شناسهٔ خبر: 62749 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لزوم مهدکودک برای اجتماعی شدن کودکان

کودک باید اجتماعی شدن را از سه سالگی بیاموزد اما بسیاری از والدین شاغل به جای اینکه فرزندان خود را به مهدهای کودک بفرستند چند ساعتی را که در منزل حضور ندارند فرزند خود را دست پدر و مادر خود یا همسایه می‌سپارند که این کار بسیار اشتباهی است.

به گزارش نماینده، این تصور غلط از آنجایی نشأت می‌گیرد که والدین مهدکودک را مکانی می‌پندارند که می‌توانند فرزندانشان را سپری شدن چند ساعت به آنجا بسپارند و کاربرد دیگری برای آن قائل نیستند.


سعید مشرفی روانشناس علوم تربیتی درباره فواید و آثار مثبت مهدهای کودک گفت: در شرایط امروزه اکثر والدین شاغل هستند و به اندازه کافی در منزل حضور ندارند و فرصتی برای وقت گذاشتن روی فرزندانشان ندارند.

 

همین مسئله اهمیت مهدهای کودک را روشن می‌کند چرا که کودک باید اجتماعی شدن را از سه سالگی بیاموزد اما بسیاری از والدین شاغل به جای اینکه فرزندان خود را به مهدهای کودک بفرستند چند ساعتی را که در منزل حضور ندارند فرزند خود را دست پدر و مادر خود یا همسایه می‌سپارند که این کار بسیار اشتباهی است چرا که فرآیند آموزش و اجتماعی شدن که باید از سه سالگی آغاز شود اتفاق نمی‌افتد.



وی همچنین گفت: در مهدهای کودک آموزش‌ها به صورت علمی و هدفمند ارائه می‌شود به طوری که کودک برای ورود به مدرسه با تعامل همسالان خود آشنا می‌شوند و زمینه‌های رشد اجتماعی در کودک فراهم می‌شود.



فرآیند تعلیم و تربیت از همان بدو تولد باید در خانواده آغاز شود و با افزایش سن کودک استقلال و حس جدایی طلبی هم از خانواده بیشتر می‌شود اما متأسفانه یکی از عللی که خانواده از فرستادن کودک خود به مهدهای کودک امتناع می‌کنند ترس کودک نسبت به جدایی از والدین خود می‌باشد که این امر باعث می‌شود والدین هم از این کار خودداری کنند در صورتی که باید حس استقلال طلبی را از همان کودکی در فرزندانشان تقویت کنند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما