شناسهٔ خبر: 62571 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

كربکندی:

مکانی و نیلسون امسال دایی را به دردسر می‌اندازند!

یک روز در اتاق به آنها گفتم که شما دو نفر مرا دیوانه کردید و خودتان بگویید چطور از شما استفاده کنم.

به گزارش نماینده، دروازه‌بان‌ اسبق تیم‌ملی‌ فوتبال ایران معتقد است که باشگاه ایرانی نباید به صورت همزمان از دو دروازه‌بان‌ سطح بالا استفاده کند و این موضوع می‌ تواند دردسرهای مختلفی داشته باشد.

رسول کربکندی در خصوص این موضوع گفت: معمولا در تیم های مطرح دنیا هم دیده  نمی‌ شود که یک باشگاه دو دروازه‌بان‌ خوب داشته باشد. شاید خیلی ها بگویند که استفاده از دو گلر خوب می‌ تواند اطمینان سرمربی را بالا ببرد ولی دردسرهای این موضوع و حاشیه هایش بسیار زیاد است. در سال های گذشته مشاهده کردیم که استفاده از این روش در مورد بسیاری از دروازه‌بان‌ های ایرانی جواب نداد و مشکلات زیادی درست شد.

او ادامه داد: وقتی دو دروازه‌بان‌ خوب در یک تیم باشند قطعا یکی از آنها خراب خواهد شد. اگر هم قرار باشد سرمربی به دروازه‌بان‌های تیمش یکی در میان بازی بدهد باز هم این موضوع مشکلات خاص خودش را خواهد داشت. بعضی ها می‌ گویند که حضور همزمان دو گلر خوب مناسب است ولی من چنین نظری ندارم. یادم می‌ آید که در تیم منتخب اصفهان دو دروازه‌بان‌ های خیلی خوب به نام های عابدزاده و ریاضیات داشتم که هر دو فوق العاده بودند. یک روز در اتاق به آنها گفتم که شما دو نفر مرا دیوانه کردید و خودتان بگویید چطور از شما استفاده کنم.

سرمربی پیشین ذوب‌آهن در مورد حضور همزمان سوشا مکانی و نیلسون در پرسپولیس گفت: مطمئنا این موضوع علی دایی را به دردسر خواهد انداخت. دایی برای استفاده از این دو دروازه‌بان‌ و اینکه چگونه و در چه بازی هایی از آنها استفاده کند دچار تردید خواهد شد و اما و اگرهای زیادی به وجود می‌آید. بهتر بود پرسپولیس دروازه بانی می‌ آورد که کمی از لحاظ فنی نسبت به نیلسون پایین تر بود تا خودش هم قبول می‌ کرد که باید دروازه‌بان‌ دوم باشد.

کربکندی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود در بازی اول نیلسون درون دروازه قرار می‌ گرفت گفت: ما  نمی‌ توانیم در این مورد اظهارنظر روشنی داشته باشیم چون دایی به تیم نزدیک تر است و مطمئنا اجحاف بیشتری نسبت به دروازه‌بان‌های تیمش دارد. مکانی خیلی زود تمریناتش را با پرسپولیس شروع کرد و شاید این موضوع یکی از دلایلی بود که در اولین بازی فیکس بازی کرد.

 

منبع: فوتبال ایران

نظر شما