شناسهٔ خبر: 51456 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوبخت در جمع خبرنگاران اعلام کرد

۷۳ میلیون ایرانی خواهان دریافت یارانه نقدی/ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام نکردند/ واکنش به جشن همسر رئیس‌جمهور

نوبخت سخنگوی دولت با اعلام ثبت نام 73 میلیونی مردم برای دریافت یارانه گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام نکردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز و پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای یارانه ثبت نام نکرده اند و حدود ۷۳ میلیون نفر نیز خواهان دریافت یارانه نقدی بوده‌اند، اظهار داشت:با این رقم انصراف، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه شد.
 

گفتنی است در پایان سال ۹۲ حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یارانه نقدی دریافت کرده‌اند.

*ارائه تسهیلات خاص برای انصراف دهندگان یارانه

سخنگوی دولت گفت: برای کسانی که ثبت نام نکرده اند تسهیلات خاصی در نظر می گیریم.

وی ادامه داد همه کسانی که ثبت نام کرده‌اند در اردیبهشت نیز یارانه می‌گیرند.

*برای تحقق بودجه ۹۳ نیازمند انصراف بیشتری هستیم

نوبخت اضافه کرد: برای تحقق بودجه ۹۳ و دادن سهم تولید و سایر بخش ها نیازمند انصراف تعداد بیشتری از مردم و یا افزایش بودجه هستیم.

سخنگوی دولت درخصوص اموال آزاد شده بعد از توافق ژنو گفت:پول‌هایمان طبق توافق ژنو آزاد شده، اما قدرت انتخاب چگونگی ورود پول با ماست و ضروتی ندارد که حتما بصورت ریال وارد کنیم.

 

وی با ناصحیح خواندن این ادعای منتقدین که چون این پول‌ها برای واردات مصرف نشد، قابلیت استفاده را ندارد اظهار داشت که برخی می‌خواهند مذاکرات را مخدوش کنند و ادعا کنند که دولت امکان استفاده از آن را ندارد،   

*برخی می‌خواستند انصراف از یارانه را به مسائل سیاسی مرتبط کنند

سخنگوی دولت اضافه کرد: برخی افراد قصد التهاب افکنی در زمان ثبت نام را داشتند و می خواستند انصراف مردم را به مسائل سیاسی گره بزنند.

وی با بیان اینکه تولید هم یارانه می‌گیرد و در حال تدوین آیین‌نامه‌اش هستیم گفت: تورم امسال آنقدر کاهش پیدا می کند که افزایش قیمت حاملهای انرژی در آن تاثیری نگذارد.

نوبخت ابراز امیدوای کرد که تورم به قدری پایین بیاید که در پایان سال زیر ۲۵ درصد باشد.

نوبخت در واکنش به جشن جنجالی همسر رئیس‌جمهور که در کاخ سعد آباد برگزار شده بود با بیان اینکه  روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ چنین اخباری را تکذیب کرد، اظهار داشت:عده ای کارشان همین است که پول بگیرند تا برای دولت حاشیه درست کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آنها هر روز می‌خواهند یک مساله کوچک را تبدیل به سوژه کنند تصریح کرد: دولت درگیر مسائل بزرگی مثل مذاکرات و هدفمندی است و ما هم نباید وقت خورا صرف پاسخگویی به چنین مسائلی کینم.   

وی ادامه داد:

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در بند ۳۰۵ زندان اوین تاکید کرد: حق نداریم هیچ اقدام خلاف قانونی علیه زندانیان انجام دهیم .

نوبخت با بیان اینکه تیمی برای بررسی موضوع در دولت تشکیل شده است اقدام رسانه‌های خارجی را در خصوص این اتفاق بزرگنمایی خواند.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۴amin 0 0

    خوب عزیزم دو میلیون خانوار چیزی در حدود 8 میلیون نفر میشه
    پس انتظار داشتی کل ملت ایران انصراف بدن؟
    واقعا که
    شما که الان اینقدر دلسوز شدی چرا تا قبل از معاون شدنت یارانه میگرفتی؟!
                                
  • ۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۹:۲۶ 0 3

    عزیز    2میلیون و400هزار نفر     نه  خانوار.     تشکر
                                

نظر شما