شناسهٔ خبر: 58461 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

میوه هایی که خوردن آنها پوست شما را زیبا می کند

تغذیه متعادل علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی بر سلامت و اندام متناسب دارد، نقش قابل توجهی در درخشندگی و جوانی پوست خواهد داشت.

به گزارش "نماینده"، بعضی از مواد غذایی حاوی عناصری هستند که اندوخته جوانی بدن را حفظ می کنند. با گنجاندن این خوراکی ها در برنامه غذایی می توان امیدوار بود که نه تنها علائم ظاهری پیر شدن مانند چین و چروک پوست،‌ سفید شدن موها و... به تاخیر افتد بلکه نسبت به بعضی بیماری ها مصون ماند.
میوه ها و سبزیجات طلایه داران خوراکی ها در رابطه با طراوت و زیبایی پوست محسوب می شوند. باید خاطر نشان کرد که تغدیه سرشار از سلنیوم فرایند پیرشدن پوست در برابر نور خورشید را کاهش می دهد، ویتامین A در برابر شل شدن و افتادگی پوست نقش مهمی دارد و ویتامین C سبب درخشندگی و طراوت پوست می شود. به طور کلی برای داشتن پوستی جوان و زیبا در دراز مدت لازم است تا سبزیجات به وفور در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.
دلیل این خاصیت نیز کاملا مشخص است؛ سبزیجات منبع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که این ترکیبات با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. رادیکال های آزاد به خاطر استرس، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند که عامل مهمی در پیر شدن زودهنگام سلول های پوست هستند. البته مصرف خوراکی های ضد پیری برای حفظ سلامت سلول های پوستی کافی نیست زیرا تهاجمات روزانه نیز اندوخته حیاتی بدن را تحلیل می دهند.
میوه هایی بی نظیر برای پوست
1- انگور. منبع غنی ویتامین های B ، C، سلنیوم، فلاونوئیدها ( آنتی اکسیدان) و روی.
2- برگه زردآلو. سرشار از بتاکاروتن ( آنتی اکسیدان قوی)، آهن و منیزیوم.
3- آووکادو. منبع غنی ویتامین های E و C، مس ( برای ساخت کلاژن)، اسیدهای چرب ضروری ( محافظ برای جوانی پوست).
دستور العمل هایی عالی برای طراوت پوست
این ترکیبات علاوه بر حالت خوراکی به عنوان ماسک صورت نیز قابل استفاده است:
1- یک هویج بزرگ را پوست گرفته، رنده کنید و با صافی آب بگیرید. آب هویج تاثیر ضد پیری قابل توجهی دارد. گوشت آن را با یک قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین و 5 قطره روغن یاسمن مخلوط کنید وبگذارید به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند. سپس بشویید.
2- انگور سیاه را برای خواص ضد پیری حتما در روزهای تابستان میل کنید. 4 دانه درشت انگور را از وسط ببرید، پوست آن را بگیرید و دانه هارا خارج کنید. گوشت آن را له کنید و 15 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس بشویید.
3- گوشت میوه آووکادو را در سالاد استفاده کنید تا از خواص ضد پیری آن بهره ببرید. گوشت آووکادو را با یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پصورت بگذارید. سپس بشویید.

 

منبع:قدس

نظر شما