که خاتمی عزمش را برای بازگشت جزم کرده بد نیست به این سوالات هم پاسخ دهد...

خاتمی ای کاش خاتمی جسارت و جرات داشته باشد و از پرداخت هزینه خواسته قلبی خود ابایی نداشته باشد تا اهداف جریانش را نه در زیر لوای "پذیرش اصل نظام" و"رهبری" بلکه با صراحت بیان کند! چرا که عمل و فعل خاتمی غیر از آن چیزی است که وی در سخنانش به آن اصرار دارد!

نماینده - سيدمحمد خاتمی در گفت و گویی با سالنامه روزنامه شرق به بیان دیدگاه‌هاي خود درباره مسایل سیاسی کشور پرداخته است.خاتمی
رییس بنیاد باران در پاسخ به این سوال که برخی دوگانه خاتمی – هاشمی را از برندگان انتخابات ریاست جمهوری مي‌دانند، آیا احساس پیروز بودن دارید؟ گفته است: «برنده اصلی، انقلاب و ملت ایران هستند، بنده رهبری را هم برنده مي‌دانم. جناب آقای دکتر روحانی هم با رویکردهای مناسبی که داشتند و شعارهایی که متناسب با وضعیت کشور و مورد خواست مردم بود، توانستند دل اکثریت را به دست آورند و واقعا رییس جمهوری منتخب ملت شوند و آنچه مهم است، پافشاری این عزیز بر آن رویکردها و تعهدی است که کرده اند و عهدی است که با ملت بسته اند و بحمدالله با وجود همه مشکلات و موانع نسبت به آن پایبند بوده اند».
خاتمی سپس در پاسخ به این سوال که خط تخریبی دولت و نا امیدی از روحانی و تیمش سرلوحه افراطیون قرار گرفته است ،گفته : «افراط و افراطی گری مگر کاری جز تخریب دارد؟ افراطیون حتی خود را نیز تخریب مي‌کنند مردم خواستار تغییر بوده و هستند، نه تغییر نظام که برای استقرار آن هزینه فراوان پرداخته اند بلکه تغییر در درون نظام آنها را از هر طرف که باشند نمی بینیم؟ هنر دولت جدید باید این باشد که با وجود مشکلات، کار خود را پیش ببرد».

خاتمی در ادامه اظهار داشته است : «مگر ما به عنوان اصلاح طلبان که به اصل نظام پایبندیم (هرچند به رویکردها و بعضی از سیاست‌ها و خیلی از رفتارها انتقاد داریم) راهی جز صندوق رای و ملاکی برای داوری، جز انتخاب مردم داریم؟ اگر در ساز و کارها اشکالی هست باید آنها اصلاح شود، نه اینکه از اصل انتخابات و میزان بودن رای مردم روی گردان شد. ما هیچگاه انتخابات را تحریم نکرده ایم، گرچه به شیوه‌ها و کارکردها انتقاد داشته ایم».

خاتمی گفته است :« مردم خواستار تغییر بوده و هستند، نه تغییر نظام که برای استقرار آن هزینه فراوان پرداخته اند بلکه تغییر در درون نظام، تغییر رویکردها و در جهت تامین منافع ملی، آزادی، پیشرفت و برخورداری بهتر و بیشتر از مزایای زندگی و ایجاد فضای امن برای همگان و نه امنیت را بهانه‌اي برای محدود کردن بخش‌هاي بزرگی از جامعه به نفع جریان یا جریانات خاص قرار دادن و آنچه الان وجود دارد».

طرح این دیدگاه ها از سوی خاتمی، سوالاتی را برای مخاطب ایجاد می کند. حالا که خاتمی عزمش را برای بازگشت به صحنه سیاست جزم کرده است ،بهتر است پاسخ دهد که :

۱- در انتخابات سال ۸۸ چه کسی پیروز بود؟ مردم و رهبری ؟

۲- اگر مردم و رهبری پیروز انتخابات فوق بودند، چرا جریان مطبوعش ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند و خودش و یارانش سکوت کردند یا به حمایت از فتنه گران پرداختند؟

۳-  چرا وی به دیدار خانواده کسانی می رفت که تلاش می کردند انتخابات را ابطال کنند و دست به براندازی زده وبه همین  جرم زندانی شده بودند؟

۴ – آقای خاتمی آیا کسانی را که سال ۸۸به خیابانها آمدند و فریاد مرگ بر اصل ولایت فقیه زدند، جزو افراطیون محسوب می کنند؟ اینها تغییر در درون نظام را می خواستند؟

۵- حمله کنندگان به تکایای و مساجد در عاشورای ۸۸ افراطی بودند؟ یا نه ؟

۶- اگر این افراد افراطی بودند چرا در مقابل ساختارشکنی آنها سکوت کردید و حتی به حمایت برخاستید؟ اگر انها افراطی نبودند منظورخاتمی از افراط چیست ؟

۷--آیا صندوق رای فقط زمانی که فرد مورد نظر شما پیروز شود، ملاک داوری است ؟ اگر غیر این است چرا ۸۸ ،اردو کشی خیابانی ملاک داوری شما بود؟

۸-  حمله به رهبری ، به اصول قانون اساسی، به راه انداختن آشوب های خیابانی، همصدایی با بیگانگان، دریافت کمک از کشورهای بیگانه ، اتهام زدن های متعدد به جمهوری اسلامی و دعوت از دشمن برای محکومیت نظام و....تغییر در درون نظام است؟

۹- آیا کسانی که برای دفاع از اصول و آرمانهای امام و انقلاب و استقلال و عزت ایران به نقد و انتقاد می پردازند ،از دیدگاه خاتمی افراطی هستند ؟ اما کسانی که با ادعای تقلب خود تحریم های کمرشکنی را به نظام و مردم تحمیل کردند، طرفداران تغییر؟

۱۰- آیا مخالفان روزنامه های هتاک،مخالفان باج دادن به بیگانگان ، مخالفان دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور ،افراطیون موصوف خاتمی هستند؟

ای کاش خاتمی جسارت و جرات داشته باشد و از پرداخت هزینه خواسته قلبی خود ابایی نداشته باشد تا اهداف جریانش را نه در زیر لوای "پذیرش اصل نظام" و"رهبری" بلکه با صراحت بیان کند! چرا که عمل و فعل خاتمی غیر از آن چیزی است که وی در سخنانش به آن اصرار دارد!


 

نظرات مخاطبان 0 3

  • ۱۳۹۲-۱۲-۲۱ ۲۲:۴۴ز 3 1

    واقعا آقای خاتمی باید پاسخگوی خیلی از مسایل باشه,خیلی....
                                
  • ۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۲۲:۵۰ 2 1

    بی شرف و بی ناموس تر از این حرفهاست
    خدایا انتقام ما را از این بی خبر بگیر
    الهی آمین
    
                                
  • ۱۳۹۳-۰۱-۰۱ ۱۶:۴۸ 0 2

    ن، شما که این همه سوال بی جواب دارید چرا از خودش نمی پرسید ید،  دوما : آقای خاتمی هشت سال برا این مملکت زحمت کشیده هنوزم مردم دوسش دارند
                                

نظر شما