شناسهٔ خبر: 61697 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاظم پور:

نگران آینده باشگاه پرسپولیس هستیم/ از عملکرد مالی رحیمی راضی نیستم/ رحیمی مدیر هزینه است نه درآمد!

جام جهانی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با انتقاد از رویه مدیرعامل این باشگاه تاکید کرد که رحیمی مدیر هزینه است نه درآمد.

به گزارش نماینده، حسین کاظم‌پور در گفت‌وگو با تسنیم درباره مسدود شدن حساب‌های باشگاه پرسپولیس به دلیل شکایت کشتی گیران این باشگاه عنوان کرد: این موضوع مرا مکدر کرد چرا که چنین اتفاقی برای مجموعه باشگاه پرسپولیس خوب و زیبنده نیست و نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد.

وی افزود: از روز اول حضورم در باشگاه پرسپولیس دنبال نظم و انضباط مالی بودم و خیلی دوست داشتم که این اتفاق رخ دهد اما متاسفانه بنا به دلایلی رخ نداد. اسپانسر باشگاه به میدان آمده و حدود یک سوم پولی که باید می‌داده را پرداخت کرده ولی شرایطی به وجود آمده که باعث دلسردی آنها شده است.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس هیچ گاه با این شرایط که حدود یک سوم پولش را ابتدای فصل بگیرد مواجه نبوده اما عدم مدیریت صحیح بر منابع مالی باعث رخ دادن اتفاقاتی نظیر بسته شدن حساب‌ها شد.

کاظم‌پور اظهار داشت: چندی پیش درباره شکایت وکیل کشتی گیران با رحیمی صحبت کردم که او گفت ۹ ماه بعد می‌توانیم پول آنها را بدهیم و با کشتی گیران توافق کرده‌ایم. هنوز یک هفته از این موضوع نگذشته که برخلاف این گفته کشتی گیران حساب باشگاه را مسدود کردند.

وی با بیان اینکه از شرایط کنونی راضی نیست تأکید کرد: عدم نظم و انضباط مالی در باشگاه به چشم می‌خورد و هر چقدر تلاش کردیم جلوی این موضوع را بگیریم بنا به دلایلی میسر نشد. تمام افرادی که ادعای ورزشی دارند به مدیریت ورزشی واقف هستند اما آنها کار شرکتی نکرده‌اند و این گونه مسائل و موارد مالی را جدی نمی‌گیرند.

کاظم پور در پاسخ به این سوال که آیا رحیمی فردی مشورت پذیر است به تسنیم گفت: رحیمی در حرف مشورت پذیر نشان داده اما در عمل خیر. اسپانسر باشگاه از ۳۰ میلیارد تومان، ۸، ۵  میلیارد را پرداخت کرده و مهم این است که آن را مدیریت کنیم. ما این موارد را به مدیرعامل باشگاه گفته بودیم اما گوش شنوایی نبود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: وقتی کشتی گیران حکم مسدود شدن حساب باشگاه را می‌گیرند راه برای دیگران باز می‌شود. ما به کشتی گیران بدهکاریم و می‌شد با حرف زدن و تدبیر بهتر این موضوع را حل کرد اما این اتفاق رخ نداد. خیلی می‌خواستم به رحیمی کمک کنم اما یا نخواست یا شرایط مهیا نشد.

کاظم‌پور در پاسخ به این سوال که آیا این حرف‌هایش به معنای قطع همکاری با پرسپولیس است، گفت: من فردی نیستم که شانه خالی کنم. به عنوان یک عضو هئیت مدیره با همه مشکلات کارم را انجام می‌دهم و تلاش می‌کنم به مجموعه کمک کنم. مدیرعامل باید کمک بخواهد اما در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما اسپانسر را راضی کردیم تا سرمایه گذاری کند اما با این شرایط آنها هم دلسرد می‌شوند. خصوصی سازی تعریفی دارد و بخش خصوصی در راستای منافعش کار می‌کند. اگر پرسپولیس قوی باشد آنها هم سود می‌برند.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: متاسفانه کارهای مالی را جدی نمی‌گیرند و نتیجه آن اتفاقاتی است که روز گذشته درباره کشتی گیران رخ داد. هفته گذشته رحیمی به من گفت مشکل حل شده اما وقتی از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم اعصابم بهم ریخت.

