شناسهٔ خبر: 64526 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

استراتژی انتخاباتی کارگزاران در مجلس دهم اعلام شد

کارگزاران اتحاد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم، استراتژی انتخاباتی کارگزاران است.

به گزارش نماینده به نقل ازباشگاه خبرنگاران، دوشنبه هفته گذشته ۲۷ مرداد جلسه کمیته سیاسی حزب کارگزاران با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
 
اصلاح قانون احزاب از سوی وزارت کشور و راهبرد حزب در انتخابات مجلس دهم دو موضوع مهمی بودند که از سوی کمیته سیاسی حزب کارگزاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
مقرر شد "یدالله طاهرنژاد" نماینده حزب کارگزاران در جلسه مشورتی وزارت کشور در کمیته سیاسی درباره اصلاح قانون احزاب بحث و گفتگو کنند و نتیجه به صورت یک نامه رسمی از سوی حزب به وزیر کشور اعلام شود.  
 
اعضای کمیته سیاسی همگی تاکید داشتند که اصلاحیه قانون نباید به گونه‌ای باشد که به تحدید و محدود کردن فعالیت حزبی در کشور بینجامد و در واقع باید میان لایحه دولت یازدهم و طرح نمایندگان مجلس تفاوت معناداری از حیث توجه به حقوق و آزادی‌های سیاسی و حزبی وجود داشته باشد.  
 
همچنین در جلسه مطرح شد که ظاهرا گروهی از اصلاح‌طلبان در جلسات مشورتی خود نزد "محمد خاتمی" به بحث و بررسی درباره انتخابات آتی مجلس پرداختند و این سوال مطرح شده که استراتژی کارگزاران در قبال جبهه اصلاح‌طلبان در انتخابات چیست؟
 
اولا کارگزاران همواره بر اتحاد همه نیروهای طرفدار توسعه در کشور تاکید دارند ثانیا معتقد است باید معتدلین هر دو جناح به خصوص اصلاح‌طلبان برای تشکیل مجلس معتدل و توسعه‌گرا پیشگام و پیشتاز شوند ثالثا کارگزاران به تداوم تجربه خوب اتحاد و همدلی جبهه اصلاح-اعتدال در ۲۴ خرداد باور دارد و ضمن حفظ ظرفیت‌ها و برنامه‌های حزبی خود معتقد به عمل مشترک در این زمینه است.  
 
کارگزاران به شدت نگران برخوردهای حذفی با داوطلبان مستقل و حتی حامی دولت در انتخابات آینده است و امیدوار است که شورای نگهبان امکان مشارکت حداکثری برای همه ملتزمان به قانون اساسی در انتخابات مجلس دهم را فراهم آورد.  
 
گفتنی است؛ برخی از اعضای کارگزاران در ابتدای جلسه مذکور از تلاش‌هایی که برای حفظ انسجام کابینه از سوی حامیان دولت صورت گرفته خبر دادند و تاکید کردند هر گونه رادیکالیزه شدن روابط دولت و مجلس به ضرر ثبات و توسعه کشور است و نباید اجازه داد که یک اقلیت تندرو روابط دو نهاد را خراب کنند و نقش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو در این زمینه مهم است و البته دولت به خصوص معاونت پارلمانی آن باید به این موضوع به عنوان یک راهبرد بنگرد و کارگزاران نیز از همین منظر تشکیل یک مجلس معتدل در دور آینده را در اتحاد با همه اصلاح‌طلبان مهمترین برنامه سیاسی خود می‌‌دانند.

گفتنی است این اولین جلسه کمیته سیاسی حزب کارگزاران بعد از انتخاب اعضای جدید آن بود و این کمیته مهم‌ترین کمیته حزب کارگزاران سازندگی است که یکی از وظایف آن تعیین مواضع حزب در جلسات و ارائه آن از طریق صدور بیانیه، اطلاعیه و تحلیل، تنظیم سند مواضع حزب، ‌دیدگاه‌‌های حزب و نیز انتشار بحث‌های بنیادی که ایدئولوژی حزب را شامل می‌شود، است.

لازم به ذکر است که رئیس کمیته سیاسی "محمد هاشمی" است و دیگر اعضای آن عبارتند از: غلامحسین کرباسچی، حسین مرعشی محمد قوچانی، رضا امراللهی، ‌ محمد عطریان‌فر و فائزه هاشمی.