شناسهٔ خبر: 61695 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید برای رفع نگرانی‌ها و اجرای خواسته‌های رهبری کارگروه دانشگاهی تشکیل شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ممکن است برخی از خواسته‌های رهبری بر زمین بماند، گفت: باید برای رفع نگرانی‌ها و اجرای خواسته‌های رهبری کارگروه دانشگاهی تشکیل شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام سیدمحمد نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، گفت: مقام معظم رهبری مطالب بسیار مهمی را در این دیدار مطرح کردند، مطالبی که واژه به واژه‌ آن از اهمیت فراوانی برخوردار بود، از جمله بحثی که در رابطه با غزه و فلسطین داشتند، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌السلام نبوی ادامه داد: یکی از بحث‌های مهمی که رهبری در این دیدار به آن اشاره کردند، بحث ایجاد روحیه نشاط و مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها بود که دانشگاهیان باید در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دانشجویان خواستند تا منتقد باشند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند انتقادها باید با رعایت اخلاق همراه باشد و دانشجویان باید در نقدهای خود نگاهی دلسوزانه و اصلاح‌گرانه داشته‌باشند نه انتقام‌جویانه.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: سالیان درازی است که رهبری به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید می‌کنند ولی متاسفانه هنوز اقدام جدی در این رابطه صورت نپذیرفته است و باید در این راستا قدم محکمی برداشته‌شود زیرا اگر کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شود دانشجویان می‌توانند با اعتماد و در امنیت حرف‌های خود را بزنند.

نبوی یادآور شد: یکی از خواسته‌های مهم رهبری از دانشجویان و مردم شناخت آمریکا است، متاسفانه با اینکه سال‌ها از انقلاب اسلامی‌ گذشته است هنوز برخی‌ها آمریکا را به خوبی نمی‌شناسند یا اینکه نمی‌خواهند بشناسند.

وی ادامه داد: دانشجویان باید در رابطه با آمریکا شناخت پیدا کنند و خودشان به این موضوع که آمریکا به نفع ما کار نمی‌کند و قصد ضربه زدن به ما را دارد، پی برده و اعتقاد پیدا کنند.

نبوی در خاتمه با بیان اینکه نباید خواسته‌های مقام معظم رهبری از دانشجویان، زمین بماند، گفت: به اعتقاد من باید برای اجرای خواسته‌های مقام معظم رهبری یک کارگروه و گروهی از دانشجویان، وزارتخانه، نهاد و اساتید تشکیل شود تا خواسته‌های ایشان را اجرا و نگرانی‌ها را برطرف کنند، زیرا درست نیست که سال‌های بعد ببینیم که برخی از خواسته‌های رهبر انقلاب اجرایی نشده‌است.

نظر شما