کاظم‌پور گفت: مدیرعامل باشگاه می‌گوید پول ندارم که حرف درستی است اما حالا که پول نیست چه کار باید کرد؟ آیا نباید تدبیر به خرج داد؟ آیا نباید مدیریت کرد؟ آیا نباید با بدهکاران رایزنی کرد؟ من از شرایط بوجود آمده ناراحت و دلگیرم. اینکه بگوییم پول ندارم و اسپانسر باید کار را پیش ببرد حرف صحیحی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط آینده باشگاه پرسپولیس نگران کننده است اظهار داشت؛ قطعا این چنین است و ما نگران آینده باشگاه هستیم. من به عنوان یک عضو هیئت مدیره از اتفاقی که رخ داده و از عملکرد مالی مدیرعامل راضی نیستم.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: مدیرعامل باید برنامه بیاورد و هیئت مدیره آن را جرح و تعدیل کند، درحالی که این گونه نبوده است. رحیمی باید با توجه به در پیش بودن لیگ و حضور پرسپولیس در آسیا منابع مالی را مدیریت کند.

کاظم‌پور در پاسخ به این سوال که آیا چک اسپانسر باشگاه برگشت خورده به تسنیم گفت: این گونه نیست. اسپانسر باشگاه با توجه به شرایط موجود ۲-۳ هفته‌ای است که می‌گوید پول نمی‌دهم. نگرانی آنها درست است چرا که می‌گویند ما قلک شما نیستیم و وقتی یک سوم پول را داده‌ایم باید مشخص شود که چگونه هزینه شده است. آنها وقتی پاسخی نمی‌شنوند دلسرد می‌شوند.

وی تصریح کرد: رحیمی باید خیلی زیاد به منابع مالی توجه کند. او یا می‌تواند منابع مالی ایجاد کند یا اینکه اگر نمی‌تواند باید فکر درستی کرده و اسپانسر را دلسرد نکند. پرسپولیس یک باشگاه معمولی نیست که معمولی مدیریت شود. در این باشگاه باید از افراد کارشناس و کارآزموده استفاده کرد.

کاظم‌پور عنوان کرد: فردی را به رحیمی معرفی کردم که در نظام مجموعه اداری - مالی زبانزد است اما استقبال نشد. حتی چند جلسه هم برگزار کردم که استقبال نکردند. به من می‌گویند  برنامه‌ها را برای ما بنویس، مگر من باید کتاب قانون تجارت را بنویسم؟ کسانی که در مجموعه باشگاه هستند باید قانون تجارت را بدانند.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه همچنان در این باشگاه خواهم ماند و کار خواهم کرد، گفت: من عاشق پرسپولیس هستم و می‌خواهم کاری کنم که این باشگاه رو به جلو حرکت کند. پرسپولیس باید قوی باشد نه اینکه حساب‌هایش بسته شود. متاسفانه همه مدیر هزینه بودند نه مدیر درآمد.

وی در پاسخ به این سوال که رحیمی در سپاهان هم مدیریت کرده گفت: رحیمی در سپاهان مدیر هزینه بود نه درآمد. منابع مالی در اختیار او بود و او هزینه می‌کرد. من ورزشی بودن، زحمات، سابقه و تخصص رحیمی را در امور ورزشی رد نمی‌کنم و به او احترام می‌گذارم اما رحیمی مدیر هزینه است نه درآمد.

کاظم‌پور در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر باشگاه تغییر مدیرعامل را شرط کمک به پرسپولیس اعلام کرده یادآور شد: من این موضوع را تایید نمی‌کنم اما اسپانسر نظراتی دارد و ما سعی می‌کنیم نظرات طرفین را به هم نزدیک کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم با برنامه ریزی مناسب پرسپولیس از این شرایط خارج شود اما همه این کارها مستلزم مدیریت مطلوب است.

نظر شما