شناسهٔ خبر: 51490 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری:

دولت باید برای برگزاری جشن اشرافی زنانه از مردم عذرخواهی کند

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با تأکید براینکه دولت باید برای برگزاری جشن اشرافی زنانه از مردم عذرخواهی کند، گفت: با مشاهده این موضوع متوجه شدیم خطر بازگشت به سنت جشن‌های درباری احساس می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس فرشید جعفری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی ، با اشاره به مراسم اخیری که در کاخ ریاست جمهوری برای زنان مسئولان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از خطر بزرگ اشرافی‌گری بارها نگرانی خود را اعلام کرده‌اند و زمانی از آن به مسابقه اشرافی گری تعبیر کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه باید جلوی مسابقه اشرافی‌گری در کشور گرفته شود، افزود: امام خمینی (ره) نمونه بارزی در ساده زیستی بودند، متاسفانه خیلی از مسئولین برخلاف این جریان حرکت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت ساده زیستی از سوی مسئولین یک واجب دینی است و تخطی از آن گناه محسوب می‌شود.

دبیر جنش عدالتخواه دانشجویی گفت: حضرت علی (ع) نیز به روشنی در رابطه با بحث اشرافی‌گری مسائلی را مطرح کرده‌اند که بد نیست بعضی از مسئولین به آن توجه کنند.

وی اظهار داشت: این نوع مهمانی‌ها و اشرافی‌گری مسئولین در حالی که عده‌ای از مردم به خاطر شرایط بد اقتصادی رنج می‌کشند چه توجیهی دارد و این کار طبق مبانی اسلام نیست.

جعفری اضافه کرد: برگزاری جشن‌ اشرافی زنانه عقب‌گرد کشور در حوزه اجرایی است و فخرفروشی زنانه، دخالت همسران دولت‌مردان در امور کشور، بازگشت به سنت جشن‌های درباری، بی‌توجهی به اقشار کم درآمد، استفاده از امکانات دولتی برای اشرافی‌گری و بی‌توجهی به بیت‌المال خطراتی است که در کشور احساس می‌شود.

جعفری تصریح کرد: دولت از طرفی مردم را به انصراف از یارانه تشویق می‌کند و از طرفی از امکانات دولتی برای فخر فرشی زنان دولتمردان استفاده می‌شود که این هم از تناقضات آشکار دولت یازدهم است که بی اعتمادی مردم  را همراه دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی گفته می‌شود جشن و مراسم رسمی بوده است، اگر این گونه است چرا فیلمی از این مراسم پخش نشد‌ه و اصلا چرا این جشن باید در کاخ برگزار شود و سوال‌های دیگر که دولت باید پاسخش را به مردم بدهد.

جعفری در پایان تاکید کرد: روحانی باید از ملت به خاطر این مسئله و آزرده کردن آنها عذرخواهی کند و مطمئن باشد که برگزاری چنین مراسمی خشم ملت را به همراه دارد.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۰:۰۱مهمان 0 0

    جشن اشرافی ؟ در مملکت جمهوری اسلامی ...مردم فقیر و مستضعف وبدبخت 
                                

نظر شما