شناسهٔ خبر: 61676 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

روح‌الامینی به وزیر کشور چه گفت؟

روح‌الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: من به وزیر کشور گفتم که با ایجاد مضیقه و محدودیت‌هایی نامعقول در فعالیت‌های سیاسی جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مانع خشکاندن زاینده‌رودهای سیاسی کشور نشوید.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، عبدالحسین روح‌الامینی با اشاره به نشست مشترکی که شب گذشته میان احزاب، استانداران و وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی برای هم‌اندیشی و هم‌فکری میان دلسوزان کشور، فعالان سیاسی، دولت و مجلس اقدام خوبی است به شرط آنکه نتایج مباحثی که در این نشست‌ها مطرح می‌شود پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه "انتظار داشتیم در جلسه روز گذشته نتایج پیگیری‌های نشستی که چند ماه قبل برگزار شد، ارائه شود"، تصریح کرد: انتظار می‌رفت که در جلسه اخیر برای ضمانت اجرایی و هماهنگی‌های لازم نیز تعیین و تکلیف می‌شد.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در ادامه با بیان اینکه "در جلسه روز گذشته فرصت صحبت برای همه احزاب فراهم نبود"، گفت: من به دست‌اندرکاران جلسه بویژه وزیر کشور درباره موضوع مربوط به قانون جدید احزاب که در مجلس مطرح است، تذکراتی دادم.

روح‌الامینی افزود:‌ من به آقای وزیر کشور گفتم که حواستان باشد در دوران شما سرچشمه‌ها و زاینده‌رودهای سیاسی کشور خشک نشوند؛ چراکه رودهای خروشان و بزرگ ملت ایران از کانون‌ها و جریان‌ها و احزاب جمعیت کوچک و بزرگ سرچشمه می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: من به وزیر کشور گفتم که با ایجاد مضیقه و محدودیت‌هایی نامعقول در فعالیت‌های سیاسی جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مانع خشکاندن زاینده‌رودهای سیاسی کشور نشوید.

دبیرکل حزب توسعه عدالت ایران اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته به وزیر کشور تاکید کردم که با توجه به جغرافیا و گستره‌ پهناور کشور ایران از تنوع و تکثر استقبال کنید و به جای محدود کردن کشور به چندحزب خاص که به ناچار اقلیت‌هایی با اسامی بزرگ خواهند بود، محیط فعالیت را برای ائتلاف و جبهه سیاسی فراهم‌تر کنید.

وی در ادامه به پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان دولت، مجلس و احزاب برای پیگیری طرح روند فعایت‌های احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل چنین کارگروهی اقدام خوبی است؛ اگر بصورت ویترینی نباشد. این کارگروه باید بر مبنای کار کارشناسی و جمع‌بندی پژوهش‌های انجام شده در زمینه فعالیت‌های احزاب فعالیت کند.

روح‌الامینی در پایان تاکید کرد: در این کارگروه باید مباحثی از جمله احترام به تکثر، باز شدن هرچه بیشتر فضای فعالیت فعالان و کنشگران سیاسی و اجتاعی و ایجاد زمینه برای شکل‌گیری ائتلاف‌ها و جبهه‌ها در صحنه سیاسی کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

نظر شما