شناسهٔ خبر: 61717 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۴۱)

مشایی استعفا داد !

فتنه 88 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن نامه حضرت آیت ا... خامنه ای خطاب به رییس جمهور مبنی بر حکم عزل اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی رییس جمهور را منتشر ساخت.

۵ سال گذشت! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود. سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود. حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.

دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ....

۲ مرداد ۱۳۸۸

* رجانیوز: حجت‌الاسلام والمسلین سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه خمین، با نامناسب خواندن لحن و ادبیات نگارش نامه هاشمی رفسنجانی خطاب به مقام معظم رهبری، گفت‏:‏ «از فردی انقلابی که دیرزمانی است در عرصه های مختلف نظام مشغول فعالیت بوده، چنین نامه ای که در شأن رهبر معظم انقلاب نبود، بعید است‏.‏» وی با انتقاد از همسر و دختر آقای رفسنجانی اظهارداشت‏:‏ «بسیاری از حرکت های بحران آفرین و اغتشاشات اخیر در کشور به سبب موضع گیری های نادرست آقای رفسنجانی و خانواده اش بوجود آمد‏.‏ آقای رفسنجانی که شخصیتی سیاسی و تأثیرگذار در کشور دارد، اصل بی طرفی را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رعایت نکرد و حین اخذ رای در مقابل دوربین خبرنگاران با صدای بلند شماره نامزد مورد نظرش را می پرسد که در پایان زمان تبلیغات، این اقدام تخلف انتخاباتی و تبلیغات غیرقانونی از سوی یک مقام بلندپایه نظام است‏.‏»

 

وی همچنین با انتقاد از سخنان آقای رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته گفت‏:‏ «چرا امریکا و تعرضات دشمنان را محکوم نکردید، شما از قانون دم می زنید، اما اغتشاشات و دلیل بروز آن را بیان نکرده و محکوم نمی کنید، شما گفتید باید زندانیان این آشفتگی ها آزاد شوند اما به جرایم آنها اشاره ای نکردید‏.‏ این زندانیان در جریانات اخیر آدم کشتند، آتش افروختند، از مغازه ها سرقت کردند و بسیاری از مشکلات را باعث شدند، آقای رفسنجانی انشاء الله غفلت کرده باشید، اما اگر خدای نکرده عمداً چنین اقداماتی انجام داده باشید، چگونه می خواهید چنین اعمالی را به قضاوت بنشینید و به وجدان تاریخ پاسخ دهید؟» وی افزود: «دخالت ها و موضع‌گیری های شما، همسر، فرزندان، حزب و اقوام شما در جریان برگزاری انتخابات، نشان داد که شما حتی توان مدیریت خانواده خود را ندارید و نتوانسته اید آنان را آرام کنید تاچه رسد به اینکه بخواهید کشور را از هجمه ها و بحر ان ها نجات دهید‏.‏ اگر جنابعالی همچون آیت‌الله خزعلی که حساب خود را از فرزندش جدا دانست، حساب خود را از خانواده و این گونه افراد، جدا می دانستید، اکنون نیز همچنان مورد احترام و حمایت اقشار آحاد جامعه بودید‏.‏»

 

* مهر: «جمعی از دانشجویان ظهر امروز پس از برپایی نماز جمعه تهران در اعتراض به انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به معاون اولی رئیس جمهور در میدان فلسطین تجمع کردند. در این تجمع نمایندگان تشکل های دانشجویی مختلف از جمله بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی، دفتر تحکیم و حدت و انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل حضور داشتند. دانشجویان با شعارهایی همچون "مشایی مشایی، استعفا استعفا"، "رییس جمهور ولایی، برکناری مشایی، "آقای احمدی نژاد! هر کس لیاقت حضور در کابینه شما را ندارد" و... اعتراض خود به تصمیم اخیر رییس جمهور را اعلام کردند.»

 

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به رئیس جمهور به انتصاب معاون اول ریاست جمهوری اعتراض کرد.

 

* جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "۲۴ میلیونی که به آقای احمدی‌نژاد رای دادند، انتظار دارند، هرچه سریع‌تر عناصر مسئله داری که از جانب رهبری نیز به عدم بکارگیری آنان شده است و مشخصا شخص آقای مشایی عزل، و سریعا از رهبری و ملت به خاطر عدم تمکین به رای ولایت عذرخواهی گردد و این روند در انتخاب باقی همکاران اتفاق نیفتد. و اگر این مسئله تا روز یک شنبه (۴ مرداد) محقق نشود، نمایندگان ۲۴ میلیونی که به پیروی از قانون اساسی و ولایت فقیه و گفتمان عدالتخواهی رای داده‌اند، در میدان پاستور تحصن خواهند کرد. رای ملت به افراد مشروط به خدمت گذاری و پی روی از اصول و ولایت فقیه است، و هیچ فرد و گروهی، جز در این چهارچوب مشروعیت نخواهد داشت که حتی ادعای اعتصام به حبل المتین ولایت امام زمان(عج) جز در چهارچوب ولایت‌فقیه امکان پذیر و پذیرفتنی نیست."

