شناسهٔ خبر: 62918 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماز جمعه العیاذبالله شرکت سهامی نیست!

صالح اسکندری برخی می خواهند همان اتفاقی که در اثنای فتنه ۸۸ در آخرین نماز جمعه جناب آیت الله هاشمی رخ داد و عده ای حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند و دختر و پسر کنار هم ایستادند و نماز خواندند و هورا کشیدند و ... را دوباره زنده کنند.

نماینده؛ صالح اسکندری/ وقتی خبر پیشنهاد جناب حجت الاسلام والمسلمین غرویان در خصوص جایگزینی آقای رئیس جمهور با جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان خطیب نماز جمعه را شنیدم در بدو امر به نظرم پیشنهاد بدی نیامد. بالاخره کسی در فن خطابه رئیس جمهورحجت الاسلام روحانی  تردید ندارد و ایشان پیش از خطبه های نماز جمعه در سمنان یا تهران و به خصوص در جریان حوادث ۱۸ تیر ۷۸ سخنرانی های تاریخی کرده است. از طرفی خطبه خوانی روسای جمهور مسبوق به سابقه است. مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری شان امام جمعه منصوب از جانب حضرت امام خمینی(ره) بودند. بعلاوه اینکه رئیس جمهور بسیاری از مواضع حیاتی جمهوری اسلامی ایران را می تواند از تریبون با شکوه نماز جمعه که دارای انعکاس داخلی و بین المللی و به خصوص در سطح جهان اسلام است، مطرح کند.
اما وقتی استدلال های جناب غرویان را در خصوص حضور رئیس جمهور در نماز جمعه دیدم کمی تردید به دل راه دادم که واقعا در قفای این پیشنهاد که از جانب اصلاح طلبان و برخی سکولارها که اعتقادی به نماز جمعه ندارند و شاید در طول عمرشان یک بار هم نماز جمعه نیامده باشند بدان آب و تاب داده شد تا چه اندازه خیرخواهی و مآل اندیشی وجود دارد. اینکه جناب غرویان می گویند:"بدلیل نزدیکی خط مشی دکتر روحانی و آیت الله هاشمی و همچنین محبوبیت ویژه دکتر روحانی در جامعه باعث می شود که قشر وسیع مردم از نمازجمعه استقبال کنند" آیا این واقعا هدف مقدسی است؟ آیا این رویکرد با اهداف بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که نماز جمعه را راس همه امور می دانستند تطابق دارد؟ مگر العیاذبالله نماز جمعه شرکت سهامی است که خط مشی ها و گرایش های سیاسی هر یک بخواهند برای خود جای پایی در نماز جمعه داشته باشند!؟ گویا عده ای می خواهند شان نماز جمعه را در حد یک میتینگ سیاسی هفتگی کاهش دهند.

انگار برخی می خواهند همان اتفاقی که در اثنای فتنه ۸۸ در آخرین نماز جمعه جناب آیت الله هاشمی رخ داد و عده ای حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند و دختر و پسر کنار هم ایستادند و نماز خواندند و هورا کشیدند و ... را دوباره زنده کنند. یقینا جناب آقای غرویان از این اتهام مبرا هستند، و حسابشان از فتنه گرانی که با نماز جمعه مشکل دارند، جداست. اما از ایشان انتظار کیاست و بصیرت بیشتری داریم. البته در این هم تردیدی نیست که آقای رئیس جمهور نه به آن خط مشی تعلق خاطر دارد و نه اجازه می دهد که این خط و خطوط سیاسی مجددا بخواهند با استفاده از تریبون مقدس نماز جمعه کافور تازگی به میت فتنه بزنند.

اصلا یکی از دلایلی که جناب آقای هاشمی بعد از آن نماز جمعه دیگر در این تریبون حضور نیافت خیرخواهی ایشان برای جلوگیری از سوء استفاده فتنه گران بود. آیت الله هاشمی نمی پذیرد عده با تمسک به ایشان بخواهند اهداف سیاسی پشت پرده خود را دنبال کنند. مطمئنا این احتیاط و تدبیر در خصوص آقای دکتر روحانی با ویژگی های منحصر به فردی که در ایشان وجود دارد، به مراتب بیشتر است. تریبون نماز جمعه یک تریبون مقدس است. نماز جمعه نماد در هم تنیدگی دیانت و سیاست در ایران اسلامی است. نماز جمعه سنگر مقاومت در برابر سکولاریسم و اباحی گری است. نماز جمعه مظهر اقتدارنظام اسلامی و بصیرت ملت ایران و از همه مهمتر عرصه هفتگی بیعت امت با امام است. برای ورود به وادی مقدس نماز جمعه باید نعلین سیاسی را از پا درآورد و دامن این فرصت مقدس را با زیاده خواهی های سیاسی ملکوک نکرد.

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما