شناسهٔ خبر: 61689 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

باهنر: می توان باشگاه یا کانون احزاب تشکیل داد

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، از تشکیل کارگروه بین دولت، مجلس و احزاب استقبال کرد و گفت که می‌توان جایی را به عنوان باشگاه یا کانون احزاب پیش‌بینی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا محمد رضا باهنر گفت: در جلسه روز گذشته (شنبه) احزاب با وزیر کشور، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که جایی را به عنوان باشگاه احزاب یا کانون احزاب پیش‌بینی کنیم که البته مثل خانه احزاب گذشته نخواهد بود.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: در گذشته طرفین قضیه بعضا خانه احزاب را به عنوان یک حزب نگاه می‌کردند، در حالی‌که خانه احزاب باید محلی برای تعامل سازنده همه جریانات و گروه‌ها باشد.

باهنر تصریح کرد: خوب است کارگروهی بین مجلس، دولت و احزاب تشکیل شود و کار را به سامانی برسانند که در این صورت می‌توانیم آن را در قانون احزاب پیش‌بینی کنیم اما احزاب خودشان هم می‌توانند بر اساس تفاهم دور هم جمع شوند و کانون صنفی ایجاد کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما معتقدیم ضرورتی ندارد که حاکمیت در باشگاه احزاب یا کانون احزاب نقش داشته باشد البته می‌تواند حمایت و مساعدت لازم را داشته باشد اما این یک کار صنفی است و ما امیدواریم احزاب به رشدی برسند که همانند NGO های غیردولتی با یکدیگر تعامل کنند که در این صورت می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.

وی افزود: اگر احزاب بخواهند با کمک مجلس و دولت به تفاهمی دست یابند باید این موضوع در قانون احزاب به عنوان باشگاه یا کانون هماهنگی احزاب پیش‌بینی شود.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار مجلس قرار دارد و با مسکوت ماندن سه ماهه آن در مرحله تجدیدنظر است و پیشنهادات جدید در این باره نیز بررسی خواهد شد اما نهایتا این قانون در سال 93 به تصویب نهایی خواهد رسید.

نظر شما