شناسهٔ خبر: 51450 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در بازرسی از بند ۳۵۰ اوین چه گذشت؟ +فیلم

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته، برخی از سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب بویژه بی‌بی‌سی فارسی در راستای اهداف ضد ایرانی خود از درگیری میان مأموران زندان اوین و زندانیان امنیتی بند ۳۵۰ خبر دادند.

خبر كذبي که البته به وسیله مقامات قضایی کشور به شدت تکذیب شد، به‌طوری که یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره جزئیات این واقعه گفت: "طبق آیین نامه زندان‌ها، بازرسی از زندان اوین بصورت مستمر و قانونی انجام می شود، بازدید اخیر نیز به همین منوال انجام شده است.

وی افزود: در جریان بازرسی اخیر زندان اوین نیز صرفا افراد ۲ اتاق ممانعت کرده و قصد داشتند به صورت حرفه‌ای در روند بازرسی اختلال ایجاد کنند به طوری که هدف آنها ایجاد درگیری بود که خوشبختانه با سعه‌صدر مامورین حاضر در بازرسی این اقدام پیش‌بینی شده آنها ناکام ماند.

این منبع آگاه در ادامه به اشیاء کشف شده به ویژه از اتاق‌های مذکور اشاره کرد و گفت: در بازرسی انجام شده از این دو اتاق تعداد زیادی سیم‌کارت تلفن همراه، USB، MP۳، باتری، مموری، شارژر موبایل و ... کشف شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به هنگام بازرسی از همه اتاق‌ها یک نماینده از هر اتاق(نماینده زندانی‌ها) در جریان بازرسی حضور دارد که نمایندگان اتاق‌های مذکور نیز پای همه کشفیات را امضا کرده‌اند یعنی سند اشیا کشف شده از این اتاق‌ها موجود است.

همچنین غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های کشور نیز در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران رئیس سازمان زندان‌ها به تشریح چرایی و نحوه بازرسی از بند ۳۵۰ اوین، ماهیت این بند، اشیا کشف‌شده، نقش رابطی بنام میترا، رابطه محکومان امنیتی با رسانه‌های بیگانه همچون بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا، تیم ویژه بازرسی، جرائم امنیتی و ... پرداخت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا شما تصاویری هم از داخل زندان دارید که بتواند دروغگویی موضوع را به اثبات برساند گفت: بله موجود است. ما بازرسی‌هایی که انجام داده‌ایم طبق همیشه که وقایع داخل زندان را از طریق دوربین مداربسته ضبط می‌کنیم، اطلاعات دوربین‌های مداربسته‌مان وجود دارد، ضبط و بایگانی شده، اقتضاء داشته باشد برای اینکه نشان بدهیم دروغ این افراد دروغ شاخداری است، تصاویر را هم ارائه می‌کنیم.

در همین راستا، می‌توانید مستند روشنگرانه از بازرسی بند ۳۵۰ اوین در پنجشنبه هفته گذشته را كه براي اولين بار منتشر مي شود اينجا مشاهده نماييد:

 

درحال بارگزاری...

دریافت فایل بازرسی اوین با حجم
32 MB

برچسب‌ها:

نظر شما