شناسهٔ خبر: 65190 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شبکه مجازی حقوقدانان وزارت‌کشور تشکیل شد

رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی وزارت کشور از ابلاغ دستور‌العمل تشکیل شبکه مجازی حقوقدانان وزارت کشور خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سامانی از ابلاغ دستورالعمل تشکیل شبکه مجازی حقوقدانان وزارت کشور به منظور شناسایی، ساماندهی و استفاده بهینه از توانایی‌های حقوقدانان وزارت کشور با تکیه بر فن آوری‌های نوین خبر داد.

بنابراین گزارش در دستورالعملی که به همین منظور از سوی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور خطاب به مدیران امور حقوقی استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، چارچوب‌های محتوائی و ساختاری این شبکه مجازی تبیین شده است.

بر اساس ماده ۱ این دستورالعمل، تهیه بانک جامع اطلاعات حقوقدانان وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و سازمان‌های وابسته به منظور حفظ و ارتقای سرمایه انسانی، آموزش و توانمند سازی مستمر حقوقدانان، استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های حقوقدانان در امر آموزش و توانمند سازی سایر کارکنان و مدیران و مشارکت فراگیر در اظهار نظر ها در مورد طرح‌ها و لوایح مرتبط با وزارت کشور پایه اصلی این شبکه مجازی را شکل خواهد بخشید.

بر اساس ماده ۲ دستورالعمل یاد شده کلیه افرادی که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته حقوق و یا مدارک کارشناسی ارشد و یا دکتری در یکی از گرایش‌های حقوق باشند می‌توانند به عضویت شبکه مجازی حقوقدانان وزارت کشور درآیند.

بر اساس اعلام رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی وزارت کشور آن دسته از حقوقدانان عضو در این شبکه مجازی که با ارائه شایستگی‌ها از کارآمدی لازم برخوردار باشند با تشخیص مراجع ذیربط در انتصاب به مشاغل و سمت‌های بالاتر از اولویت برخوردار خواهند بود.

این شبکه مجازی به گونه ای طراحی می‌شود تا با طبقه بندی حقوقدانان بر حسب تخصص و معرفی زمینه های همکاری و همچنین ثبت فعالیت اعضای شبکه و ارائه گزارش تحلیلی عملکردها، حداکثر استفاده از ظرفیت های تکنیکی شبکه های مجازی برای تحقق اهداف تشکیل شبکه به عمل آید.

نظر شما