شناسهٔ خبر: 61793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سقوط هواپیمای مالزیایی یادآور هدف گیری هواپیمای ایرانی توسط ناو آمریکایی

آمریکا در حالی روسیه را در خصوص سرنگونی هواپیمای مالزیایی مقصر می‌داند که اخیرا نماینده روسیه در نزد اتحادیه اروپا با یادآوری حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران گفت که آمریکا حتی یک عذرخواهی کوچک بابت این قضیه نکرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۷۷ شرکت هواپیمای مالزی ۲۶ تیر ماه سال جاری در مسیر آمستردام هلند به استرالیا پس از پرواز از فرودگاه آمستردام در شرق اوکراین سقوط کرد. کارشناسان در تلاش هستند که علل سقوط هواپیما را که احتمالا هدف قرار گرفته شده مشخص کنند. این حادثه دردناک که باعث کشته شدن مسافران این هواپیما شد باعث تاثر و تالم شد. خانوادههایی که با هزاران امید و آرزو بستگان خود را روانه سفر کرده و یا در انتظار ورود عزیزان خود بودند، سانحه مرگباری سرنوشت آنان را رقم زد و سرنشینان به خواب ابدی رفتند.

این حادثه بازماندگان خانواده‌ها را دچار مصیبت سنگینی کرده که تا آخر عمرشان این غم سنگین مهمان کنج دلشان خواهد بود. مردم ایران نیز در این حادثه با مردم مالزی ابراز همدردی کرده و برای بازماندگان این حادثه از خداوند بزرگ صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنند.

لازم به ذکر است کشته شدن تعداد زیادی از مردم در این حادثه باعث شد بار دیگر برای مردم ایران حمله ناو آمریکایی در سال ۶۷ به هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود زنده شود. این حادثه نیز سفری ناتمام برای ۲۹۸ مسافر رقم زد و انسان‌هایی بیگناه به شهادت رسیدند و کارنامه‌ای سیاه از آمریکا و استکبار جهانی بر جای ماند. در این حادثه تلخ هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام در حال پرواز بود که مورد اصابت موشک‌های ناو آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملا خصمانه و عمدی بوده است.

ملت ایران این حادثه تلخ و رفتار غیرانسانی آمریکا را هرگز فراموش نخواهد کرد.

آمریکا در حالی روسیه را در خصوص سرنگونی هواپیما مالزیایی مقصر می‌داند و تحت فشار قرار داده است که اخیرا نماینده روسیه در نزد اتحادیه اروپا حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز آب‌های خلیج فارس به مقامات واشنگتن یادآور شده و تاکید کرد آمریکا حتی یک عذر خواهی کوچک بابت این قضیه نکرد.

نظر شما