شناسهٔ خبر: 51081 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تصویب فوریت طرحی درباره روشندلان

نمایندگان مجلس فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی، عبور و مرور نابینایان دارای عصای سفید در سطح معابر برای رانندگان وسایل نقلیه در حکم چراغ قرمز خواهد بود.

به گزارش نماینده ؛  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۳۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه، یک فوریت این طرح را مصوب کردند.

این طرح که به امضای ۵۸ نفر از وکلای ملت رسیده است شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی، عبور و مرور نابینایان دارای عصای سفید در سطح معابر برای رانندگان وسایل نقلیه در حکم چراغ قرمز خواهد بود و رانندگان ملزم به توقف کامل در برخورد با این افراد دارای معلولیت نابینایی هستند. در صورت تصادف وسایل نقلیه با این افراد، راننده مکلف به پرداخت خسارت‌های جانی و مالی مصدوم یا متوفی است و در صورت بروز هرگونه معلولیت جدید ناشی از تصادف، پرداخت همه هزینه‌های درمانی و جبرانی آن برعهده راننده وسیله نقلیه است.

در این جلسه فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس در سخنانی به عنوان طراح طرح مذکور اظهار داشت:‌گروه هدف ما در این طرح معلولان و نابینایان هستند، این طرح در راستای احقاق حقوق شهروندی، اجتماعی و اقتصادی نابینایان ارائه شده است.

در ادامه این جلسه مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس نیز در سخنانی به عنوان مخالف یک فوریت طرح اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: ‌اگر خودرویی با یک عابر پیاده تصادف کند مقصر راننده است چه عابر معلول باشد چه نباشد، تفاوتی نمی‌کند در هر صورتی تصادف یک خودرو با عابر، متخلف راننده است. لذا به نظرم ارائه این طرح خیلی مناسب نیست، همچنین اگر خودرو بیمه باشد یا نباشد نیز در هر شرایطی راننده باید خسارت را پرداخت کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما