شناسهٔ خبر: 63277 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با وزیر کشور مطرح شد؛

حضرتی: کمیته‌ای در خصوص دلایل توقیف روزنامه‌ها تشکیل شود

الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، از وزیر کشور درخواست کرد که کمیته‌ای در خصوص دلایل توقیف روزنامه‌ها در وزارتخانه تشکیل دهند تا علت توقیف روزنامه‌ها به درستی روشن شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، الیاس حضرتی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با وزیر کشور، رحمانی فضلی را شخصیتی با مطالعه عنوان کرد و گفت: خیلی از شاخصه‌های جامعه قابل لمس است. موضوع تورم وضعیت مناسبی پیدا کرده است و یا رشد اقتصادی، همه اینها مشخص است. اما هنوز وضعیت مطلوب رسانه‌ای در جامعه نداریم.

وی افزود: وضعیت رسانه‌ای خوبی در کشور نداریم، چه صدا و سیما و چه رسانه‌های مکتوب و یا مجازی. تعریف دقیقی از جایگاه آنها به عمل نیامده است.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب ادامه داد: ما یک انقلاب فرهنگی در کشور انجام دادیم، اما متناسب با این انقلاب، رسانه‌های خوب در جامعه نداریم.

حضرتی با بیان اینکه متاسفانه مطبوعات کشور از امنیت ماندگاری خوبی برخوردار نیستند و وضعیت آنها مبهم است، گفت: موضع شفاف و روشنی در خصوص فعالیت مطبوعات در کشور نداریم. علاوه بر آن ما به لحاظ حزبی نیز وضعیت مناسبی نداریم و هر وقت که یک حزبی وضعیت مناسبی پیدا کرده، به دلایل مختلف آن حزب را به اغما فرستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه مطبوعات دستاورد جدید بشری است، اما هنوز ما در کشور تکلیف خود را با آن روشن نکرده‌ایم، گفت: با وضعیت موجود هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری اصولی در رسانه‌ها نیست. خبرنگاران ما احساس می‌کنند که هیچ امنیت شغلی ندارند و تنها میراث آنها یک کوله پشتی است.

این روزنامه‌نگار اصلاح طلب از وزیر کشور درخواست کرد که کمیته‌ای در خصوص دلایل توقیف روزنامه‌ها در وزارتخانه تشکیل دهند تا علت توقیف روزنامه‌ها به درستی روشن شود.

حضرتی گفت: به عنوان مثال چرا باید روزنامه ابتکار که درباره برکناری رئیس زندان اوین مطلب نوشت، توقیف شود؟ آیا این دلیل محکمی برای توقیف است؟

وی با بیان اینکه اصول دین ما ۵ تا است، اما خط قرمز‌هایمان نامنتهی است، گفت: امیدواریم با درایت آقای رحمانی فضلی که شخصیتی فرهنگی و رسانه‌ای هستند برخی مشکلات موجود از پیش پای خبرنگاران و رسانه‌ها برداشته شود.