شناسهٔ خبر: 61670 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نبویان:

ایستادگی نمایندگان اصلاح‌طلب و هیأت‌ رئیسه مجلس مقابل قانون در ذهن مردم باقی می‌ماند

سیدمحمود نبویان عضو منتخب هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: هیأت ‌رئیسه در برابر فشارهای اصلاح‌طلبان برای توقف انتخابات قانونی عقب‌نشینی کرد و این قانون‌گریزی در ذهن مردم و نمایندگان باقی می‌ماند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد حواشی انتخاب اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات در کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: از آنجا که هر کدام از نمایندگان آزاد هستند که در هر شورایی که مایلند، عضو شوند، من نیز برای عضویت در هیأت نظارت بر مطبوعات نامزد شدم.

وی از حساسیت‌های بسیار در مورد مطبوعات و گلایه‌های موجود از وزارت ارشاد درباره اهدای بودجه به بعضی مطبوعات شبهه‌افکن افزود: هر کسی خود را متعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌داند باید برای عضویت در این هیأت اعلام آمادگی کند تا رسالت خود را در برابر ملت ادا کند.

نبویان در توضیح نحوه نامزد شدن برای انتخاب افراد خاطرنشان کرد: افرادی که نامزد می‌شوند به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده و هیچگونه محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس دست‌کم دو برابر اعضای مورد نیاز نامزد شده و بدین‌ترتیب من نیز برای عضویت در هیأت نظارت بر مطبوعات ثبت‌نام کردم که بنا شد با حضور در جلسه، رزومه خود را ارائه دهم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در آنجا مشاهده کردم که کامران، علی مطهری و رسایی نیز کاندیدا شده‌اند و توضیحات خود را ارائه داده و از جلسه بیرون رفتیم، سپس رأی‌گیری به عمل آمد و من و آقای رسایی حائز اکثریت آرا شدیم.

وی با طرح این سؤال که آیا تدبیر فقط این است که همه به نفع ما رأی دهند؟ عنوان کرد: نماینده مجلس در رأی خود آزاد است و افراد نیز برای کاندیداتوری در هیأت‌های نظارت آزادی کامل دارند، کجای این انتخابات خلاف قانون بود؟

نبویان فشارها و رفت‌وآمدهای مکرر و مشکوک اصلاح‌طلبان و شخص علی مطهری نزد هیأت ‌رئیسه را اقدامی خلاف قانون و اخلاق برشمرد و ادامه داد: آنها تمام تلاش خود را به کار گرفتند که انتخابات برگزار نشوند و متأسفانه هیأت رئیسه نیز عقب‌نشینی کرد.

وی انتخابات سال ۸۸ را یادآور شد و گفت: در آن زمان هم عده‌ای به علت آنکه نامزد مورد نظرشان رأی نیاورده بودند انتخابات را باطل اعلام می‌کردند و همین افراد، زمانی که در سال ۹۲ جناحشان به پیروزی رسید، گفتند هیچ تقلبی صورت نگرفته است در حالی که همان دولت و همان شورای نگهبان انتخابات را برگزار کرده بود.

نماینده تهران اضافه کرد: آقای هاشمی رفسنجانی که در انتخابات سال  ۸۴ رأی نیاورد و در سال ۸۸ که دوستش ناکام ماند، ‌ صحت انتخابات را زیر سؤال برد، اما در سال ۹۲ گفت که هیچ خدشه‌‌ای به انتخابات وارد نیست.

وی اینگونه رفتارها را خلاف شرع و قانون ذکر کرد و افزود: اینها می‌گویند هر چه هست باید برای ما باشد والا باطل است اما باید این روحیه را کنار بگذارند.

نبویان با اعلام ابراز تأسف برای اصلاح‌طلبان مجلس و هیأت ‌رئیسه گفت: این ایستادگی آنها در برابر قانون در ذهن مردم و نمایندگان باقی ماند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: همین روند انتخابات در کمیسیون‌های دیگر نیز صورت گرفت، اما در کمیسیون فرهنگی به این دلیل که می‌خواستند حداقل یک نفر اصلاح‌طلب را به ترکیب ناظران وارد کنند و موفق نشدند فشار برای توقف انتخابات وارد آوردند که باید پاسخگوی این عمل خود باشند.

 

نظر شما