شناسهٔ خبر: 51443 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در حاشيه حضور راکعی در دانشگاه زنجان؛

تلاش اعضای یک حزب منحله برای تنش در دانشگاه‌ها

حضور شخصیت های جنجالی و سابقه دار 2 خردادی این روزها در دانشگاه های کشور رشد عجیبی پیدا کرده است. از حضور برای سخنرانی تا اقتتاح دفتر یک تشکل منحل شده است

حزب مشارکتبه گزارش نماینده به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ فاطمه راکعی عضو حرب منحله و غیر قانونی مشارکت دوشنبه اول اردیبهشت ۹۳ به مناسبت تاسیس دفتر انجمن اسلامی موسوم به پیروان امام در دانشگاه زنجان حضور یافت و حرفهای تند سیاسی خود را بیان کرد.

راکعی در خصوص انحلال حزب متبوعش یعنی مشارکت در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان می گوید: اگر عضو یا حتی شخص اول یک حزب مشکل خاصی داشت باید در چارچوب قانون عمل شده و محاکمه شود ولی این امر باعث نمی‌شود که یک حزب منحل اعلام شود.

گفتنی است کمیسیون ماده ۱۰ در سال ۸۸ با توجه به رفتارهای برخی اعضای این حزب  و نقش آفرینی در فتنه ۸۸  پیشنهاد تعلیق احزاب مشارکت و مجاهدین را به قوه قضاییه داد و تصمیم نهایی البته بر عهده دستگاه قضا بود چرا که از اساس کمیسیون نمی تواند حکم نهایی در خصوص انحلال احزاب را صادر کند .بعد از ارائه این پیشنهاد به قوه قضاییه دادگاهی در این خصوص در دستگاه قضا تشکیل  و رای به انحلال این حزب داد.

حضور راکعی که در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان نشان می دهد که برنامه منسجمی برای حضور اعضای افراطی گروه ها و احزاب ۲ خردادی در دانشگاه ها وجود دارد.گفتنی است استاندار زنجان هم یکی از مدعوین به این جشن بوده است.

انجمن اسلامی دانشگاه زنجان كه به دلیل اخلال و فعالیت های غیر قانونی در سال ۸۷ منحل شده بود، بار دیگر در  تلاش های چهره های خارج از دانشگاهی ۲ خردادی در روزهای پایانی اسفند ماه ۹۲ که دانشگاه ها تعطیل هستند، با نام انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه زنجان بازگشایی شد.

فاطمه راکعی که یکی از معاونان زهرا رهنورد در دانشگاه الزهرا بود در سال ۸۸ حمایت های شدیدی از میرحسین موسوی انجام داده بود. حمایت ها و رفتار های سیاسی راکعی که به عنوان یکی از اعضای انجمن شاعران  با اعتراض سایر اعضای این انجمن به تبدیل این تشکل صنفی به تشکل حامی سران فتنه مواجه شد.

پبش از این نیز هادی خانیکی از عناصر فعال در فتنه سال ۸۸و از نظریه پردازان جریان اصلاحات،که عضو حرب منحله مشارکت است دعوت به عمل آمده تا در جلسه ای دانشجویی که قرار است در دانشگاه فردوسی برگزار شود، سخنرانی کند.

دعوت از چهره های یک حزب فعال در فتنه ۸۸ نشان می دهد روند حضور چهره های حامی سران فتنه ۸۸ متاسقانه با چراغ سبز وزارت علوم صورت می گیرد. چراغ سبزی که نشان دهنده بی اعتنایی وزیر علوم به هشدارهای نمایندگان در خصوص بازگشت فتنه گران و احتمال تنش در دانشگاه ها است.

از سوی دیگر همزمان با حضور چهره های حاشیه ساز حامی دولت در دانشگاه پیاده نظام های دانشگاهی هم ضمن انتشار گسترده نشریات قصد بازگردندان دانشگاه ها به قضای ناآرام دوران تصدی اصلاح طلبان را دارند.

برای نمونه گردانندگان نشریه "امروز" در دانشگاه بوعلی همدان، که بعضا مواضع ساختار شکنانه شان را در قالب این نشریه به ظهور و بروز می رسانند این بار به علامه مصباح حمله کرده و وی را تئوریسین افراط و خشونت(!) نامیدند.

در حالی که برای حضور رئیس جمهور روحانی در برنامه های مختلف دانشگاهی تیم های امنیتی و حفاظتی دانشجویان را از شب پیش از مراسم و سخنرانی وی از محل سالن سخنرانی دور می کنند، هواداران تنش در دانشگاه قصد داشتند برنامه های دانشجویی مانند جشن هسته ای در دانشگاه امیرکبیر را با راه انداختن دعوا و سر و صدا و حتی ضرب و شتم دانشجویان برهم بزنند.

ضرب و شتم و عوغاسالاری در برنامه های دانشگاهی به جایی رسید که حامیان عارف در دانشگاه فردوسی مشهد در برنامه ای که گفته می شد متینگ آغاز فعالیت های انتخاباتی مجلس عارف بود، علاوه بر شعارهای افراطی به ضرب و شتم دانشجویان و خبرنگاران دست زدند.

به نظر می آید هماهنگی میان چهره های خارج از دانشگاهی و تشکل های تازه تاسیس شده در دانشگاه برای ادامه راه و تنش زایی در دانشگاه ها ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما