شناسهٔ خبر: 51501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نام نویسی اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه

منابع سوری از نام نویسی اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس منابع خبری سوری از نام نویسی «ماهر عبد الحفیظ حجار»، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده و از وی به عنوان اولین نامزد این انتخابات یاد کردند.

ماهر عبد الحفیظ حجار دارای مدرک کارشناسی پژوهش زبان‌ها از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب است که در کوی «البیاضه» یکی از کوی قدیمی شهر حلب به دنیا آمده است.

وی تا جوانی زندگی خود را در شهر حلب سپری کرد و پس از آن در سال ۱۹۸۴ به حزب کمونیست سوریه ملحق شد و فعالیت‌های سیاسیش در دانشگاه حلب به اوج رسید و علنی شد.

در سال ۲۰۰۰ از حزب کمونیست سوریه جدا شد و تشکلی از کمونیست‌های حلب را تشکیل داد و خود رهبری آنها را به دست گرفت. در سال ۲۰۰۳ میلادی به همراه برخی از رهبران حزب کمونیست کمیته ملی وحدت کمونیست‌های سوری را پایه‌گذاری کرد.

ماهر عبد الحفیظ حجار یکی از رهبراان کمیته ملی وحدت کمونیست‌های سوریه بود که در سال ۲۰۱۱ نام خود را به حزب «اراده مردمی» تغییر داد و به سمت دبیرکلی حزب منصوب شد.

در سال ۲۰۰۷ اینحزب در انتخابات مجلس نمایندگان از شهر حلب مشارکت داشت که در آن به پیروزی نرسید و به طور رسمی به نتایج آن اعتراض کرد.

در سال ۲۰۱۲ و در اوج بحران سوریه در انتخابات مجلس نمایندگان در قالب لیست «جبهه مردمی برای تغییر و آزادی» از شهر حلب مشارکت کرد و از حیث کسب آرا در شهر حلب جایگاه دوم را احراز کرد و به پارلمان راه یافت.

ماهر عبد الحفیظ حجار متاهل و دارای یک فرزند دختر است که در ۲۳ آوریل ۲۰۱۴ نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را اعلام کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما