شناسهٔ خبر: 65195 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش حامیان مالی تیم ملی ایران

حامیان تیم ملی فوتبال در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ افزایش می‌یابد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، پس از شکایتهای واحد حقوقی فدراسیون فوتبال از ۲۱ شرکت داخلی و خارجی که در ایام جام جهانی به تبلیغ کالاهای خود با نشان دادن تصاویر تیم ملی ایران و گلهای این تیم (نقض قانون کپی رایت و استفاده از برند فدراسیون برای فروش بیشتر کالاهای خود) می‌پرداختند، هفت شرکت که نوبت دادرسی آنها فرا رسیده بود جملگی عقب نشینی کرده و در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال برای جبران مافات هستند و دیگر شرکتها هم البته در انتظار احضار به دادگاه به سر می برند.

 

به دنبال این اتفاق و در پی مذاکرات صورت گرفته تابلوی تبلیغاتی تیم ملی ایران در حال پر شدن است. در واقع طرحی که فدراسیون از روی فیفا برداشته بود و سعی داشت یازده حامی داشته باشد پس از این شکایتها و برای جام ملتهای آسیا در حال پرشدن است.

 

با این اتفاق در جام ملتهای آسیا شاید رکوردی توسط فدراسیون ثبت شود که بیشترین حامی ممکن در تاریخ خودش را داشته باشد.

 

نکته جالب ماجرا اینجاست که هر هفت شرکتی که مرتکب تخلف در استفاده از برند تجاری فدراسیون فوتبال شده اند اظهار بی اطلاعی در این رابطه کرده اند و اعلام کردند که نمی دانستند این کار جرم محسوب می شود و البته در میان این هفت شرکت یک شرکت خارجی هم وجود دارد که در بسیاری از تبلیغات بین المللی فوتبال به چشم می خورد و بسیار بعید به نظر می رسد از قوانین بین المللی خبری نداشته باشد.

 

به هر ترتیب فدراسیون این بار نه تنها از صدا و سیما بلکه از کلیه راههای قانونی برای درآمدزایی استفاده می‌کند.

 

حامیان رسمی تیم ملی ایران تا امروز شرکت همراه اول، بانک پاسارگاد و گلرنگ (اویلا) هستند که به نظر می رسد برای جام ملتهای آسیا که دی ماه و در استرالیا برگزار می شود، این تعداد بیشتر از جام جهانی باشد.

نظر شما