 

* حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس طی یادداشتی در وب سایت شخصی خود نوشت: "ظاهرا آقای مشایی اعتقادی به موضوع ولایت فقیه و تبعیت از آن ندارد و همین یک دلیل برای لزوم عدم بکارگیری وی در مناسب اجرایی نظام اسلامی کافی است. شاید بگویید که مشایی در آخرین موضعگیری خود در مراسم تودیع از سازمان میراث گفته است «عده ای از دشمنان در انتخابات برای مخدوش کردن نتیجه آن دندان تیز کرده بودند، اما احمدی نژاد که آمد عده‌ای گفتند که گویی چهره حامی نظام، ولایت و امام آمده است» همچنین مشایی در این جلسه گفت «پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ما به همه دنیا عدالت است به گونه‌ای که اگر دنبال صلح هستیم، هیچ راهی جز عدالت وجود ندارد» و این یعنی که وی به این اصل دینی و سیاسی انقلاب اسلامی اعتقاد دارد اما در پاسخ باید بگویم که دو صد کرده چون نیم کردار نیست. ایشان باید در عمل ثابت کند که به تبعیت از ولایت فقیه ملتزم است والا بسیاری بودند و هستند که در مقام حرف رجز می‌خواندند اما در مقام عمل ساز دیگر می‌زدند، سربسته بگویم متاسفانه آقای مشایی مدت‌هاست تبدیل شده به مهاجرانی دولت نهم!

 

بنده از برخی دوستان نزدیک آقای مشایی که دائما می‌پرسند یا می‌نویسند که اشکال مشایی چیست، سئوال می‌کنم که اگر رهبری معظم انقلاب درباره شما نامه‌ای نوشته بود که با توجه به این نکات، اینجانب ادامه مسئولیت فلانی در این جایگاه را به صلاح نمی‌دانم، آیا شما منتظر می‌ماندید تا رییس مافوق‌تان عزلتان کند یا خودتان با آن منصب خداحافظی می‌کردید؟ آقای مشایی هم اگر به ولایت فقیه معتقد بود، وقتی از تصمیم رهبری مطلع شد، باید خودش استعفا می‌داد نه این که با اصرار بر ابقایش در این منصب و ارائه مشورت‌های غلط مبنی بر این که عده‌ای با فشار سیاسی خود رهبری را مجبور به این دستور کرده‌اند و ... در همان راستایی قدم بردارد که برخی از مخالفان ولایت در پروژه انقلاب مخملی آن را دنبال می‌کردند و بعدا هم در قالب‌های مختلف نامه و بیانیه و خطبه و سکوت و ... دنبال کردند! ... امیدوارم آقای مشایی تمام تحلیل‌های ما درباره ایشان را با عمل خود به دیوار بکوبد، هنوز دیر نشده است."

 

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری  متن نامه حضرت آیت ا... خامنه ای خطاب به رییس جمهور مبنی بر حکم عزل اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی رییس جمهور را منتشر ساخت. متن کامل این نامه بدین شرح است:

 

"جناب آقای دکتر احمدی نژاد- ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام وتحیت، انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رییس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد. سید علی خامنه‌ای ۲۷/۴/۸۸"

 

* پایگاه اطلاع رسانی دولت:  اسفندیار رحیم مشایی به دنبال انتشار نامه رهبر معظم انقلاب، در نامه ای به رییس جمهور کناره گیری خود را از این مسئولیت اعلام کرد. متن نامه به شرح زیر است: "در پی صدور نامه مقام عظمای ولایت که امشب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد کناره گیری خود از مسئولیت معاون اول رییس جمهوری را به استحضار می رساند. پیشتر نیز که ملاحظه فشارها به آنجناب – که بویژه با توجه به مسئولیت های سنگین اداره کشور – بر حقیر بسیار دشوار بود، درخواست واگذاری این مسئولیت را از حضرتعالی داشتم. در هر حال با قلبی مالامال از عشق به ایران عزیز و نظام – جمهوری اسلامی، ضمن آرزوی پیروزی های بیشتر و بزرگتر برای ملت شریف ایران، خود را همواره سرباز دولت مردمی، عدالت‌جو و مهرورز جنابعالی و نظام ولایی دانسته و در مسیر اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهم کرد."

 

منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس

نظر شما